Ο λόγος για ένα σημαντικότατο οδικό έργο της Θεσσαλονίκης, τη μετατροπή της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, στο τμήμα της από τον Κ12 (συμβολή με Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης), μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Θέρμης.
Το έργο προβλέπει το κλείσιμο των περίπου 15 παράτυπων προσβάσεων, την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου και τη δημιουργία ή ανακατασκευή τεσσάρων κόμβων.
Όπως εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, η μετατροπή της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών σε κλειστό αυτοκινητόδρομο είχε ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και είχε γίνει η δημοπράτηση, ωστόσο έχασε τη χρηματοδότηση, καθώς είχε μπλοκάρει στα γρανάζια των προσφυγών και της Ελληνικής Δικαιοσύνης.
«Δυστυχώς η καθυστέρηση στην έκδοση απόφασης οδήγησε στην απένταξη του έργου. Στην Περιφέρεια πήραμε την πολιτική απόφαση να το υλοποιήσουμε, καθώς είναι κομβικής σημασίας για την κυκλοφορία στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Έτσι κάναμε όλη την απαιτούμενη προεργασία για την ένταξή του στο ΕΣΠΑ, ώστε να ακολουθήσει η δημοπράτησή του», υπογραμμίζει ο κ. Μπίλλιας.
Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων επισημαίνει ότι το έργο είναι σημαντικότατο, καθώς από τον συγκεκριμένο δρόμο εξυπηρετούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους χιλιάδες κάτοικοι των Ανατολικών προαστίων της Θεσσαλονίκης, χιλιάδες επισκέπτες και εργαζόμενοι σε εμπορικά κέντρα και χώρους αναψυχής της περιοχής, ενώ το καλοκαίρι, από τον συγκεκριμένο οδικό άξονα, εξυπηρετούνται οι αναρίθμητοι επισκέπτες της Χαλκιδικής.
Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας
Το έργο
Το έργο, αναλυτικά, περιλαμβάνει:
-Αναμόρφωση των παράπλευρων οδών εξυπηρέτησης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών,
-Κλείσιμο όλων των παράτυπων εισόδων και εξόδων στη Μουδανιών και
-Δημιουργία ή ανακατασκευή τεσσάρων ασφαλών κόμβων.
Όπως τονίζει ο κ. Μπίλλιας, η πρόσβαση των οχημάτων στον δρόμο προς και από τα Νέα Μουδανιά θα γίνεται μόνο από τέσσερις κόμβους, αντί για τις περίπου δεκαπέντε παράτυπες προσβάσεις που υπάρχουν σήμερα. Έτσι, αφενός, θα αυξηθεί κατακόρυφα η οδική ασφάλεια στο συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Οδού, όπου πλέον οι μετακινήσεις θα είναι και ασφαλέστερες αλλά και ταχύτερες, αφετέρου θα βελτιωθεί σημαντικότατα η εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και εγκαταστάσεων οι οποίες βρίσκονται στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Οι νέοι κόμβοι
Σήμερα, στο συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού, υπάρχουν περί τις 15 συνδέσεις με το παράπλευρο οδικό δίκτυο, οι οποίες έγιναν χωρίς να έχει προηγηθεί ενδελεχής μελέτη και σχεδιασμός. Με τον υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο που υπάρχει στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών, αλλά και με τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται, οι συνδέσεις αυτές δημιουργούν επικίνδυνες συνθήκες, με το ενδεχόμενο ατυχημάτων να είναι διαρκώς ορατό. Στο πλαίσιο του έργου, οι παράτυπες αυτές προσβάσεις θα κλείσουν στο σύνολό τους.
Οι κόμβοι που προβλέπονται, είναι:
- Ανακατασκευή του ανισόπεδου κόμβου από την περιοχή του Φοίνικα (οδός Μαρίνου Αντύπα) προς τη Μουδανιών
- Νέα σύνδεση με το Mediterranean Cosmos
- Νέος ανισόπεδος κόμβος πριν τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, για την εξυπηρέτηση των οικισμών, των παρόδιων επιχειρήσεων και των εκπαιδευτηρίων που λειτουργούν στην είσοδο της Θέρμης, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία
- Αναβάθμιση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου κόμβου της Θέρμης (έξοδος προς Πολύγυρο), όπου θα καταργηθούν τα φανάρια.