makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Θεσσαλονίκη: Προχωρούν οι εργασίες για το Flyover - Εντυπωσιακές εικόνες από την κατασκευή του έργου (ΦΩΤΟ)

Ακούστε το άρθρο 8'
12.11.2025 | 13:00
Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για το Flyover
/Eurokinissi
Εντυπωσιακές είναι οι αεροφωτογραφίες του Flyover, που πιστοποιούν την ταχύτητα με την οποία προχωρούν οι εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης λεωφόρου στην Περιφερειακή Οδό.

Σε πλήρη εξέλιξη και με… τέρμα τις μηχανές κινείται το Flyover, το έργο που φιλοδοξεί να δώσει την πολυπόθητη ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Περιφερειακού, με την παράδοσή του να αναμένεται τον Μάιο του 2027.

Όπως μαρτυρούν και οι λήψεις από αέρος, το πορτοκαλί καλούπι που έχει στηθεί στο ύψος της Νεάπολης -η ειδικά σχεδιασμένη σιδηροκατασκευή που φτιάχτηκε αποκλειστικά για το Flyover και κινείται πάνω στα βάθρα κατασκευάζοντας το οδόστρωμα- δουλεύει ασταμάτητα, μεγάλες τσιμεντένιες κολώνες κατασκευάζονται προκειμένου να συγκρατήσουν την υπερυψωμένη λεωφόρο, οι πρόδρομες εργασίες για την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, όπως επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται και η προετοιμασία για τη μετέπειτα κατεδάφιση του τούνελ της Τούμπας.

 

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

 

Ήδη από την Τετάρτη (29/10) έκλεισε ο ένας εκ των δύο κλάδων της γέφυρας Πανοράματος, στο πλαίσιο κατασκευής της Υπερυψωμένης Λεωφόρου Ταχείας Κυκλοφορίας, γνωστής ως Flyover. Σκοπός είναι η εκτέλεση των απαραίτητων πρόδρομων εργασιών για την κατεδάφιση της και για την κατασκευή μιας νέας, η οποία θα είναι σύγχρονη και ασφαλής και προγραμματίζεται να είναι έτοιμη στο τέλος του προσεχούς Αυγούστου.

Μέτρα λαμβάνονται όμως και για την κυκλοφορία στην περιοχή, ώστε να μην οδηγηθεί σε… ασφυξία. Έτσι, καθώς ο πρώτος κλάδος της γέφυρας Πανοράματος που θα γκρεμιστεί, είναι αυτός που οδηγεί προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ο έτερος κλάδος διευρύνθηκε και έχει αμφιδρομηθεί.  

Από τον κλάδο αυτό «ξηλώθηκαν» οι νησίδες και έγινε όση διαπλάτυνση ήταν δυνατή. Έτσι, αντί για δύο λωρίδες κυκλοφορίας υπάρχουν συνολικά τρεις διαθέσιμες. Οι τρεις λωρίδες έχουν συνολικό πλάτος δέκα μέτρων, είναι δηλαδή στενές, όπως άλλωστε στενές είναι σήμερα όλες οι λωρίδες κατά μήκος της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, όπου εκτελούνται οι εργασίες για την κατασκευή του Flyover.

 

 

Το σχέδιο κατεδάφισης

 

Η γέφυρα Πανοράματος θα κατεδαφιστεί ανά κλάδο, σε δύο φάσεις, οι οποίες θα απέχουν χρονικά μεταξύ τους κάποιους μήνες. Πρώτα, λοιπόν, θα κατεδαφιστεί ο κλάδος που οδηγεί προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και αμέσως μετά θα γίνει, με τάχιστους ρυθμούς, η κατασκευή του. Όταν θα είναι έτοιμος - μετά από περίπου τέσσερις μήνες - θα δοθεί στην κυκλοφορία αμφιδρομημένος για τη διεξαγωγή της κυκλοφορίας και τα συνεργεία θα προχωρήσουν στην κατεδάφιση του δεύτερου κλάδου. Θα κατασκευάσουν και τον δεύτερο κλάδο και τότε πλέον, κάπου στο τέλος Αυγούστου, η γέφυρα θα είναι έτοιμη στο σύνολό της και θα παραδοθεί σε πλήρη κυκλοφορία. 

Επομένως, το σχέδιο που θα ακολουθηθεί θα είναι: κατεδάφιση, κατασκευή, κατεδάφιση, κατασκευή. 

Αυτό που πρέπει να σημειωθεί, είναι ότι οι κατεδαφίσεις θα διαρκούν 48 ώρες, θα γίνονται πάντα Σαββατοκύριακο, με πλήρη αποκλεισμό της κυκλοφορίας στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, όπως είχε συμβεί και με την κατεδάφιση της γέφυρας Περραιβού. 

Το μπλε καλούπι

 

 

Την ίδια ώρα, με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά συνολικά το έργο κατασκευής του Flyover, σε πολλά και διαφορετικά μέτωπα. Ήδη κατασκευάζονται οι κολώνες που θα αποτελέσουν τα βάθρα για να «πατήσει» πάνω τους και να «σηκωθεί» το καλούπι. Το δεύτερο καλούπι -μπλε χρώματος- θα αρχίσει σύντομα να «σηκώνεται» και θα… εργάζεται ταυτόχρονα και παράλληλα με το πορτοκαλί καλούπι. 

 

 

Διαθέτοντας η κατασκευαστική κοινοπραξία του έργου δύο λειτουργικά καλούπια, θα μπορέσει να διπλασιάσει τον όγκο των εργασιών, σε ένα έργο που ούτως ή άλλως πηγαίνει με… χίλια, χωρίς καθυστερήσεις και χρονοτριβές. 

Έτσι, όλα σήμερα συντείνουν στο ότι το Flyover θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2027, όπως ακριβώς προβλέπεται στο χρονοδιάγραμμά του.

Οι οδηγοί μπορούν να κατεβάσουν δωρεάν την εφαρμογή Drive Thess για να επιλέγουν σε πραγματικό χρόνο εναλλακτικές διαδρομές στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα μπορούν να δουν σε πραγματικό χρόνο τις κυκλοφοριακές ροές απεικονισμένες σε χάρτη, καθώς και τη μέση ταχύτητα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Νέα λεωφορειακή γραμμή -εξπρές

 

Στο μεταξύ από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου μπήκε ήδη σε τροχιά λειτουργίας η νέα γραμμή εξπρές 58Μ που συνδέει το Πανόραμα με τον σταθμό ΜΕΤΡΟ Νέας Ελβετίας. Για τον ένα μήνα που το ΜΕΤΡΟ αναστέλλει τη λειτουργία του προσωρινά λόγω των δοκιμαστικών διαδρομών, η μετεπιβίβαση θα γίνεται σε λεωφορεία της Γραμμής Μ1. Η νέα λεωφορειακή γραμμή 58Μ θα ακολουθεί τη διαδρομή μέσω των οδών Στ. Καζαντζίδη, Χαριλάου-Θέρμης, Θέρμης - Πανοράματος, Βενιζέλου, Κομνηνών, Μαντζαρίδη, Πέτρου Λεβαντή, Σταδίου, Πυθαγόρα και θα επιστρέφει μέσω της οδού Θέρμης Πανοράματος- Χαριλάου Θέρμης- Στέλιου Καζαντζίδη με αφετηρία και τερματισμό τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας.

Ταυτόχρονα η υφιστάμενη λεωφορειακή γραμμή 58 παραμένει με τα ίδια λεωφορεία,  χωρίς να αποδυναμώνεται.

Δείτε ΕΔΩ πως θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Flyover: Η πρώτη «ακτινογραφία» μετά τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις - Τι ισχύει από την Τετάρτη
Ελλάδα31.10.25 | 06:00
Ντόνια ΚανιτσάκηFlyover: Η πρώτη «ακτινογραφία» μετά τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις - Τι ισχύει από την Τετάρτη