makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Ο Κ. ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ ΣΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ ΝΕΑ 

Η Θεσσαλονίκη αφήνει πίσω της χρόνια προβλήματα και προχωρά μπροστά με αξιόπιστες συγκοινωνίες

Ακούστε το άρθρο 8'
22.09.2025 | 08:00
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης/ Φωτογραφία αρχείου
/Eurokinissi
Για τον Δυτικό Προαστιακό της Θεσσαλονίκης, η πρώτη φάση του οποίου - που αφορά τη σύνδεση του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης με το ΔΙΠΑΕ Σίνδου - θα ξεκινήσει εντός του 2025, μιλά, μεταξύ άλλων, στη συνέντευξή του στα Μακεδονικά Νέα ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Σχετικά με τη βελτίωση που καταγράφεται στις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, ο κ. Κυρανάκης τονίζει ότι στη Θεσσαλονίκη το 2019 κυκλοφορούσαν 262 λεωφορεία, αριθμός που μέχρι το τέλος του 2026 θα έχει υπερδιπλασιαστεί. «Δεν είναι πολυτέλεια να θες να πας στη δουλειά σου στην ώρα σου. Είναι δικαίωμα. Είναι κομμάτι μιας κανονικής, αξιοπρεπούς ζωής. Σε αυτόν τον άνθρωπο απευθυνόμαστε, στην Ελλάδα που ξυπνάει νωρίς και αξίζει περισσότερα», λέει χαρακτηριστικά. 

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών αναφέρεται και στη διευθέτηση των διαφορών του ΟΑΣΘ με τον συνεταιρισμό «Ηρακλής», την οποία χαρακτηρίζει ως αρχή για να αφήσει η Θεσσαλονίκη πίσω της χρόνια προβλήματα και να προχωρήσει μπροστά με αξιόπιστες συγκοινωνίες. Επιπλέον, προαναγγέλλει εντός του 2026, μετά την παράδοση της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά, την 24ωρη λειτουργία του Μετρό και λεωφορείων του ΟΑΣΘ τα Σάββατα, όπως ήδη ισχύει εδώ και λίγες εβδομάδες στην Αθήνα. 

Συνέντευξη στην Δέσποινα Ιωαννίδου 

-Πρόσφατα ανακοινώσατε ότι η πρώτη φάση ενός σημαντικού έργου για τη Θεσσαλονίκη, ο Δυτικός Προαστιακός, παίρνει μπρος μέχρι το τέλος του έτους. Τι ακριβώς θα συμβεί; Και τι προβλέπεται όσον αφορά στις νέες υποδομές και στο χρονοδιάγραμμα συνολικά; 

Ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης είναι ένα έργο που η τοπική κοινωνία θέλει και αποζητά. Σε πρώτη φάση, θα ξεκινήσει εντός του 2025 να πραγματοποιείται το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σίνδος, μια μόνο στάση δηλαδή που θα συνδέει τον Σιδηροδρομικό Σταθμό με το Πανεπιστήμιο, ώστε να εξυπηρετεί τους φοιτητές. Αυτό φυσικά είναι μια προσωρινή λύση μέχρι τη συνολική υλοποίηση του έργου και την παράδοση όλων των σταθμών που βρίσκονται στον σχεδιασμό.

Θέλω να υπογραμμίσω ότι αυτό το έργο προχωράει σε μεγάλο βαθμό χάρη στην κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας. Τόσο ο Αντιπεριφερειάρχης όσο και οι Δήμαρχοι των περιοχών αυτών, αλλά και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης διεκδίκησαν αυτό που χρειάζεται η πόλη τους, οι γειτονιές τους και δική μας δουλειά ήταν να αποδείξουμε έμπρακτα ότι η κεντρική διοίκηση έχει ευήκοα ώτα. 

Σε αυτό το αίτημα της τοπικής κοινωνίας ανταποκριθήκαμε και έτσι η Δυτική Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει τον δικό της προαστιακό σιδηρόδρομο.

-Στη Θεσσαλονίκη καταγράφεται σημαντική βελτίωση στις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ. Αυτό αφορά τόσο στην ποιότητα, όσο και στον αριθμό των λεωφορείων. Να περιμένουμε περαιτέρω ενίσχυση του στόλου; 

Σωστά. Οι αριθμοί έχουν αξία μόνο όταν γίνονται αισθητοί από τον επιβάτη. Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, το 2019 κυκλοφορούσαν 262 λεωφορεία, αριθμός που μέχρι το τέλος του 2026 βάσει του σχεδιασμού μας θα έχει υπερδιπλασιαστεί. Περισσότερα νέα οχήματα σημαίνει μικρότερη αναμονή στις στάσεις, μεγαλύτερη συνέπεια στα δρομολόγια και καλύτερη κάλυψη της πόλης. 

Παράλληλα, αυξάνουμε σημαντικά και το προσωπικό και συγκεκριμένα τους οδηγούς που είναι προφανώς οι πιο άμεσα αναγκαίοι για την εκτέλεση των δρομολογίων. Δουλεύουμε επίσης για να αυξάνεται συνεχώς το ποσοστό διαθεσιμότητας του στόλου. Όλα αυτά δεν είναι απλές ανακοινώσεις, είναι η καθημερινή αλλαγή που βλέπουν και θα συνεχίσουν να βλέπουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης. 

Έχω απεριόριστο σεβασμό στον άνθρωπο που από ανάγκη, όχι από επιλογή, ξυπνάει νωρίτερα, ξεκινάει από το σπίτι του νωρίτερα, για να περιμένει υπομονετικά σε μια στάση λεωφορείου, με κρύο ή με καύσωνα για να πάει στη δουλειά του, μην έχοντας το προνόμιο ενός ΙΧ. Αυτός ο άνθρωπος για πάρα πολλά χρόνια νιώθει αόρατος. Αντικρίζει μια εικόνα δημόσιας συγκοινωνίας και μιας υπηρεσίας που δεν αντιστοιχεί σε ένα ευρωπαϊκό κράτος. 

Αυτοί οι άνθρωποι είναι η προτεραιότητά μας. Δεν είναι πολυτέλεια να θες να πας στη δουλειά σου στην ώρα σου. Είναι δικαίωμα. Είναι κομμάτι μιας κανονικής, αξιοπρεπούς ζωής. Σε αυτόν τον άνθρωπο απευθυνόμαστε, στην Ελλάδα που ξυπνάει νωρίς και αξίζει περισσότερα. 

-Πληγή 11 ετών για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, αποτελούσε το ζήτημα με τις οικονομικές και άλλες εκκρεμότητες του ΟΑΣΘ με τον Προμηθευτικό Συνεταιρισμό Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης «Ο Ηρακλής». Οι εκκρεμότητες αυτές έκλεισαν μετά την υπογραφή συμφωνητικού ανάμεσα στις δύο πλευρές, για το οποίο εργαστήκατε συστηματικά. Τι σημαίνει πρακτικά η συμφωνία αυτή για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης; 

Εδώ και 11 χρόνια υπήρχε μια πληγή που κρατούσε πίσω τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Όλοι τη γνώριζαν, κανείς δεν την έκλεινε. Εμείς βάλαμε τέλος. Με τη συμφωνία με τον συνεταιρισμό «Ηρακλής» καθαρίζουμε το τοπίο, μπαίνει τέλος στις οικονομικές και διοικητικές εκκρεμότητες και ο ΟΑΣΘ αποκτά σταθερό πλαίσιο για να κάνει απρόσκοπτα τη δουλειά του. 

Διευθετήθηκαν δηλαδή οι οικονομικές και διοικητικές διαφορές που υπήρχαν και που είχαν μεταφερθεί και σε δικαστικό επίπεδο, αίροντας τα εμπόδια που υπήρχαν για την αναβάθμιση των υποδομών του Οργανισμού. 

Αυτό πρακτικά σημαίνει περισσότερα λεωφορεία στον δρόμο, πιο συχνά δρομολόγια και καλύτερη εξυπηρέτηση για τον πολίτη. Δεν είναι μια τυπική συμφωνία, είναι η αρχή για να αφήσει η Θεσσαλονίκη πίσω της χρόνια προβλήματα και να προχωρήσει μπροστά με αξιόπιστες συγκοινωνίες.

-Πρόσφατα, άρχισε επιτυχώς η 24ωρη λειτουργία του Μετρό, αλλά και ορισμένων λεωφορειακών γραμμών, καθώς και γραμμών του τραμ στην Αθήνα, σε 24ωρη βάση τα Σάββατα. Έχετε ήδη πει πως είναι στις σκέψεις σας η εφαρμογή του μέτρου και στη Θεσσαλονίκη. Πότε εκτιμάτε ότι θα συμβεί αυτό; Θα περιμένετε ενδεχομένως να λειτουργήσει και η γραμμή προς Καλαμαριά; Υπάρχουν σκέψεις για διεύρυνση της λειτουργίας των λεωφορειακών γραμμών ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ;

Πράγματι, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την 24ωρη λειτουργία του μετρό, του τραμ και των λεωφορείων στην Αθήνα κάθε Σάββατο. Εξ αρχής είχαμε εκφράσει την επιθυμία να εφαρμόσουμε το ίδιο μέτρο και στη Θεσσαλονίκη, έχοντας εξάγει όλα τα απαραίτητα συμπεράσματα και από την καθιέρωσή του στην Αθήνα. Το χρονοδιάγραμμα που έχουμε ορίσει είναι να ξεκινήσει παράλληλα η 24ωρη λειτουργία – αφού γίνουν και οι απαραίτητες δοκιμαστικές λειτουργίες – τόσο για το Μετρό όσο και για συγκεκριμένες γραμμές των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, εντός του 2026, μετά και την παράδοση της επέκτασης του Μετρό. 

Είναι δύσκολα αποδείξιμο αλλά πέρα για πέρα αληθινό ότι αυτό το μέτρο, θα σώσει κάποιες ζωές. Θέλω και με την ευκαιρία που μου δίνετε εδώ να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους, οι οποίοι έβαλαν πλάτη για να πετύχουμε την εφαρμογή αυτού του μέτρου κάθε Σάββατο βράδυ. Αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που το κάνουμε και που θέλουμε να το φέρουμε και στη Θεσσαλονίκη – για να μπορέσουμε ειδικά τα νέα παιδιά να τα γυρνάμε σπίτι το βράδυ του Σαββάτου με ασφάλεια. Για τους γονείς τους οι οποίοι ανησυχούν, για κάθε νέο ο οποίος βγαίνει Σάββατο βράδυ να διασκεδάσει και θέλει μία αξιόπιστη εναλλακτική για να γυρίσει σπίτι και φυσικά να μην πιάνει τιμόνι εφόσον έχει καταναλώσει αλκοόλ.

-Πριν από λίγες μέρες, εγκαινιάσατε στη Θεσσαλονίκη νέες πινακίδες, οι οποίες εγκαθίστανται σε στάσεις για την ενημέρωση των επιβατών με οπτική αναπηρία. Πού βρισκόμαστε στα ζητήματα της προσβασιμότητας στην πόλη;

Την εβδομάδα των εγκαινίων της ΔΕΘ, παρουσία του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, τοποθετήθηκαν οι πρώτες 20 πινακίδες με γραφή Braille σε στάσεις λεωφορείων του ΟΑΣΘ. Αντίστοιχες πινακίδες θα έχουν τοποθετηθεί ως το τέλος του Νοεμβρίου σε 1.000 συνολικά στάσεις σε όλη την πόλη, κάθε εβδομάδα σταδιακά θα σημειώνεται πρόοδος σε αυτό το κομμάτι.  

Είναι ένα βήμα πολύ σημαντικό για την προσβασιμότητα των συμπολιτών μας με οπτική αναπηρία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Στον συγκεκριμένο τομέα πρέπει να σας πω ότι η Θεσσαλονίκη ίσως να καταγράφει και μεγαλύτερη πρόοδο σε σχέση με την Αθήνα. 

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι το έργο μας στον συγκεκριμένο τομέα έχει ολοκληρωθεί, εμείς συνεργαζόμαστε πολύ κοντά και με την Ε.Σ.Α.μεΑ, ώστε διαρκώς να καταγράφουμε τι μπορεί να βελτιωθεί και να βελτιωθεί άμεσα για τη διευκόλυνση και την προσβασιμότητα όλων των συμπολιτών μας.

Δέσποινα Ιωαννίδου

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Κ. Κυρανάκης: Ο δυτικός προαστιακός θα ξεκινήσει τα πρώτα του δρομολόγια προς τη Σίνδο από το τέλος του 2025
Πολιτική05.09.25 | 02:00
Κ. Κυρανάκης: Ο δυτικός προαστιακός θα ξεκινήσει τα πρώτα του δρομολόγια προς τη Σίνδο από το τέλος του 2025