makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο φουλ οι δοκιμές των νέων συρμών – Γράφουν... χιλιόμετρα φορτωμένοι με σακιά άμμου

Ακούστε το άρθρο 8'
20.10.2025 | 08:00
Μετρό Θεσσαλονίκης/Φωτογραφία αρχείου
Φορτωμένοι με σακιά άμμου, ώστε να έχουν βάρος σαν να μεταφέρουν επιβάτες, οι καινούριοι συρμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης πραγματοποιούν, μετά τις 11 κάθε βράδυ, δοκιμαστικά δρομολόγια στην υφιστάμενη, βασική γραμμή.

«Κάθε βράδυ, αμέσως μετά το κλείσιμο του Μετρό, μπαίνουν στις ράγες οι καινούριοι συρμοί και, μέχρι τις 6.30 τα ξημερώματα της επομένης, οπότε ξαναλειτουργεί για το κοινό το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά, εκτελούν αδιάκοπα δρομολόγια. Τα δρομολόγια εκτελούνται σε όλο το μήκος της γραμμής, από τη Νέα Ελβετία μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και αντίστροφα», σημειώνει στα Μακεδονικά Νέα ο υποδιευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκος Δένης. 

Όπως εξηγεί ο κ. Δένης, τα τρένα… υποβάλλονται σε κάθε είδους δοκιμές. «Πραγματοποιούμε μετρήσεις με τους συρμούς φορτωμένους, αλλά και χωρίς βάρος. Ελέγχουμε τα φρένα των τρένων. Τσεκάρουμε και πραγματοποιούμε μετρήσεις στο άνοιγμα και στο κλείσιμο των θυρών. Δοκιμάζουμε τη λειτουργία των τρένων σε διαφορετικές ταχύτητες. Κάνουμε και άλλες, ακόμα πιο εξειδικευμένες δοκιμές», υπογραμμίζει.

Δύο συν τρεις συρμοί

 

Στη Θεσσαλονίκη, μέχρι στιγμής, έχουν αφιχθεί οι πέντε, σε σύνολο 15 νέων συρμών που έχουν παραγγελθεί από την Ιταλία, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένονται ακόμη πέντε, με το σύνολο της προμήθειας να ολοκληρώνεται, βάσει του σχεδιασμού, έως το τέλος του προσεχούς Φεβρουαρίου. 

Μάλιστα, ο επόμενος συρμός αναμένεται στη Θεσσαλονίκη στο τέλος αυτής της εβδομάδας ή, το αργότερο, στις αρχές της επομένης. 

Σήμερα, δοκιμαστικά δρομολόγια πραγματοποιούν οι δύο από τους πέντε συρμούς που βρίσκονται στο αμαξοστάσιο του Μετρό στην Πυλαία, ενώ οι άλλοι τρεις υφίστανται στατικές δοκιμές, μέσα στο συνεργείο του αμαξοστασίου, διαδικασία η οποία είναι επίσης ενδελεχής και χρονοβόρα. 

Ο... μαγικός αριθμός των 10.000 χιλιομέτρων

Κάθε συρμός, με το που ολοκληρώνονται οι στατικές δοκιμές του, μπαίνει στις ράγες και ξεκινά τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Ο… μαγικός αριθμός είναι τα 10.000 χιλιόμετρα. Όταν, κάθε ένας από τους συρμούς, ξεπεράσει τον συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων, θα μπορέσει να πιστοποιηθεί και να μπει στην κυκλοφορία. Για να πραγματοποιηθούν τα 10.000 χιλιόμετρα, απαιτούνται δοκιμές χρονικής διάρκειας ενός μήνα. Οι δοκιμές αυτές μπορούν να γίνονται ταυτόχρονα σε πολλά τρένα. 

Ο Νοέμβριος της συναρμογής και το «κούμπωμα» της νέας γραμμής

Οι δοκιμές που εκτελούνται τα βράδια στους συρμούς δεν έχουν σχέση με το ολικό κλείσιμο του Μετρό για έναν μήνα, από τις 10 του προσεχούς Νοεμβρίου έως τις 10 Δεκεμβρίου. Το κλείσιμο του Μετρό θα πραγματοποιηθεί προκειμένου να γίνει δοκιμή στη γραμμή της επέκταση προς την Καλαμαριά, η οποία εκτείνεται σε μήκος 4,78 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. 

Κατά τη διάρκεια της διακοπής στη λειτουργία του Μετρό, θα γίνει η συναρμογή των συστημάτων της βασικής γραμμής, με τη γραμμή της Καλαμαριάς, ώστε να επιτευχθεί η ενσωμάτωση της επέκτασης στο δίκτυο. 

Εξάλλου, ολικό κλείσιμο του Μετρό θα απαιτηθεί εκ νέου, για έναν ακόμη μήνα, μετά τις γιορτές, ώστε να ολοκληρωθεί το «κούμπωμα» της νέας γραμμής. 

Μέχρι τότε είναι δεδομένο ότι θα έχει ολοκληρωθεί η δοκιμή και θα έχει γίνει η πιστοποίηση τουλάχιστον έξι νέων συρμών, όσων δηλαδή απαιτούνται για τη λειτουργία της Καλαμαριάς. Οι υπόλοιποι έξι, από τους καινούριους, θα ενταχθούν στη βασική γραμμή -που σήμερα λειτουργεί με 18 συρμούς- ενώ οι υπόλοιποι τρεις θα είναι εφεδρικοί. 

Έτσι, συνολικά, το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα διαθέτει 33 συρμούς, εκ των οποίων θα κυκλοφορούν καθημερινά οι 30, ενώ οι τρεις θα σταθμεύουν στο αμαξοστάσιο. 

Ντόνια Κανιτσάκη

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Μετρό Θεσσαλονίκης: Αλλάζει το σύστημα των εισιτηρίων – Θα ισχύουν για μία διαδρομή
Οικονομία15.10.25 | 04:25
Ντόνια ΚανιτσάκηΜετρό Θεσσαλονίκης: Αλλάζει το σύστημα των εισιτηρίων – Θα ισχύουν για μία διαδρομή