makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Θεσσαλονίκη: Η γαστρονομία ως μοχλός διεθνούς προβολής - Οι νέοι Chef Ambassadors και ο στρατηγικός ρόλος της πόλης στο Δίκτυο UNESCO

Ακούστε το άρθρο 8'
14.12.2025 | 08:00
Θεσσαλονίκη: Οι νέοι “Chef Ambassadors” και ο στρατηγικός ρόλος της πόλης στο Δίκτυο UNESCO
Η Θεσσαλονίκη ενισχύει δυναμικά τη διεθνή της εξωστρέφεια μέσα από τη γαστρονομία, αξιοποιώντας την ιδιότητά της ως μέλους του Δικτύου Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO.

Με στοχευμένες δράσεις, νέους «Chef Ambassadors», συμμετοχές σε διεθνείς εκδηλώσεις και σαφείς στρατηγικούς στόχους, ο Δήμος Θεσσαλονίκης τοποθετεί τη γαστρονομία στο επίκεντρο της τουριστικής του ταυτότητας. Η ανταπόκριση σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ενθουσιώδης, ενώ η πόλη καλλιεργεί ισχυρές συνεργασίες με διεθνείς γαστρονομικούς προορισμούς και ενισχύει το brand της ως πρωτεύουσα γεύσης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος προχώρησε στη συγκρότηση ομάδας έργου και στον ορισμό νέων πρεσβευτών γαστρονομίας (Chef Ambassadors) για την περίοδο 2025-2026, με στόχο «την προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας, την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και την ενίσχυση της εξωστρέφειας της πόλης», σύμφωνα με όσα δήλωσε στα Μακεδονικά Νέα και η Αναστασία Καραχισαρλή από το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης. 

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που εντάσσεται στις υποχρεώσεις της Θεσσαλονίκης ως πόλης-μέλους της UNESCO για τη Γαστρονομία και η οποία αποσκοπεί, όπως επισημαίνεται, στην ενίσχυση της διεθνούς αναγνωρισιμότητας της τοπικής κουζίνας, τη συμμετοχή σε φεστιβάλ και εκδηλώσεις παγκοσμίως, καθώς και την ανάδειξη της εντοπιότητας και των παραγωγών της περιοχής.

Οι νέοι Chef Ambassadors – Ένα πολυεπίπεδο γαστρονομικό προφίλ

 

Στη χριστουγεννιάτικη εκδήλωση της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου ο Δήμος Θεσσαλονίκης παρουσίασε επίσημα τους τέσσερις νέους Chef Ambassadors, οι οποίοι καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα της γαστρονομικής δημιουργίας της πόλης. Πρόκειται για επαγγελματίες με διεθνή εμπειρία, υψηλές διακρίσεις και ισχυρή ταυτότητα:

1. Βασίλης Μουρατίδης – Executive chef της fine dining σκηνής με θητεία σε εστιατόρια με αστέρια Michelin.

2. Σοφία Τεφτσή – Executive chef με ειδίκευση στη μεσογειακή διατροφή και τα θαλασσινά, δίνοντας έμφαση στα τοπικά προϊόντα.

3. Ιωάννης Κατσαντώνης – Executive chef παραδοσιακής κουζίνας, με κοινωνική δράση και έρευνα στις εβραϊκές, ποντιακές και μικρασιατικές γεύσεις της Θεσσαλονίκης.

4. Αλέξανδρος Αλεξίου – Executive pastry chef, με διεθνή ξενοδοχειακή εμπειρία και συνεργασίες με κορυφαίες εταιρείες σοκολάτας. Είναι η πρώτη φορά που εντάσσεται pastry ambassador στο δυναμικό των εκπροσώπων του Δήμου.

«Η Θεσσαλονίκη έχει ιδιαίτερα γλυκά, ένα αντάμωμα ευρωπαϊκής και ανατολίτικης κουζίνας. Αυτά τα γλυκά αναδεικνύουμε», έχει δηλώσει ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πολιτισμού, Βασίλης Γάκης, υπογραμμίζοντας την προστιθέμενη αξία της τοπικής ζαχαροπλαστικής.

Οι τέσσερις σεφ, όπως επισημαίνεται, θα προβάλλουν την αξία των εποχικών και τοπικών πρώτων υλών, επανασυστήνοντας παραδοσιακές συνταγές με σύγχρονη οπτική και ενισχύοντας τη θέση της Θεσσαλονίκης ως «πρωτεύουσας της γεύσης».

Πέντε στρατηγικοί στόχοι για την περίοδο 2025-2026

 

Η νεοσύστατη ομάδα έργου του Δήμου καθορίζει πέντε βασικούς άξονες. Συγκεκριμένα, την παρουσίαση της ελληνικής κουζίνας σε διεθνές κοινό, αξιοποιώντας τη δυναμική των Ambassadors, την προβολή των τοπικών προϊόντων και των παραγωγών της Κεντρικής Μακεδονίας, τη συμμετοχή των σεφ σε εκπαιδευτικά προγράμματα, σεμινάρια και δημοτικές δράσεις, τη δημιουργία δικτύου συνεργασιών με Έλληνες και ξένους επαγγελματίες της γαστρονομίας, καθώς και την ενίσχυση της γαστρονομικής ταυτότητας της Θεσσαλονίκης, μέσα από συνέργειες με τοπικούς φορείς, επιχειρήσεις και θεσμικούς εταίρους.

Από το Μακάο ως το Μπέργκαμο – Η γαστρονομική διπλωματία της Θεσσαλονίκης

 

Η Θεσσαλονίκη ταξιδεύει συστηματικά στο εξωτερικό, συμμετέχοντας σε δράσεις και φεστιβάλ των πόλεων UNESCO. Η ανταπόκριση, όπως τόνισε στα Μακεδονικά Νέα η κα Καραχισαρλή, «είναι ενθουσιώδης».

Η πόλη συμμετείχε για δύο συνεχόμενες χρονιές στο Macao της Κίνας, στη διεθνή διοργάνωση «Παρουσίαση Πόλεων της Γαστρονομίας». Εκεί, όπως σημείωσε: «Δεν ξέρουν οι Κινέζοι γενικότερα τη Θεσσαλονίκη. Την Ελλάδα την ξέρουν λόγω του αρχαίου πολιτισμού. Αλλά η Θεσσαλονίκη δεν ξέρουν καν πού βρίσκεται στο χάρτη. Και μας μαθαίνουν μέσα από τη γαστρονομία μας. Με το που ακούν ότι υπάρχει ελληνικό περίπτερο για τη Θεσσαλονίκη, περιμένουν με αγωνία να δοκιμάσουν και λατρεύουν την κουζίνα μας».

Η συμμετοχή αυτή, σύμφωνα με την ίδια, ενίσχυσε τη διεθνή αναγνώριση της πόλης και «χτίζει γέφυρες με νέες αγορές, προβάλλοντας τον ελληνικό γαστρονομικό πολιτισμό σε παγκόσμιο επίπεδο».

Ακολούθησε η διοργάνωση στο Μπέργκαμο της Ιταλίας, όπου έλαβαν μέρος πόλεις όπως η Usuki (Ιαπωνία), το San Antonio και το Tucson (ΗΠΑ). Η ελληνική συμμετοχή παρουσίασε μεταξύ άλλων το ποντιακό χαβίτς με μοσχάρι, το οποίο «κέρδισε τις εντυπώσεις». 

«Όπου κι αν πάμε, η κουζίνα μας αφήνει αποτύπωμα», υποστήριξε στα Μακεδονικά Νέα η κα Καραχισαρλή.

Φιλοξενία διεθνών πόλεων στη Θεσσαλονίκη

 

Στα σχέδια του δήμου για το 2026 περιλαμβάνεται μια νέα διεθνή δράση: πρόσκληση του Μπέργκαμο και του San Antonio για κοινή εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη την άνοιξη. Η ιδέα βασίζεται στη σύνδεση με το κρασί Μοσχάτο, όπου οι Ιταλοί διαθέτουν το «Moscato Dusty» και η Ελλάδα το «Μοσχάτο Αλεξανδρούπολης». Στόχος είναι οι συμμετέχοντες σεφ να δημιουργήσουν συνταγές εμπνευσμένες από αυτά τα κρασιά.

Η γαστρονομία ως πλεονέκτημα της τουριστικής στρατηγικής

 

«Τα γλυκά της πόλης και η γαστρονομική της παράδοση είναι ένα από τα τουριστικά της πλεονεκτήματα, τα οποία έχουμε εντάξει στον σχεδιασμό για την τουριστική υποστήριξη της πόλης», έχει επισημάνει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης. Με τη νέα γενιά ambassadors και την ενίσχυση της συμμετοχής σε δράσεις παγκόσμιας εμβέλειας, η Θεσσαλονίκη αξιοποιεί στο έπακρο τη γαστρονομική της ταυτότητα για να ενδυναμώσει τον τουρισμό, την εξωστρέφεια και την πολιτιστική της επιρροή.

Η πόλη δεν προβάλλεται απλώς μέσα από τη γεύση. Χτίζει ένα ολοκληρωμένο αφήγημα που συνδέει παράδοση, καινοτομία, διεθνείς συνεργασίες και οικονομική ανάπτυξη — ενισχύοντας το αποτύπωμά της στον παγκόσμιο γαστρονομικό χάρτη.

Δήμητρα Τάγκα

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Evdaimonia: Η οικοτεχνία του Σουφλίου που μετατρέπει το κουκούλι σε φυσικό προϊόν ομορφιάς – H ανάπτυξη και τα σχέδια για εξαγωγές
Επιχειρήσεις05.12.25 | 06:00
Δήμητρα ΤάγκαEvdaimonia: Η οικοτεχνία του Σουφλίου που μετατρέπει το κουκούλι σε φυσικό προϊόν ομορφιάς – H ανάπτυξη και τα σχέδια για εξαγωγές