Ειδικότερα, οι έξι από τους 15 νέους συρμούς θα χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες εξυπηρέτησης της γραμμής της Καλαμαριάς. Ακόμα έξι συρμοί θα ενταχθούν στη βασική γραμμή, ενώ οι υπόλοιποι τρεις θα είναι οι εφεδρικοί, κάτι απαραίτητο για κάθε Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.
Εξάλλου, με το σύνολο των συρμών σε κυκλοφορία, κάτι το οποίο θα επιτευχθεί μετά την παράδοση σε εμπορική λειτουργία της επέκτασης προς την Καλαμαριά, η συχνότητα διέλευσης του Μετρό θα μειωθεί, σταδιακά, από τα 4 λεπτά που είναι σήμερα, στα μόλις 90 δευτερόλεπτα! Κι αυτό καθώς εξαρχής ο στόχος, τόσο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όσο και της Ελληνικό Μετρό, ήταν τα τρένα να περνούν από τους σταθμούς κάθε 1,5 λεπτό.
Η άφιξη
Χθες το πρωί πάντως, στο αμαξοστάσιο του Μετρό, στην Πυλαία, αφίχθη σε δύο κομμάτια ο πέμπτος συρμός, ο οποίος μπήκε στις ράγες και οδηγήθηκε στο συνεργείο, αφενός για να συναρμολογηθεί, αφετέρου για να του γίνει ο απαραίτητος έλεγχος μέσω στατικών δοκιμών.
Μόλις ολοκληρωθεί αυτό το στάδιο, κάτι που θα συμβεί τις επόμενες μέρες, ο συγκεκριμένος συρμός θα αρχίσει τα δοκιμαστικά δρομολόγια στην υφιστάμενη γραμμή του Μετρό, κάτι που ήδη γίνεται με τους τέσσερις συρμούς που βρίσκονται εδώ και καιρό στη Θεσσαλονίκη. Τα δρομολόγια αυτά εκτελούνται τις ώρες που το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά βρίσκεται εκτός λειτουργίας.
Για τον λόγο αυτόν, άλλωστε, από την περασμένη Δευτέρα τροποποιήθηκε το ωράριο λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο ξεκινά τα πρώτα πρωινά δρομολόγιά του αργότερα και κλείνει τα βράδια νωρίτερα.
Το νέο ωράριο λειτουργίας
Ειδικότερα, από τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου και μέχρι και την Κυριακή 9 Νοεμβρίου, η αναχώρηση του πρώτου συρμού γίνεται τις καθημερινές στις 6.30 το πρωί και τα Σαββατοκύριακα στις 8, ενώ τα τελευταία δρομολόγια πραγματοποιούνται και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στις 11 το βράδυ.
Το ίδιο ωράριο θα ισχύσει και από την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου, έως το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου.
Ο περιορισμός του ωραρίου λειτουργίας του Μετρό έγινε καθώς κάθε επιπλέον ώρα είναι πολύτιμη, για να ολοκληρωθούν εγκαίρως οι δοκιμές των νέων συρμών.
Όπως άλλωστε είχε σημειώσει στα Μακεδονικά Νέα ο υποδιευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκος Δένης, «με τον περιορισμό στη λειτουργία του Μετρό, κερδίζουμε ώρες για τη δοκιμή των καινούριων συρμών, στην υφιστάμενη γραμμή».
Εξάλλου, μέχρι το τέλος του έτους αναμένονται στη Θεσσαλονίκη ακόμα πέντε συρμοί, από την προμήθεια των 15, με το σύνολο των συρμών να αναμένεται στην πόλη μέχρι το τέλος του προσεχούς Φεβρουαρίου.
Η ενσωμάτωση και οι δοκιμές
Εκτός όμως από τις δοκιμές των συρμών, οι οποίες γίνονται αυτό το χρονικό διάστημα, που το Μετρό έχει περιορίσει χρονικά τη λειτουργία του, μεταξύ 10 Νοεμβρίου και 10 Δεκεμβρίου που θα κλείσει εντελώς το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά, θα γίνουν και οι δοκιμές της επέκτασης, προς την Καλαμαριά, ώστε να ενταχθεί στο δίκτυο.
Ωστόσο, το κλείσιμο του Μετρό θα απαιτηθεί εκ νέου, για περίπου ακόμα έναν μήνα, για την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης της επέκτασης της Καλαμαριάς. Το δεύτερο και τελευταίο κλείσιμο του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά θα πραγματοποιηθεί μετά την περίοδο των γιορτών, ενώ ο ακριβής χρόνος που αυτό θα συμβεί θα προσδιοριστεί το επόμενο χρονικό διάστημα.
Αμέσως μετά, ο δρόμος θα είναι ανοιχτός για την παράδοση σε λειτουργία της επέκτασης.
Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά έχει μήκος 4,78 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα.