Με καθετοποιημένη παραγωγή, νέο branding, πιστοποίηση Cruelty Free International – μοναδική παγκοσμίως για σηροτροφική μονάδα – και ετήσια άνοδο πωλήσεων 30%–40%, η επιχείρηση εξελίσσεται σε έναν δυναμικό εκπρόσωπο του clean beauty, επιδιώκοντας να βγει στις αγορές του εξωτερικού τα επόμενα δύο με τρία χρόνια. Παράλληλα, στηρίζει τον πρωτογενή τομέα του Σουφλίου, προτρέποντας νέους παραγωγούς να ασχοληθούν με τη σηροτροφία.
Από το κουκούλι στο προϊόν ομορφιάς
Η Evdaimonia ιδρύθηκε το 2022, όταν ο Ευάγγελος Μπακαλούδης και η σύζυγός του αποφάσισαν να αξιοποιήσουν τα τοπικά προϊόντα του Σουφλίου με έναν διαφορετικό τρόπο. «Δεν θέλαμε να μετατρέψουμε το κουκούλι σε μετάξι και νήμα, όπως γίνεται παραδοσιακά. Βρήκαμε τη λύση να το μεταποιούμε ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για απολέπιση προσώπου», ανέφερε ο ίδιος μιλώντας στα Μακεδονικά Νέα.
Από το 2022 λειτουργεί η πρώτη εκτροφή της οικοτεχνίας και σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται περίπου 10 κουτιά μεταξοσκώληκα ετησίως, δηλαδή περίπου 200.000 μεταξοσκώληκες. Κάθε κουτί περιέχει περίπου 20.000 αυγά, τα οποία μεγαλώνουν στη μονάδα και στη συνέχεια μετατρέπονται σε κουκούλια για επεξεργασία.
Η επιχείρηση έχει πλήρως καθετοποιημένη λειτουργία: εκκόλαψη, εκτροφή, παραγωγή κουκουλιού, επεξεργασία, συσκευασία και διάθεση, είτε λιανική μέσω e-shop είτε χονδρική σε συνεργαζόμενα καταστήματα.

Καινοτομία και clean beauty – Μοναδική παγκόσμια πιστοποίηση
Η φιλοσοφία της Evdaimonia βασίζεται στο clean beauty, στη μη χρήση πλαστικού και στην ηθική μεταχείριση των ζώων. Η εταιρεία είναι η πρώτη σηροτροφική μονάδα παγκοσμίως που πιστοποιήθηκε από τον οργανισμό Cruelty Free International στο πρόγραμμα Leaping Bunny.
«Η πιστοποίηση ανοίγει πόρτες στο εξωτερικό, καθώς αποδεικνύει ότι η παραγωγή μας είναι ηθική. Θέλουμε να προωθήσουμε την καθαρή ομορφιά και τα φυσικά προϊόντα που έχουν πραγματικά ευεργετικές ιδιότητες για το δέρμα», σημείωσε ο κ. Μπακαλούδης.
Παράλληλα, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία προετοιμασίας πιστοποίησης για την βιολογική παραγωγή κουκουλιών, αν και το κράτος ακόμη δεν έχει ανακοινώσει επίσημο πλαίσιο για το βιολογικό μετάξι. «Είμαστε σε συζητήσεις με εταιρείες πιστοποίησης ώστε, μόλις γίνει διαθέσιμο το πλαίσιο, να μπορέσουμε να πιστοποιηθούμε», εξήγησε.
Τα Silkies ο «πρωταθλητής» των πωλήσεων
Σήμερα, η Evdaimonia διαθέτει τρεις κωδικούς προϊόντων:
- Silkies – κουκούλια για απολέπιση προσώπου (το προϊόν με τις υψηλότερες πωλήσεις)
- Διακοσμητικά κομπολόγια από κουκούλια μεταξοσκώληκα
- Βαμμένα κουκούλια για χειροτεχνίες και κατασκευές
Η ετήσια κατανάλωση κουκουλιών φτάνει τα 300–400 κιλά, από τα οποία περίπου 200 κιλά παράγονται από την ίδια την οικοτεχνία, ενώ το υπόλοιπο προμηθεύεται από άλλους παραγωγούς στο Σουφλί. «Επειδή δεν φτάνουν τα δικά μας κουκούλια, αγοράζουμε από τοπικούς παραγωγούς. Έτσι στηρίζουμε και την τοπική σηροτροφία», ανέφερε στα Μακεδονικά Νέα ο κ. Μπακαλούδης.

Δίκτυο πωλήσεων – Ανάπτυξη 30%–40% κάθε χρόνο
Το 70% των πωλήσεων είναι λιανική και το 30% χονδρική. Η Evdaimonia διαθέτει συνεργασίες με περίπου 15 καταστήματα και spa σε όλη την Ελλάδα, αλλά και ένα κατάστημα στην Κύπρο. Στη Θεσσαλονίκη συνεργάζεται με το Olicatessen, ενώ σημαντικός όγκος της λιανικής προέρχεται από την Αθήνα και τις online παραγγελίες.
Η εταιρεία επένδυσε πρόσφατα σε ολοκαίνουργια συσκευασία, χωρίς πλαστικό, με γυάλινα βάζα και χάρτινα κουτιά. «Η νέα μας συσκευασία μπορεί να σταθεί στο ράφι οποιουδήποτε καταστήματος. Θέλουμε να φτάσουμε σε όσα περισσότερα σημεία γίνεται, να ξεπεράσουμε τα 100 καταστήματα πανελλαδικά», υποστήριξε ο κ. Μπακαλούδης. Από το 2022 μέχρι σήμερα, η επιχείρηση καταγράφει συνεχή άνοδο. «Κάθε χρονιά είναι καλύτερη, με αύξηση 30–40% στις πωλήσεις», σύμφωνα με τον ίδιο.
Στόχος το εξωτερικό – Πρώτος σταθμός η Αγγλία
Η Evdaimonia έχει σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό με ορίζοντα το 2027–2028. «Θέλουμε να ξεκινήσουμε από την Αγγλία. Εκεί υπάρχουν μεγάλες αλυσίδες που στηρίζουν τα οργανικά και φυσικά προϊόντα και πιστεύουμε ότι τα κουκούλια μας μπορούν να σταθούν ανταγωνιστικά», υπογράμμισε.
Ωστόσο, η είσοδος σε ξένες αγορές θα απαιτήσει αύξηση παραγωγής. «Αν μπούμε στο εξωτερικό, η σημερινή παραγωγή δεν θα φτάνει. Θέλουμε να αυξήσουμε τα κιλά κουκουλιού και να προτρέψουμε και άλλους παραγωγούς στο Σουφλί να βάλουν εκτροφές», εξήγησε ο κ. Μπακαλούδης.
Ενίσχυση της τοπικής σηροτροφίας
Η επιχείρηση επιδιώκει να εμπνεύσει νέους αγρότες να ασχοληθούν με τη σηροτροφία. «Η εκτροφή διαρκεί 30–40 ημέρες. Κάποιος μπορεί να το κάνει ως έξτρα εισόδημα, αξιοποιώντας και τη συνδεδεμένη επιδότηση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στο Σουφλί υπάρχει τεχνογνωσία, ωστόσο οι προκλήσεις είναι σημαντικές: οι μουριές δεν ενισχύονται από τον ΕΛΓΑ και οι μεταξοσκώληκες δεν αποζημιώνονται σε περίπτωση ασθένειας. Παράλληλα, η κλιματική αλλαγή δημιουργεί πιέσεις καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες προκαλούν ξήρανση των μουροφύλλων και κινδύνους για τις εκτροφές. «Όταν το καλοκαίρι στο Σουφλί η εξωτερική θερμοκρασία φτάνει τους 40°C, πρέπει να χρησιμοποιούμε μηχανήματα για να κρατήσουμε σταθερές συνθήκες. Είναι κοστοβόρο», επισήμανε.
Η σηροτροφία απαιτεί χέρια και κόστος, ιδίως τις τελευταίες 10 ημέρες της εκτροφής του μεταξοσκώληκα που είναι η τελευταία του ηλικία και καταναλώνει μεγάλα ποσά μουρόφυλλου. Παρά το κόστος, η Evdaimonia καταφέρνει να εξασφαλίζει κερδοφορία μέσω των πωλήσεων της και του δικτύου συνεργατών που έχει αναπτύξει. Αξίζει να σημειωθεί δε ότι η επιχείρηση έχει χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά με ίδια κεφάλαια και σχεδιάζει στο μέλλον νέα μονάδα και μεγαλύτερο χώρο.
Το προϊόν και το κοινό του
Τα κουκούλια της Evdaimonia απευθύνονται σε γυναίκες και άντρες, αν και το κύριο target group είναι γυναίκες 35–65 ετών που επιλέγουν φυσικά, καθαρά προϊόντα. Στην αγορά, η εταιρεία ξεχωρίζει διότι είναι η μόνη που διαθέτει κουκούλια για απολέπιση με παρουσία σε φυσικά καταστήματα και συσκευασίες κατάλληλες για ράφι. «Γιατί να επιλέξει κάποιος εμάς; Γιατί τα κουκούλια μας είναι τυποποιημένα, ελεγμένα και cruelty free», τόνισε ο κ. Μπακαλούδης.
Ένα brand που εξελίσσεται και κοιτάζει μπροστά
Με σταθερή ανάπτυξη, σαφή στρατηγική εξωστρέφειας και ισχυρή ταυτότητα clean beauty, η Evdaimonia αποτελεί ένα παράδειγμα του πώς η παράδοση μπορεί να γίνει σύγχρονο επιχειρηματικό προϊόν. Το Σουφλί αποκτά μέσω αυτής της προσπάθειας έναν «πρεσβευτή» φυσικής ομορφιάς, με όραμα διεθνούς επέκτασης και ενίσχυσης της τοπικής σηροτροφίας. «Ο στόχος μας είναι να βγούμε στο εξωτερικό και να μεγαλώσουμε. Και μαζί μας να μεγαλώσει και ο κλάδος στο Σουφλί», είπε καταλήγοντας ο κ. Μπακαλούδης.










