makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Θεσσαλονικη

Εβδομάδα... αφίξεων και για το Flyover- Έρχεται το δεύτερο καλούπι, προς συναρμολόγηση τα πρώτα κομμάτια

Ακούστε το άρθρο 8'
31.07.2025 | 08:00
Το πρώτο καλούπι του Flyover/Φωτογραφία αρχείου
/Eurokinissi
Εβδομάδα… υψηλών αφίξεων, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αυτή που διανύουμε για τη Θεσσαλονίκη και για τα δύο μεγαλύτερά της έργα, καθώς, παρ’ ότι βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι εξελίξεις «τρέχουν», τόσο για το Flyover, όσο και για το Μετρό.

Ειδικότερα, χθες Τετάρτη έφτασε στην πόλη ο τρίτος από τους 15 νέους συρμούς που προμηθεύεται η Ελληνικό Μετρό, για να τους δρομολογήσει στην επέκταση προς την Καλαμαριά, αλλά και στη βασική γραμμή, όπου θέλει να ενισχύσει τη συχνότητα των δρομολογίων (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ). 

Ταυτόχρονα όμως, ήδη στη Θεσσαλονίκη έχουν φτάσει τα πρώτα κομμάτια από το δεύτερο καλούπι το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του Flyover. Σύμφωνα με πληροφορίες των Μακεδονικών Νέων, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, φορτωμένα σε κοντέινερ, βρίσκονται τα πρώτα, από τα συνολικά 35 κομμάτια τα οποία θα απαρτίζουν το δεύτερο καλούπι. Από εκεί μεταφέρονται οδικώς σε εργοτάξιο, όπου θα συναρμολογηθούν. 

Το δεύτερο καλούπι θα είναι όμοιο σε όλα με το πρώτο, εκτός από το χρώμα, καθώς είναι μπλε. Το σύνολο των κομματιών του δεύτερου καλουπιού αναμένονται στη Θεσσαλονίκη τις προσεχείς εβδομάδες, καθώς έρχονται δια θαλάσσης από την Κίνα, όπου έχει γίνει ειδική παραγγελία. Στο τέλος Αυγούστου με αρχές Σεπτέμβρη, υπολογίζεται ότι τα κομμάτια θα έχουν συναρμολογηθεί και το καλούπι θα… πιάσει δουλειά. 

Η εγκατάστασή του θα γίνει κάπου κοντά στο υδραγωγείο της ΕΥΑΘ, δηλαδή περίπου στο μέσον του μήκους της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου και θα δουλεύει παράλληλα με το καλούπι που έχει ξεκινήσει από τον κόμβο Μετεώρων. 

Η κατασκευάστρια κοινοπραξία του Flyover, διαθέτοντας δύο καλούπια να εργάζονται ταυτόχρονα, θα μπορέσει να αυξήσει σημαντικά τον όγκο των εργασιών που εκτελούνται στο έργο, οι οποίες, ουσιαστικά, θα διπλασιαστούν. 

Κι αυτό καθώς το καλούπι είναι ένα κυλιόμενο μεταλλικό φορείο το οποίο χρησιμοποιείται για τη σκυροδέτηση. Κινείται υδραυλικά, κατά μήκος του έργου, επάνω στα βάθρα που κατασκευάζονται για τον σκοπό αυτό. Επομένως, τα μέτωπα στα οποία θα γίνεται η σκυροδέτηση, θα είναι δύο. 

Ρυθμοί στο... φουλ

 

Η κατασκευή του Flyover εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, σχεδόν… πρωτοφανείς για τα δεδομένα της Θεσσαλονίκης. Ήδη το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 25% 

Σημειωτέον ότι τα οδικά έργα προχωρούν με γεωμετρική πρόοδο. Δηλαδή, όσο περνά ο καιρός, τόσο αυξάνεται το ποσοστό προόδου, κάτι που εντείνεται όταν πλέον το έργο βρίσκεται στην τελική του ευθεία.  

Επομένως σήμερα το χρονοδιάγραμμα του έργου τηρείται στο ακέραιο και όλα δείχνουν ότι το Flyover θα… γράψει ιστορία, αφού θα παραδοθεί στην ώρα του, χωρίς παρατάσεις στο χρονοδιάγραμμά του, τον Μάιο του 2027. 

Τι περιλαμβάνει το έργο 

 

Η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, όπως ονομάζεται επίσημα το Flyover, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων: 

  • 12 χιλιόμετρα έργου
  • 9 ανισόπεδους κόμβους
  • 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
  • 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
  • 9 γέφυρες
  • 2 στέγαστρα
  • 1 σήραγγα
  • 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων ανά ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
  • εκσυγχρονισμό και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο 

Δείτε ΕΔΩ εικόνες από το... μέλλον του Flyover. 

Ντόνια Κανιτσάκη

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Έτσι θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί! (ΦΩΤΟ) – Μέσα στο καλοκαίρι το δεύτερο μεταλλικό καλούπι
Ελλάδα18.06.25 | 05:00
Ντόνια ΚανιτσάκηΈτσι θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί! (ΦΩΤΟ) – Μέσα στο καλοκαίρι το δεύτερο μεταλλικό καλούπι