Το έργο θα προσφέρει υποδομές υψηλού επιπέδου καθώς, πέρα από τη μαρίνα, δυναμικότητας 440 σκαφών, θα μπορούν να ελλιμενίζονται μέχρι και mega yachts, ενώ θα υπάρχει και ελικοδρόμιο!
Το οραματικό αυτό έργο, θα καταστήσει την Πυλαία κόμβο πλωτής ψυχαγωγίας, με τα οφέλη που θα προκύψουν για την κοινωνία και την οικονομία, να αφορούν όλη τη Θεσσαλονίκη.
Όπως σημειώνει στα Μακεδονικά Νέα ο δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, μέσα στο καλοκαίρι θα επιλεγεί, έπειτα από σχετικό διαγωνισμό, τεχνικός σύμβουλος, ο οποίος, σε συνεργασία με τον Δήμο, θα συντάξει τα τεύχη δημοπράτησης του διεθνούς διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί για την κατασκευή της μαρίνας και όλων των συνοδών έργων.
«Το έργο αυτό αποτελεί μια σημαντική υποδομή όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη, αλλά για όλη τη Βόρεια Ελλάδα και θα της προσφέρει αναπτυξιακό πλεονέκτημα. Εργαζόμαστε με όρεξη και σθένος, ώστε να προχωρήσουμε γρήγορα στην προκήρυξη του διαγωνισμού. Θέλω να πιστεύω ότι αυτό θα το πετύχουμε στο τέλος του τρέχοντος έτους, ώστε μετά να πάρουν όλα το δρόμο τους», υπογραμμίζει ο κ. Καϊτεζίδης.
Τι προβλέπεται
Το σπουδαίο αυτό έργο, προβλέπει:
Μαρίνα δυναμικότητας 440 σκαφών, εκ των οποίων τα εννέα «mega yachts», δηλαδή πολυτελή σκάφη άνω των 60 μέτρων.
Ακόμα, θα διαθέτει κυματοθραύστη και 3 πλωτούς προβλήτες, σε θαλάσσια ζώνη συνολικού εμβαδού 127.780 τ.μ.
Προβλέπονται, επίσης, οι πλέον σύγχρονες υποδομές εξυπηρέτησης των σκαφών που θα ελλιμενίζονται, μεταξύ των οποίων κτήρια υγειονομικού ενδιαφέροντος, γραφεία διοίκησης, λιμενικός σταθμός, χώροι υγιεινής, καταστήματα yachting, εμπορικά καταστήματα, χώροι επισκευής και συντήρησης σκαφών κ.ά., συνολικής δομήσιμης επιφάνειας 5.547 τ.μ..
Θα υπάρχει, επίσης, και ελικοδρόμιο.
Στο συνολικό project περιλαμβάνεται και η ανάπλαση της χερσαίας ζώνης σε χώρο 39.118 τ.μ., που θα περιλαμβάνει πάρκινγκ, εγκαταστάσεις αθλοπαιδιών και χώρους πρασίνου.
Πώς φτάσαμε εδώ
Για να βρισκόμαστε σε αυτό το σημείο, δόθηκε ένας αγώνας ετών, ο οποίος είχε απέναντι του το… τέρας της γραφειοκρατίας. Ένας από τους πλέον σημαντικούς σταθμούς του αγώνα, με τον οποίο άνοιξε ο δρόμος για την υλοποίηση της μαρίνας, ήταν η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Πυλαίας από το Ελληνικό Δημόσιο στον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη. Η σχετική σύμβαση υπεγράφη τον περασμένο Δεκέμβριο από τον δήμαρχο Ιγνάτιο Καϊτεζίδη και την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, με τον δήμαρχο να χαρακτηρίζει τη μέρα ιστορική.
Όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης, φορέας διαχείρισης για 45+10 χρόνια θα είναι ο Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη, αρμόδιος για την κατασκευή, συντήρηση και εκμετάλλευση των υποδομών. Τα πάσης φύσεως έργα θα ολοκληρωθούν εντός πενταετίας. Η χρηματοδότηση του έργου, σύμφωνα πάντα με τη σύμβαση παραχώρησης, μπορεί να γίνει με ίδια κεφάλαια, με τραπεζικό δάνειο, με επιχορήγηση ή με ιδιωτικά κεφάλαια επενδυτικού φορέα μετά από δημόσιο ή διεθνή διαγωνισμό, για την κατασκευή και ανάπτυξη της μαρίνας ή την παραχώρηση της λειτουργίας ή εκμετάλλευσης μέρους ή του συνόλου της μαρίνας.
Ο κ. Καϊτεζίδης δηλώνει αισιόδοξος για την ταχύτητα με την οποία θα τρέξει το έργο, καθώς έχει επιλεγεί η μέθοδος ΣΔΙΤ, επομένως ο ανάδοχος θα έχει κάθε λόγο να το τρέξει. Παράλληλα, όπως εξηγεί, ο Δήμος έχει ήδη αναθεωρήσει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Πυλαίας και πλέον προχωράει στην εφαρμογή του, κάτι που θα σημάνει την απομάκρυνση της άτυπης ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.