Το Flyover έχει στα… προσεχώς ορισμένες εργασίες, οι οποίες αποτελούν ορόσημα για το έργο. Πρόκειται για το «σήκωμα» του μπλε καλουπιού, τις κατεδαφίσεις των γεφυρών Πυλαίας και Αγίου Παύλου, αλλά και την καθαίρεση του τούνελ στα Κωνσταντινουπολίτικα.
Τα Μακεδονικά Νέα παρουσιάζουν αναλυτικά την εξέλιξη των εργασιών τους επόμενους μήνες.
Το μπλε καλούπι
Στα μέσα Οκτωβρίου, θα αρχίσει να σηκώνεται σε βάθρο και να γίνεται ορατό από τους διερχόμενους το μπλε καλούπι του Flyover. Προς το παρόν, η κατασκευάστρια κοινοπραξία παραλαμβάνει διαρκώς κομμάτια του καλουπιού, τα οποία καταλήγουν στην περιφερειακή οδό με νταλίκες, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εκεί φτάνουν σε κοντέινερ, ερχόμενα διά θαλάσσης από την Κίνα. Μάλιστα, υπάρχουν ακόμα κοντέινερ, από τα συνολικά 35, τα οποία είναι εν πλω, με την παραλαβή τους να αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές Οκτωβρίου. Την ίδια ώρα ωστόσο, η συναρμολόγηση του μπλε καλουπιού, με όσα κομμάτια έχουν παραληφθεί, προχωρά με σταθερά βήματα, στο εργοτάξιο που βρίσκεται κοντά στον κόμβο Επταπυργίου.
Μόλις ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση, το μπλε καλούπι θα… πιάσει δουλειά και θα εργάζεται παράλληλα με το πορτοκαλί καλούπι, που ξεκίνησε από τον κόμβο Μετεώρων.
Υπενθυμίζεται ότι το καλούπι αποτελεί μία ειδικά σχεδιασμένη σιδηροκατασκευή που φτιάχτηκε αποκλειστικά για το Flyover και κινείται πάνω στα βάθρα κατασκευάζοντας το οδόστρωμα. Επομένως, όταν πιάσει δουλειά και το μπλε καλούπι, θα υπάρξει επιτάχυνση των εργασιών, θα μιλάμε ουσιαστικά για διπλασιασμό του όγκου τους.
Οι δύο γέφυρες
Μέσα στον Δεκέμβριο, αναμένεται να αρχίσει η διαδικασία κατεδάφισης δύο γεφυρών: του Πανοράματος και του Αγίου Παύλου.
Η γέφυρα Πανοράματος θα κατεδαφιστεί σε δύο φάσεις, οι οποίες θα απέχουν χρονικά μεταξύ τους κάποιους μήνες.
Σε κάθε μία από αυτές τις φάσεις, που πάντα θα είναι Σαββατοκύριακο, θα κλείνει εντελώς η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης για 48 ώρες, όπως είχε συμβεί και με την κατεδάφιση της γέφυρας Περραιβού.
Πρώτα θα γκρεμιστεί ο κλάδος της γέφυρας που οδηγεί προς το Αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενώ η κυκλοφορία θα διεξάγεται από τον δεύτερο κλάδο, ο οποίος θα αμφιδρομηθεί. Θα προχωρήσει με τάχιστους ρυθμούς η κατασκευή νέου κλάδου και τότε θα περάσουμε στη δεύτερη φάση. Αυτή θα περιλαμβάνει το γκρέμισμα του δεύτερου, παλιού κλάδου και πάλι με 48ωρο αποκλεισμό της Περιφερειακής Οδού στο σύνολό της.
Δηλαδή, με απλά λόγια, η μέθοδος που θα ακολουθηθεί θα είναι: κατεδάφιση, κατασκευή, κατεδάφιση, κατασκευή.
Η γέφυρα Αγίου Παύλου από την άλλη, θα κατεδαφιστεί σε μία φάση και δεν θα κατασκευαστεί καινούρια στη θέση της, καθώς η διαμπερής κυκλοφορία από το Σέιχ Σου προς το Θέατρο Δάσους και αντίστροφα, θα γίνεται από κάτω διάβαση. Και σε αυτή την περίπτωση, θα υπάρξει 48ωρος αποκλεισμός της κυκλοφορίας στην Περιφερειακή Οδό.
Το ποια από τις δύο γέφυρες θα κατεδαφιστεί πρώτη δεν έχει ακόμα αποσαφηνιστεί, ωστόσο το επόμενο χρονικό διάστημα οι ιθύνοντες του έργου θα καταλήξουν.
Το τούνελ
Το τρίτο ορόσημο στην κατασκευή του Flyover, είναι η καθαίρεση του διπλού τούνελ, στα Κωνσταντινουπολίτικα. Οι σχετικές εργασίες θα εκτελεστούν από το νέο έτος, αφού έχουν προχωρήσει οι καθαιρέσεις των δύο γεφυρών. Πάντως, η αποξήλωση κομματιών του τούνελ έχει ήδη ξεκινήσει και το πιθανότερο είναι ότι η καθαίρεση θα γίνει τμηματικά, με μικρή, χρονικά, διάρκεια αποκλεισμού της Περιφερειακής Οδού. Το πιο δύσκολο στο συγκεκριμένο εγχείρημα, θα είναι η απομάκρυνση των μπάζων.
Γι’ αυτό άλλωστε οι ιθύνοντες του έργου και οι μελετητές, εξετάζουν τις μεθόδους που θα ακολουθηθούν για τις εργασίες καθαίρεσης, με γνώμονα πρωτίστως την ασφάλεια, αλλά και τη μικρότερη δυνατή όχληση στην κυκλοφορία.