Την ίδια ώρα, ο ΟΑΣΘ θέτει σε εφαρμογή ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαχείρισης των αυξημένων αναγκών μετακίνησης που θα προκύψουν, λόγω της προσωρινής λειτουργίας του Μετρό. Το πρόγραμμα προβλέπει τη δρομολόγηση μιας νέας λεωφορειακής γραμμής, την ενίσχυση τριών υφιστάμενων γραμμών, καθώς και τη δημιουργία άμεσης ομάδας δράσης, η οποία αποτελείται από οδηγούς και σταθμάρχες του Οργανισμού οι οποίοι θα μπορούν να καλύψουν έκτακτες ανάγκες δρομολόγησης λεωφορείων. Επιπλέον, η Τροχαία Θεσσαλονίκης βρίσκεται επί ποδός, για να υπάρχει αστυνόμευση στους δρόμους και καλή ροή στην κυκλοφορία.
Διαρκής κυκλοφορία
Στο πλαίσιο των δοκιμών που θα γίνονται στο Μετρό, συρμοί θα πηγαινοέρχονται διαρκώς από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Μίκρα -όπου βρίσκεται ο τελευταίος σταθμός της επέκτασης- και αντίστροφα. Η ενέργεια αυτή είναι απαραίτητη για να «κουμπώσει» και να ενσωματωθεί η νέα γραμμή στο σύστημα, καθώς απαιτείται συναρμογή των συστημάτων της βασικής γραμμής με τη γραμμή της Καλαμαριάς.
Το Μετρό, σε κάθε περίπτωση θα επαναλειτουργήσει από την Πέμπτη, 11 Δεκεμβρίου, κάτι που έχει ξεκαθαριστεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όπως έχει επισημανθεί, το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά θα λειτουργεί την εορταστική περίοδο, ώστε να μην επηρεαστεί αρνητικά η λειτουργία της αγοράς και ευρύτερα η εορταστική περίοδος.
Θα ξανακλείσει, επίσης για έναν μήνα, το νέο έτος, κάπου μεταξύ Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου. Τότε θα πρέπει να γίνει η αξιολόγηση και η πιστοποίηση της ασφάλειας λειτουργίας του, από ανεξάρτητο οίκο αξιολόγησης, ώστε να δοθεί η άδεια λειτουργίας του δικτύου.Οι ακριβείς ημερομηνίες της δεύτερης διακοπής θα οριστικοποιηθούν και θα ανακοινωθούν μετά τις γιορτές.
Εξάλλου, αναγκαία χαρακτήρισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος την προσωρινή διακοπή του Μετρό Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας ότι γίνεται προκειμένου το σύστημα να παραδοθεί στους πολίτες απολύτως ασφαλές, αξιόπιστο και πιστοποιημένο, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Στο μεταξύ, στους κατόχους προσωποποιημένων καρτών μηνιαίας, τρίμηνης ή εξαμηνιαίας διάρκειας θα δοθεί ισόχρονη επέκταση στη χρήση των καρτών, αντίστοιχη με τη διάρκεια διακοπής λειτουργίας του Μετρό, προκειμένου να μην απωλέσει κανένας επιβάτης μέρος ή το σύνολο των προπληρωμένων διαδρομών.
(Διαβάστε ΕΔΩ όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό)

Οι εναλλακτικές
Από αύριο, δρομολογείται από τον ΟΑΣΘ μια νέα λεωφορειακή γραμμή, η γραμμή Μ1, με χαρακτηριστικά ημι-εξπρές λειτουργίας.
Θα εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και θα κινείται στον νοητό άξονα του Μετρό, αλλά αντί της οδού Δελφών θα διέρχεται από την Κωνσταντίνου Καραμανλή και θα πραγματοποιεί 11 στάσεις.
Θα εξυπηρετείται από 17 αρθρωτά λεωφορεία και η συχνότητά της στις ώρες αιχμής θα είναι 7,5 λεπτά.
Κατά τη μετάβαση θα σταματά στις στάσεις 25ης Μαρτίου, Γυμνάσιο, Ιπποκράτειο, Θεαγένειο, ΠΑΜΑΚ, ΑΧΕΠΑ, Καμάρα, Αγίας Σοφίας, Αντιγονιδών, Πλ. Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός. Κατά την επιστροφή θα σταματά στις στάσεις Ζωγράφου, Πλ. Δημοκρατίας, Αντιγονιδών, Αγίας Σοφίας, Καμάρα, ΑΧΕΠΑ, Πανεπιστήμιο Μακεδονία, Θεαγένειο, Ιπποκράτειο, Μ. Μπότσαρη, 25ης Μαρτίου.
Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από τις 5 τα ξημερώματα μέχρι τις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα από Κυριακή έως Πέμπτη, ενώ τις Παρασκευές και τα Σάββατα τα δρομολόγια θα σταματούν στη 1 μετά τα μεσάνυχτα.

Επιπλέον, ο ΟΑΣΘ ενισχύει τρεις λεωφορειακές γραμμές:
- Γραμμή 3, που εκτελεί το δρομολόγιο ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός,
- Γραμμή 31, που εκτελεί το δρομολόγιο Βούλγαρη – ΚΤΕΛ και
- Γραμμή 39, που εκτελεί το δρομολόγιο Κηφισιά – Δικαστήρια.
Οι γραμμές αυτές περνούν από τη ζώνη επιρροής του Μετρό και μπορούν να εξυπηρετήσουν επιβάτες του.
Η γραμμή 3 θα ενισχυθεί με δύο λεωφορεία (από τα 15 που έχει σήμερα θα πάει στα 17) και η μέση συχνότητά της θα πέσει από τα 15 στα 8 λεπτά.
Η γραμμή 31 θα ενισχυθεί με τρία λεωφορεία (από τα δέκα θα πάρει στα 13) και η μέση συχνότητά της θα πέσει από τα 16 στα δέκα λεπτά.
Η γραμμή 39 θα ενισχυθεί με τέσσερα λεωφορεία και θα διαθέτει συνολικά 12 (από οκτώ που έχει σήμερα). Η συχνότητά της θα πέσει από τα 20 στα έντεκα λεπτά.
Ομάδα δράσης
Παράλληλα, με πρωτοβουλία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Κώστα Ταγγίρη, συγκροτήθηκε άμεση ομάδα δράσης, η οποία αποτελείται από οδηγούς και σταθμάρχες του Οργανισμού. Τόσο οι οδηγοί, όσο και οι σταθμάρχες θα βρίσκονται σε κατάσταση ετοιμότητας ώστε, εφόσον χρειαστεί, να καλύψουν οποιοδήποτε κενό δημιουργηθεί σε κάποια λεωφορειακή γραμμή για έκτακτους λόγους, όπως, για παράδειγμα, η ασθένεια κάποιου οδηγού.

Κώστας Ταγγίρης, πρόεδρος και δευθύνων σύμβουλος ΟΑΣΘ
Έτσι, εφόσον υπάρξει πρόβλημα, θα αναλαμβάνει το δρομολόγιο άλλος οδηγός, ο οποίος θα προέρχεται από τη συγκεκριμένη ομάδα. Στόχος είναι κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα να μην υπάρξουν απώλειες δρομολογίων, κάτι που σε φυσιολογικές συνθήκες είναι αναπόφευκτο.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΑΣΘ, έχοντας εξασφαλίσει τη συναίνεση των εργαζομένων, προχωρά στην αναστολή των αδειών των οδηγών και των απαραίτητων σταθμαρχών από αύριο μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου, κατά το χρονικό διάστημα, δηλαδή, που το Μετρό θα παραμείνει κλειστό.








