Η παραλαβή όλων των κομματιών που θα απαρτίζουν την ειδική αυτή κατασκευή ολοκληρώθηκε πριν από λίγες μέρες, με την άφιξη και των τελευταίων κομματιών που ήρθαν στη Θεσσαλονίκη τμηματικά, μέσω θαλάσσης, από την Κίνα, όπου κατασκευάστηκε το καλούπι, κατόπιν παραγγελίας.
Τα κομμάτια του μπλε καλουπιού βρίσκονται στην Περιφερειακή Οδό, λίγο μετά το πυροφυλάκιο και πριν από τον κόμβο Επταπυργίου, στο εργοτάξιο του Flyover που υπάρχει εκεί.
Αυτό το χρονικό διάστημα, μάλιστα, κατασκευάζονται με εντατικούς ρυθμούς οι κολώνες που θα αποτελέσουν τα βάθρα για να «πατήσει» πάνω τους και να «σηκωθεί» το καλούπι. Η σχετική διαδικασία υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του τρέχοντος μήνα με αρχές του επόμενου. Ταυτόχρονα, βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες συναρμολόγησης των κομματιών του καλουπιού.
Έτσι, με το που θα ολοκληρωθούν οι κολώνες – βάθρα, αλλά και η συναρμολόγηση, το μπλε καλούπι θα «σηκωθεί» και θα… πιάσει δουλειά.
Το μπλε καλούπι θα δουλεύει παράλληλα με το πορτοκαλί, το οποίο ξεκίνησε από τον κόμβο Μετεώρων, κατασκευάζοντας, τμηματικά, την Υπερυψωμένη Λεωφόρο. Επομένως θα υπάρξει διπλασιασμός των εργασιών και η γέφυρα θα κατασκευάζεται με διπλάσιο ρυθμό, σε σχέση με σήμερα, συνηγορώντας σε όλα τα στοιχεία που δείχνουν ότι το Flyover πάει με… χίλια.
Υπενθυμίζεται ότι το καλούπι αποτελεί μία ειδικά σχεδιασμένη σιδηροκατασκευή που φτιάχτηκε αποκλειστικά για το Flyover και κινείται πάνω στα βάθρα κατασκευάζοντας το οδόστρωμα.
Ταυτόχρονα, βέβαια, το έργο τρέχει με ταχύτατους ρυθμούς, σε πολλά μέτωπα, με φορτηγά και νταλίκες να πηγαινοέρχονται στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης μεταφέροντας υλικά και ειδικά μηχανήματα να προχωρούν σε κατασκευαστικές εργασίες, κάτι που είναι ορατό και αντιληπτό από όλους τους διερχόμενους, οι οποίοι έπαψαν να αντιμετωπίζουν το έργο με καχυποψία.
Η νέα μεταλλική γέφυρα
Πράγματι, η διέλευση από την Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης διαφέρει μέρα με τη μέρα και αυτό… φαίνεται. Μια πρόσφατη αλλαγή, έχει να κάνει με τη μεταλλική γέφυρα που εγκαταστάθηκε πάνω από την Περιφερειακή, κάθετα στον δρόμο, η οποία βρίσκεται κοντά στη γέφυρα Πανοράματος.
Στη μεταλλική αυτή γέφυρα θα «κρεμαστεί» νέος αγωγός ύδρευσης, από τον οποίο θα παίρνει νερό η περιοχή του Πανοράματος, ώστε να μην δημιουργηθεί πρόβλημα όταν γκρεμιστεί η ομώνυμη γέφυρα.
Η γέφυρα Πανοράματος θα κατεδαφιστεί σε δύο φάσεις, οι οποίες θα απέχουν χρονικά μεταξύ τους κάποιους μήνες.
Σε κάθε μία από αυτές τις φάσεις, που πάντα θα είναι Σαββατοκύριακο, θα κλείνει εντελώς η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης για 48 ώρες, όπως είχε συμβεί και με την κατεδάφιση της γέφυρας Περραιβού.
Πρώτα θα γκρεμιστεί ο κλάδος της γέφυρας που οδηγεί προς το Αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενώ η κυκλοφορία θα διεξάγεται από τον δεύτερο κλάδο, ο οποίος θα αμφιδρομηθεί. Θα προχωρήσει με τάχιστους ρυθμούς η κατασκευή νέου κλάδου και τότε θα περάσουμε στη δεύτερη φάση. Αυτή θα περιλαμβάνει το γκρέμισμα του δεύτερου, παλιού κλάδου και πάλι με 48ωρο αποκλεισμό της Περιφερειακής Οδού στο σύνολό της. Δηλαδή, με απλά λόγια, η μέθοδος που θα ακολουθηθεί από την κατασκευάστρια εταιρία θα είναι: κατεδάφιση, κατασκευή, κατεδάφιση, κατασκευή.
Μάλιστα, για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, όταν θα αρχίσουν οι κατεδαφίσεις, γίνονται ήδη εργασίες ώστε σε κάθε κλάδο της γέφυρας να υπάρχουν τρεις, αντί για δύο, διαθέσιμες λωρίδες κυκλοφορίας. Για τον λόγο αυτό «ξηλώνονται» ήδη οι νησίδες και γίνεται όση διαπλάτυνση είναι εφικτό. Οι τρεις λωρίδες θα έχουν συνολικά πλάτος δέκα μέτρων, θα είναι δηλαδή στενές, κάτι που ισχύει σήμερα σε όλη την Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, όπου εκτείνονται οι εργασίες κατασκευής του Flyover.
Η καθαίρεση της γέφυρας τοποθετείται χρονικά στο τέλος του έτους, ενώ, στο πλαίσιο του έργου, προβλέπεται και η καθαίρεση της γέφυρας Αγίου Παύλου, αλλά και του τούνελ της Περιφερειακής, κάτι που θα γίνει από το νέο έτος.
Δείτε ΕΔΩ πώς θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί.