makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Ο Ν. ΤΑΧΙΑΟΣ ΣΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ ΝΕΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο… φουλ οι δοκιμές – Οι συρμοί φτάνουν πλέον στην Καλαμαριά

Ακούστε το άρθρο 8'
12.11.2025 | 08:00
Μετρό Θεσσαλονίκης/Φωτογραφία αρχείου
Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Καλαμαριά. Αυτή, τη νέα διαδρομή, εκτελούν πλέον οι συρμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει μπει για τα καλά στην περίοδο της δοκιμαστικής λειτουργίας. Μια περίοδος η οποία θα διαρκέσει μέχρι και τις 10 Δεκεμβρίου και ούτε μέρα παραπάνω. Κι αυτό είναι κάτι που έχει επισημανθεί κατ’ επανάληψη. Εκεί που υπάρχει ένα… ανοιχτό παράθυρο, είναι η επαναλειτουργία του να γίνει δυο – τρεις μέρες νωρίτερα από τον προγραμματισμό, κάτι που ωστόσο θα φανεί στην πορεία.

Όπως επισημαίνει στα Μακεδονικά Νέα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος ήδη τη Δευτέρα έγινε η σύνδεση της ηλεκτροφόρου ράβδου που δίνει ρεύμα στη βασική γραμμή με την ηλεκτροφόρο ράβδο που δίνει ρεύμα στην επέκταση της Καλαμαριάς. Επομένως, από πλευράς ηλεκτροδότησης, οι δύο γραμμές «κούμπωσαν» μέσα στις πρώτες 24 ώρες. Στη συνέχεια άλλαξε το software και πλέον οι συρμοί, αντί να πηγαίνουν στη Νέα Ελβετία, κατευθύνονται στην Καλαμαριά. 

Δύο γραμμές 

 

«Από χθες άρχισαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Οι συρμοί ξεκινούν από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, φτάνουν μέχρι τον σταθμό της 25ης Μαρτίου, καθώς η διαδρομή μέχρι εκεί είναι κοινή για τις δύο γραμμές. Αμέσως μετά τον σταθμό 25ης Μαρτίου υπάρχει διακλάδωση. Εκεί, τα τρένα φεύγουν δεξιά και κατευθύνονται στην Καλαμαριά», εξηγεί ο κ. Ταχιάος.

Όπως επισημαίνει, η νέα γραμμή εκτείνεται σε μήκος 4,78 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Φτάνοντας οι συρμοί στη Μίκρα, παίρνουν την αντίθετη κατεύθυνση, για τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. 

«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς είναι αυτόματο και δεν έχει οδηγούς, απαιτεί πολλές εκατοντάδες αυτοματισμών. Οι συρμοί θα πρέπει να κινούνται αυτόματα, σε μια γραμμή που είναι κοινή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την 25ης Μαρτίου και έχει 11 κοινούς σταθμούς», σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Με απλά λόγια, όταν λειτουργήσει η επέκταση, οι επιβάτες δεν θα κάνουν μετεπιβίβαση στον σταθμό της 25ης Μαρτίου. Ανάλογα με τον προορισμό τους θα παίρνουν είτε το τρένο της βασικής γραμμής, είτε το τρένο της γραμμής προς την Καλαμαριά, τα οποία θα κινούνται στο κοινό τμήμα των δύο γραμμών διαδοχικά, έως ότου χωρίσουν για να ακολουθήσει το καθένα την πορεία του. 

Νίκος Ταχιάος

Το software

 

Για την πραγματοποίηση των δοκιμών, έχει αλλάξει το software στη λειτουργία του Μετρό, ώστε οι συρμοί να φεύγουν προς την Καλαμαριά. Με το άνοιγμά του στις 11 Δεκεμβρίου -ή και νωρίτερα- το software θα επανέλθει, ώστε οι επιβάτες να μετακινούνται στη βασική γραμμή, μέχρι τη Νέα Ελβετία. 

Την περίοδο των γιορτών το Μετρό θα λειτουργεί κανονικά και μάλιστα, μέσα στον Δεκέμβριο, για ένα ή δύο Σάββατα, θα παραμείνει ανοιχτό καθ’ όλο το 24ωρο. 

Μετά τις γιορτές, κάπου προς το τέλος Ιανουαρίου, το Μετρό θα ξανακλείσει, για δεύτερη και τελευταία φορά, για χρονικό διάστημα επίσης ενός μήνα. Τότε είναι που το ενοποιημένο σύστημα του Μετρό θα αξιολογηθεί, ώστε να πιστοποιηθεί από ανεξάρτητο οίκο αξιολόγησης ασφαλούς λειτουργίας και να εκδοθεί άδεια λειτουργίας. 

Με την έκδοση της πιστοποίησης και της άδειας λειτουργίας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο να υποδεχθεί και να μεταφέρει επιβάτες και στις δύο γραμμές. 

Οι νέοι συρμοί 

 

Πέρα από τη δοκιμή της επέκτασης, το προηγούμενο χρονικό διάστημα γινόταν δοκιμές κατά τις νυχτερινές ώρες, στους 15 νέους συρμούς τους οποίους έχει προμηθευτεί η Ελληνικό Μετρό, για να τους εντάξει στις δύο γραμμές. Οι δοκιμές στους καινούριους συρμούς θα συνεχιστούν όταν το Μετρό τεθεί και πάλι σε εμπορική λειτουργία. Κάθε ένας από αυτούς πρέπει να διανύσει 10.000 χιλιόμετρα, ώστε να πιστοποιηθεί και να μπορέσει να ενταχθεί στο σύστημα. Επομένως, η σχετική διαδικασία έχει μπροστά της… μέλλον. 

Όταν μπορέσει να ενταχθεί στο σύστημα το σύνολο των καινούριων συρμών, η συχνότητα του Μετρό θα μειωθεί σημαντικά. Στόχος είναι, από τα 4 λεπτά που είναι σήμερα, να πέσει στα 90 δευτερόλεπτα!

Ντόνια Κανιτσάκη

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό προς τα Βορειοδυτικά - Επιτάχυνση εργασιών και ολοκλήρωση του Flyover τον Μάιο του 2027
Πολιτική15.06.25 | 05:00
Ντόνια ΚανιτσάκηΆμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό προς τα Βορειοδυτικά - Επιτάχυνση εργασιών και ολοκλήρωση του Flyover τον Μάιο του 2027