Το κομμάτια του δεύτερου καλουπιού έφτασαν στη Θεσσαλονίκη τμηματικά, μέσω θαλάσσης, από την Κίνα, όπου κατασκευάστηκε η εντυπωσιακή κατασκευή, μετά από ειδική παραγγελία.
Τα περισσότερα κομμάτια είναι παραταγμένα στο εργοτάξιο του έργου, λίγο μετά το πυροφυλάκιο και πριν από τον κόμβο Επταπυργίου και, αν όχι το φθινόπωρο, σίγουρα τον χειμώνα, θα έχει ολοκληρωθεί η συναρμολόγησή τους.
Το καλούπι αποτελεί μία ειδικά σχεδιασμένη σιδηροκατασκευή που φτιάχτηκε αποκλειστικά για το Flyover και κινείται πάνω στα βάθρα κατασκευάζοντας το οδόστρωμα. Επομένως, όταν πιάσει δουλειά και το μπλε καλούπι, θα υπάρξει επιτάχυνση των εργασιών, θα μιλάμε ουσιαστικά για διπλασιασμό του όγκου τους.
Εργασίες σε δύο μέτωπα
Έτσι, θα έχουμε δύο μεγάλα μέτωπα στην κατασκευή του Flyover. Το πρώτο μεγάλο μέτωπο θα βρίσκεται πέριξ του πορτοκαλί καλουπιού, το οποίο ξεκίνησε τις εργασίες του από τον κόμβο Μετεώρων.
Το δεύτερο μεγάλο μέτωπο θα βρίσκεται κάπου κοντά στο υδραγωγείο της ΕΥΑΘ, όπου θα εγκατασταθεί το μπλε καλούπι, δηλαδή περίπου στο μέσον του μήκους της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου. Τα δύο καλούπια θα δουλεύουν παράλληλα.
Ταυτόχρονα, βέβαια, το έργο τρέχει με ταχύτατους ρυθμούς, σε πολλά μέτωπα, με φορτηγά και νταλίκες να πηγαινοέρχονται στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης μεταφέροντας υλικά και ειδικά μηχανήματα να προχωρούν σε κατασκευαστικές εργασίες, κάτι που είναι ορατό και αντιληπτό από όλους τους διερχόμενους.
Με τα... χίλια
Σήμερα, η κατασκευή του Flyover τρέχει με ταχύτατους ρυθμούς, έχοντας ξεπεράσει το 25% του αντικειμένου του έργου. Όπως μάλιστα τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, σε αυτοψία που πραγματοποίησε στις εργασίες κατασκευής πριν από περίπου 15 μέρες, «το έργο πηγαίνει με τα... χίλια». Ο ίδιος είχε υπογραμμίσει μάλιστα ότι για πρώτη φορά χρησιμοποιείται ένα τόσο «θηριώδες» καλούπι για την κατασκευή ενός έργου, ενώ είχε τονίσει ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι προσηλωμένη στον στόχο για την ολοκλήρωση του έργου τον Μάιο του 2027, χωρίς αποκλίσεις.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα οδικά έργα προχωρούν με γεωμετρική πρόοδο. Δηλαδή, όσο περνά ο καιρός, τόσο αυξάνεται το ποσοστό προόδου, κάτι που εντείνεται όταν πλέον το έργο βρίσκεται στην τελική του ευθεία.
Έτσι, το χρονοδιάγραμμα τηρείται απαρέγκλιτα, χωρίς καθυστερήσεις και το Flyover θα είναι έτοιμο να παραδοθεί σε λιγότερο από δύο χρόνια από σήμερα, όπως ακριβώς προβλέπεται από το χρονοδιάγραμμά του.
Το έργο
Η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, όπως ονομάζεται επίσημα το Flyover, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
- 12 χιλιόμετρα έργου
- 9 ανισόπεδους κόμβους
- 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
- 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
- 9 γέφυρες
- 2 στέγαστρα
- 1 σήραγγα
- 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων ανά ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
- εκσυγχρονισμό και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Δείτε ΕΔΩ πώς θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί.