Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις εργασίες για την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος και της σήραγγας της Περιφερειακής Οδού, λόγω της κατασκευής του Flyover και οι τρόποι αντιμετώπισης των κυκλοφοριακών προβλημάτων που αναμένεται να δημιουργήσουν περαιτέρω οι συγκεκριμένες εργασίες στο σημείο.
Όπως είπε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Πυλαίας- Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, «το έργο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και προχωρά γρήγορα με ρυθμούς που μας ικανοποιούν όλους, αλλά δημιουργεί και προβλήματα».
Ο ίδιος χαρακτήρισε την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος και της σήραγγας στον περιφερειακό, ως δύο πολύ κομβικά έργα, «τα οποία θα δημιουργήσουν συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας κι επειδή θα εξελιχθούν σε βάθος χρόνου που τον υπολογίζουμε σε έναν χρόνο θα πρέπει να έχουμε πρόνοιες για να έχουμε τις μικρότερες δυνατές δυσμενείς συνέπειες για τους πολίτες».
Τα τέσσερα μέτρα που αποφασίστηκαν
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αποφασίστηκε η λήψη τεσσάρων μέτρων, έτσι ώστε να βελτιώσουν την κατάσταση κυρίως στο κυκλοφοριακό και θα στοχεύουν στη διευκόλυνση των πολιτών.
1. Συντονισμός των εργασιών με τέτοιον τρόπο ώστε να μην συμπέσουν με την αναγκαία διακοπή της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, ενόψει της επέκτασης προς Καλαμαριά.
2. Συνεχής παρουσία της Τροχαίας στο σημείο για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας.
3. Νέα σύσκεψη των δημάρχων Πυλαίας- Χορτιάτη και Θέρμης με εκπροσώπους ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ για μία ή δύο εναλλακτικές γραμμές που θα συνδέουν Πανόραμα και Θέρμη με τον σταθμό Νέα Ελβετία του μετρό Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε ένας μεγάλος αριθμός πολιτών να μην αναγκάζεται να χρησιμοποιεί την παραδοσιακή διαδρομή Πανόραμα – Θεσσαλονίκη και να κινηθεί προς το μετρό, ίσως και με γραμμή εξπρές, όπως επισήμανε ο κ. Καϊτεζίδης.
4. Βασικό μέτρο η ενημέρωση των πολιτών για τις αλλαγές στην κυκλοφορία έτσι ώστε να γνωρίζει νωρίτερα τις αλλάζει στις μετακινήσεις του.
Στο κάδρο τα ιδιωτικά σχολεία
Σημαντικό είναι το ζήτημα με τα ιδιωτικά σχολεία, καθώς είναι δεκάδες τα λεωφορεία που διασχίζουν τη γέφυρα Πανοράματος καθημερινά, για τη μεταφορά μαθητών από και προς τα σχολεία τους, όπως και οι γονείς που μεταφέρουν τα παιδιά τους με δικά τους οχήματα.
«Με την επιβάρυνση του κυκλοφοριακού που θα έχουμε, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τα σχολεία τα οποία βρίσκονται σε εκείνη την περιοχή. Αυτό σημαίνει κάποιες δεκάδες λεωφορεία, τα οποία μετακινούν τα παιδιά στο σχολείο τους και μετά στο σπίτι τους. Όπως και κάποιες εκατοντάδες αυτοκίνητα γονέων που μεταφέρουν οι ίδιοι τα παιδιά τους. Σήμερα συμμετείχε εκπρόσωπος των ιδιωτικών σχολείων της Θεσσαλονίκης και συζητήσαμε για τα σχολεία της περιοχής μαζί με την Τροχαία, πώς θα διευθετηθεί κι αυτό το ζήτημα. Μέσα από αυτόν τον συντονισμό και λύσεις βρίσκονται και εφαρμόζονται. Αλλά πάνω απ’ όλα η καθημερινότητα των συμπολιτών μας προσπαθούμε να γίνεται όσο το δυνατόν καλύτερη», σημείωσε από την πλευρά του ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας.
Σημειώνεται ότι καθημερινά μετακινούνται στο σημείο περισσότεροι από 5.000 μαθητές με τουλάχιστον 120 λεωφορεία τις ίδιες ώρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα μέτρο που αναμένεται να εξεταστεί έτσι ώστε να αποσυμφορηθεί περαιτέρω η κυκλοφοριακή κατάσταση είναι η ενδεχόμενη τμηματική άφιξη των σχολικών λεωφορείων.
Πώς θα διεξάγεται η κυκλοφορία στη γέφυρα Πανοράματος
Σύμφωνα με τα όσα τόνισε ο κ. Καϊτεζίδης, η γέφυρα Πανοράματος, κατά της διάρκεια των εργασιών σε αυτήν στο πλαίσιο της κατασκευής του Flyover, θα διεξάγεται μέσω τριών ρευμάτων κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα, όπως είπε ο ίδιος, θα είναι ανοιχτό ένα ρεύμα κυκλοφορίας προς Πυλαία και δύο ρεύματα ανόδου, προς Πανόραμα.
Στη σημερινή σύσκεψη συμμετείχαν δήμαρχοι της Θεσσαλονίκης, εκπρόσωποι των εμπλεκομένων φορέων και οργανισμών, καθώς και της κατασκευάστριας εταιρείας.