makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Flyover: Τι αλλάζει με τις καθαιρέσεις της σήραγγας και της γέφυρας Πανοράματος - Στο κάδρο η μετακίνηση μαθητών

Ακούστε το άρθρο 8'
19.09.2025 | 14:00
Με γοργούς ρυθμούς και εντός χρονοδιαγράμματος προχωρά η κατασκευή του Flyover, στην Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης. 

Το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος και της σήραγγας στον περιφερειακό.

Όμως, λόγω των συγκεκριμένων εργασιών, πρόκειται να δημιουργηθεί περαιτέρω πρόβλημα στην κυκλοφορία των οχημάτων στην περιοχή. Για την άμεση επίλυση αυτών των ζητημάτων, τα οποία αναμένεται να ανακύψουν, το πρωί της Πέμπτης, συνεδρίασε το Συντονιστικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, το οποίο συγκάλεσε στο ΥΜΑΘ, ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας.

Παρόντες ήταν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Πυλαίας- Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο δήμαρχος Θέρμης, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, ο δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου, Λευτέρης Αλεξανδρίδης καθώς και εκπρόσωποι των εμπλεκομένων φορέων και οργανισμών, όπως επίσης και της κατασκευάστριας εταιρείας.

Τα τέσσερα μέτρα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση

 

Προκειμένου να υπάρξει κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση με αφορμή την έναρξη των εργασιών για την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος και της σήραγγας στον περιφερειακό, ανακοινώθηκε η λήψη τεσσάρων μέτρων.

Συγκεκριμένα: 

1. Συντονισμός των εργασιών με τέτοιον τρόπο ώστε να μην συμπέσουν με την αναγκαία διακοπή της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, ενόψει της επέκτασης προς Καλαμαριά. 

2. Συνεχής παρουσία της Τροχαίας στο σημείο για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας. 

3. Νέα σύσκεψη των δημάρχων Πυλαίας- Χορτιάτη και Θέρμης με εκπροσώπους ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ για μία ή δύο εναλλακτικές γραμμές που θα συνδέουν Πανόραμα και Θέρμη με τον σταθμό Νέα Ελβετία του μετρό Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε ένας μεγάλος αριθμός πολιτών να μην αναγκάζεται να χρησιμοποιεί την παραδοσιακή διαδρομή Πανόραμα – Θεσσαλονίκη και να κινηθεί προς το μετρό, ίσως και με γραμμή εξπρές.

4. Άμεση ενημέρωση των πολιτών για τις αλλαγές στην κυκλοφορία έτσι ώστε να γνωρίζουν νωρίτερα τις αλλάζει στις μετακινήσεις του.

Όπως είπε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Πυλαίας- Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, «το έργο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και προχωρά γρήγορα με ρυθμούς που μας ικανοποιούν όλους, αλλά δημιουργεί και προβλήματα». 

Ο ίδιος χαρακτήρισε την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος και της σήραγγας στον περιφερειακό, ως δύο πολύ κομβικά έργα, «τα οποία θα δημιουργήσουν συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας κι επειδή θα εξελιχθούν σε βάθος χρόνου που τον υπολογίζουμε σε έναν χρόνο θα πρέπει να έχουμε πρόνοιες για να έχουμε τις μικρότερες δυνατές δυσμενείς συνέπειες για τους πολίτες».

Τι θα αλλάξει στην κυκλοφορία των οχημάτων στη γέφυρα Πανοράματος 

 

Σύμφωνα με τα όσα τόνισε ο κ. Καϊτεζίδης, η γέφυρα Πανοράματος, κατά της διάρκεια των εργασιών σε αυτήν στο πλαίσιο της κατασκευής του Flyover, θα διεξάγεται μέσω τριών ρευμάτων κυκλοφορίας. 

Συγκεκριμένα, όπως είπε ο ίδιος, θα είναι ανοιχτό ένα ρεύμα κυκλοφορίας προς Πυλαία και δύο ρεύματα ανόδου, προς Πανόραμα. 

Στο τραπέζι και οι μετακινήσεις μαθητών σε ιδιωτικά σχολεία

 

Καθώς στη συγκεκριμένη περιοχή λειτουργεί σημαντικό αριθμός ιδιωτικών σχολείων, το ζήτημα της μετακίνησης των μαθητών, από και προς αυτά, είναι ένα θέμα που φαίνεται να απασχολεί σε σημαντικό βαθμό το Συντονιστικό Συμβούλιο. Για τον λόγο αυτόν, στη χθεσινή συνεδρίαση, το παρών έδωσε και ο εκπρόσωπος των ιδιωτικών σχολείων, Γιάννης Κορυφίσης.

«Με την επιβάρυνση του κυκλοφοριακού που θα έχουμε, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τα σχολεία τα οποία βρίσκονται σε εκείνη την περιοχή. Αυτό σημαίνει κάποιες δεκάδες λεωφορεία, τα οποία μετακινούν τα παιδιά στο σχολείο τους και μετά στο σπίτι τους. Όπως και κάποιες εκατοντάδες αυτοκίνητα γονέων που μεταφέρουν οι ίδιοι τα παιδιά τους. Σήμερα συμμετείχε εκπρόσωπος των ιδιωτικών σχολείων της Θεσσαλονίκης και συζητήσαμε για τα σχολεία της περιοχής μαζί με την Τροχαία, πώς θα διευθετηθεί κι αυτό το ζήτημα. Μέσα από αυτόν τον συντονισμό και λύσεις βρίσκονται και εφαρμόζονται. Αλλά πάνω απ’ όλα η καθημερινότητα των συμπολιτών μας προσπαθούμε να γίνεται όσο το δυνατόν καλύτερη», σημείωσε χθες για τι ζήτημα αυτό ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας. 

Καθημερινά μετακινούνται στο σημείο περισσότεροι από 5.000 μαθητές με τουλάχιστον 120 λεωφορεία τις ίδιες ώρες.  Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα μέτρο που αναμένεται να εξεταστεί έτσι ώστε να αποσυμφορηθεί περαιτέρω η κυκλοφοριακή κατάσταση είναι η ενδεχόμενη τμηματική άφιξη των σχολικών λεωφορείων. 

Πότε ξεκινούν οι εργασίες στα σημεία

 

Όπως είχαν γράψει τα Μακεδονικά Νέα σε σχετικό ρεπορτάζ τους, μέσα στον Δεκέμβριο, αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες καθαίρεσης της γέφυρας Πανοράματος, οι οποίες θα χωρίζονται σε δύο φάσεις και θα απέχουν χρονικά μεταξύ τους κάποιους μήνες.

Σε κάθε μία από αυτές τις φάσεις, που πάντα θα είναι Σαββατοκύριακο, θα κλείνει εντελώς η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης για 48 ώρες, όπως είχε συμβεί και με την κατεδάφιση της γέφυρας Περραιβού.

Πρώτα θα γκρεμιστεί ο κλάδος της γέφυρας που οδηγεί προς το Αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενώ η κυκλοφορία θα διεξάγεται από τον δεύτερο κλάδο, ο οποίος θα αμφιδρομηθεί. Θα προχωρήσει με τάχιστους ρυθμούς η κατασκευή νέου κλάδου και τότε θα περάσουμε στη δεύτερη φάση. Αυτή θα περιλαμβάνει το γκρέμισμα του δεύτερου, παλιού κλάδου και πάλι με 48ωρο αποκλεισμό της Περιφερειακής Οδού στο σύνολό της.  

Δηλαδή, με απλά λόγια, η μέθοδος που θα ακολουθηθεί θα είναι: κατεδάφιση, κατασκευή, κατεδάφιση, κατασκευή.  

Όσον αφορά στην καθαίρεση της σήραγγας, οι σχετικές εργασίες θα εκτελεστούν από το νέο έτος, αφού έχουν προχωρήσει οι καθαιρέσεις της γέφυρας Πανοράματος και Αγίου Παύλου. Πάντως, η αποξήλωση κομματιών του τούνελ έχει ήδη ξεκινήσει και το πιθανότερο είναι ότι η καθαίρεση θα γίνει τμηματικά, με μικρή, χρονικά, διάρκεια αποκλεισμού της Περιφερειακής Οδού. Το πιο δύσκολο στο συγκεκριμένο εγχείρημα, θα είναι η απομάκρυνση των μπάζων.

Γι’ αυτό άλλωστε οι ιθύνοντες του έργου και οι μελετητές, εξετάζουν τις μεθόδους που θα ακολουθηθούν για τις εργασίες καθαίρεσης, με γνώμονα πρωτίστως την ασφάλεια, αλλά και τη μικρότερη δυνατή όχληση στην κυκλοφορία.

Tελευταίες Ειδήσεις