makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Ν. Ταχιάος: Ο λόγος της προσωρινής διακοπής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης-Οι περιπτώσεις Μιλάνο και Κοπεγχάγης (ΦΩΤΟ)

Ακούστε το άρθρο 8'
13.11.2025 | 21:38
Μετρό Θεσσαλονίκης
/Eurokinissi
Απάντηση στην άποψη ότι «δεν έχει κλείσει πουθενά μετρό επειδή θα προστεθεί επέκταση» έδωσε μέσω ανάρτησης του στα κοινωνικά δίκτυα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, με αφορμή τη διακοπή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης που εφαρμόζεται από την περασμένη Δευτέρα (10/11) και θα διαρκέσει για ένα μήνα, ώστε να πραγματοποιηθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια στην επέκταση της Καλαμαριάς. 

Ο κ. Ταχιάος απαντώντας στην προαναφερθείσα άποψη χρησιμοποίησε ως παράδειγμα ενδεικτικά τις περιπτώσεις της Κοπεγχάγης και του Μιλάνο, συνοδεύοντας την ανάρτηση με μια φωτογραφία από τα monitors του κέντρου ελέγχου του μετρό. 

Αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Ταχιάος ξεκαθαρίζει ότι «κάθε επέκταση αυτόματου δικτύου απαιτεί διαφορετική στρατηγική:

  • Νέος κλάδος που προστίθεται στην βασική γραμμή (δηλαδή όχι γραμμική επέκταση),
  • διαφορετικές συμβάσεις (6 στην περίπτωση της Καλαμαριάς),
  • διαφορετικά συστήματα,
  • 15 νέοι (αναβαθμισμένοι σε σχέση με τους πρώτους 18) συρμοί, οι 6 από τους οποίους πρέπει να έχουν (για λόγους αποπληρωμής από το ΕΣΠΑ) παραληφθεί και τεθεί σε λειτουργία μέχρι 31/12/25,
  • υποχρέωση εκ νέου πιστοποίησης όλου του δικτύου, είναι οι παράμετροι που επέβαλαν την επιλογή της διακοπής σε δύο φάσεις, με μέγιστη διάρκεια καθεμιάς, ενός μηνός».

 

Αναλυτικά στην ανάρτηση αναφέρει:

«ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΛΕΙΣΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΕΠΕΙΔΗ ΘΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ, ΚΑΝΟΥΝ ΔΟΚΙΜΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Ορίστε, λοιπόν:

ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ 

“Πολλοί άνθρωποι έχουν αγκαλιάσει πολύ γρήγορα τη γραμμή M3 και έχει γίνει μέρος της καθημερινότητας πολλών. Αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα και γνωρίζω ότι θα απογοητεύσουμε αρκετό κόσμο, όταν θα χρειαστεί να διακόψουμε πλήρως τη λειτουργία της γραμμής M3 για δύο εβδομάδες τον Ιανουάριο, προκειμένου να δοκιμάσουμε τη νέα γραμμή μετρό προς Nordhavn, τη γραμμή M4”.

(Henrik Plougmann Olsen, Διευθύνων Σύμβουλος της Metroselskabet σε ανακοίνωση προς τον Τύπο της 13ης Δεκεμβρίου 2019  https://bit.ly/47BuXDO )

Το γεγονός:

Για τις δοκιμές της σύνδεσης M3 με την επέκταση M4 προς το Nordhavn: κλείσιμο της επιβατικής λειτουργίας της γραμμής M3 για 15 ημέρες από την Κυριακή 12 Ιανουαρίου μέχρι την Κυριακή 26 Ιανουαρίου του 2020.

ΜΙΛΑΝΟ 

“… Σήμερα τρέχουμε 14 τρένα και πρέπει να δοκιμάσουμε και τα 47 τρένα του στόλου σε ολόκληρη τη γραμμή. Για να πραγματοποιηθούν αυτές οι εργασίες με ασφάλεια, η γραμμή πρέπει να κλείσει επειδή οι δοκιμές απαιτούν ολόκληρη τη δομή και τα συστήματα…”.

(Amerigo Del Buono , Διευθυντής λειτουργιών της ATM και Διευθύνων Σύμβουλος της M4 στην Corriere Della Sera της 14ης Φεβρουαρίου 2024 https://bit.ly/3LCxeWP )

Το γεγονός:

Στην αυτόματη γραμμή M4 στο Μιλάνο επιλέχθηκε διαφορετική προσέγγιση. Συγκεκριμένα, έκλειναν διαλειμματικά για μερικές μέρες κάθε φορά από τον Μάρτιο έως τον Ιούλιο του 2024, συνολικά χάνοντας 30 ημέρες επιβατικής λειτουργίας στο διάστημα αυτό. Η μισή γραμμή είχε ανοίξει νωρίτερα με το 1/3 των προβλεπόμενων συρμών σε κυκλοφορία και στο διάστημα των δοκιμών, κάθε φορά που άνοιγαν μετά από τις επί μέρους προσωρινές διακοπές, ανέβαζαν και λίγο το επίπεδο εξυπηρέτησης της γραμμής προσθέτοντας νέα τρένα. 

Η αλήθεια για την Θεσσαλονίκη :

Κάθε επέκταση αυτόματου δικτύου απαιτεί διαφορετική στρατηγική:

  • Νέος κλάδος που προστίθεται στην βασική γραμμή (δηλαδή όχι γραμμική επέκταση), 
  • διαφορετικές συμβάσεις (6 στην περίπτωση της Καλαμαριάς), 
  • διαφορετικά συστήματα, 
  • 15 νέοι (αναβαθμισμένοι σε σχέση με τους πρώτους 18) συρμοί, οι 6 από τους οποίους πρέπει να έχουν (για λόγους αποπληρωμής από το ΕΣΠΑ) παραληφθεί και τεθεί σε λειτουργία μέχρι 31/12/25, 
  • υποχρέωση εκ νέου πιστοποίησης όλου του δικτύου, είναι οι παράμετροι που επέβαλαν την επιλογή της διακοπής σε δύο φάσεις, με μέγιστη διάρκεια καθεμιάς, ενός μηνός.

Όσο για το τι δοκιμάζεται, η φωτογραφία από τα monitors του Κέντρου Ελέγχου μιλάει μόνη της». 

 

 

 

 

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο… φουλ οι δοκιμές – Οι συρμοί φτάνουν πλέον στην Καλαμαριά
Ελλάδα12.11.25 | 06:00
Ντόνια ΚανιτσάκηΜετρό Θεσσαλονίκης: Στο… φουλ οι δοκιμές – Οι συρμοί φτάνουν πλέον στην Καλαμαριά