Ειδικότερα, από προχθές, Τετάρτη, ο ένας εκ των δύο κλάδων της γέφυρας Πανοράματος παραμένει κλειστός και σε αυτόν εκτελούνται πρόδρομες εργασίες, ώστε μέσα στον Νοέμβριο να ακολουθήσει η κατεδάφισή του.
Η κυκλοφορία των οχημάτων με κατεύθυνση από το Πανόραμα προς την Πυλαία διεξάγεται πλέον σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ η αντίθετη κατεύθυνση παραμένει με δύο λωρίδες.
Οι ρυθμίσεις αυτές προκάλεσαν, αναπόφευκτα, καθυστερήσεις στη διέλευση των οχημάτων από την Περιφερειακή Οδό. Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του ΕΚΕΤΑ, το οποίο παρακολουθεί τις κυκλοφοριακές συνθήκες σε πραγματικό χρόνο στους βασικούς οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, μέσω καινοτόμων συστημάτων και υπηρεσιών, την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου, και ειδικότερα κατά την περίοδο της πρωινής αιχμής (06:00 - 10:00 π.μ.), καταγράφηκαν αυξημένοι χρόνοι μετακίνησης στην Εσωτερική Περιφερειακή, στην κατεύθυνση προς τα ανατολικά.
Όπως εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα ο συγκοινωνιολόγος και ερευνητής του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ, Ευάγγελος Μίντσης, το ΙΜΕΤ προχώρησε σε σύγκριση κυκλοφοριακών δεδομένων πριν και μετά την εφαρμογή των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, προκειμένου να εξαχθούν αρχικά συμπεράσματα.
Όπως σημειώνει ο κ. Μίντσης, η σύγκριση πραγματοποιήθηκε σε βασικούς οδικούς άξονες και συγκεκριμένα:
- στην Περιφερειακή Οδό (και στις δύο κατευθύνσεις),
- στον άξονα Κ. Καραμανλή – Εγνατία – Μοναστηρίου (και στις δύο κατευθύνσεις),
- Ε. Αντιστάσεως – Β. Όλγας – Τσιμισκή – Πολυτεχνείου – Π. Σταθμού (προς Δυτικά), και
- Π. Σταθμού – Καρατάσου – Ν. Κουντουριώτου – Λ. Νίκης – Λ. Μεγάλου Αλεξάνδρου – Γ. Παπανδρέου – Ανδριανουπόλεως – Ε. Βενιζέλου (προς Ανατολικά).
«Όπως προκύπτει, οι επιπτώσεις των ρυθμίσεων ήταν εντονότερες στην Εσωτερική Περιφερειακή, προς τα ανατολικά, κατά την πρωινή αιχμή, όπου ο χρόνος μετακίνησης αυξήθηκε κατά περίπου 38%. Αύξηση της τάξης του 20% παρατηρήθηκε και στην Παραλιακή, επίσης το πρωί, ωστόσο η μεταβολή αυτή δεν συνδέεται άμεσα με τις συγκεκριμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Περιφερειακή, αλλά πιθανότατα με τοπικές κυκλοφοριακές συνθήκες της συγκεκριμένης ημέρας», επισημαίνει ο κ. Μίντσης.
«Κατά την απογευματινή αιχμή, δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές μεταβολές στους μέσους χρόνους μετακίνησης στους βασικούς άξονες», προσθέτει.
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι οι παρατηρούμενες μεταβολές στον μέσο χρόνο μετακίνησης κατά την πρωινή αιχμή αποτελούν μόνο βραχυπρόθεσμες ενδείξεις και ενδέχεται να διαφοροποιηθούν κατά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ανάλογα με την εξέλιξη της κατασκευής του Flyover και την εφαρμογή των σχετικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Τονίζει, παράλληλα, τη σημασία της συστηματικής παρακολούθησης των κυκλοφοριακών συνθηκών προκειμένου να αποτυπώνονται με ακρίβεια οι τάσεις που θα διαμορφώνονται κατά την πορεία του έργου.
Η πρώτη «ακτινογραφία»


Η κατεδάφιση της γέφυρας
Ήση από την Τετάρτη (29/10) ισχύουν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, καθώς η γέφυρα Πανοράματος έχει εισέλθει σε… τροχιά κατεδάφισης, κάτι που τοποθετείται χρονικά μέσα στον Νοέμβριο. Θα ακολουθήσει η κατασκευή μιας νέας γέφυρας, η οποία θα είναι σύγχρονη και ασφαλής και προγραμματίζεται να είναι έτοιμη στο τέλος του προσεχούς Αυγούστου, δηλαδή σε δέκα μήνες από σήμερα.
Τα συνεργεία της κατασκευαστικής κοινοπραξίας η οποία τρέχει το έργο του Flyover εργάζονται με εντατικούς ρυθμούς, ενώ έχουν ληφθεί μέτρα, ώστε η κατεδάφιση της γέφυρας να γίνεται προκαλώντας τα λιγότερα δυνατά προβλήματα.
Ο κλάδος της γέφυρας Πανοράματος ο οποίος θα γκρεμιστεί πρώτος είναι αυτός που οδηγεί προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενώ η κυκλοφορία διεξάγεται από τον εναπομείναντα.
Η γέφυρα θα καθαιρεθεί ανά κλάδο, σε δύο φάσεις, οι οποίες θα απέχουν χρονικά μεταξύ τους κάποιους μήνες. Πρώτα θα κατεδαφιστεί ο κλάδος που οδηγεί προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και αμέσως μετά θα γίνει, με τάχιστους ρυθμούς, η κατασκευή του νέου. Όταν αυτός θα είναι έτοιμος -μετά από περίπου τέσσερις μήνες- θα δοθεί στην κυκλοφορία αμφιδρομημένος για τη διεξαγωγή της κυκλοφορίας και τα συνεργεία θα προχωρήσουν στην κατεδάφιση του δεύτερου κλάδου. Στη συνέχεια θα κατασκευαστεί ο δεύτερος νέος κλάδος και περίπου στο τέλος του Αυγούστου του 2026, η γέφυρα θα είναι έτοιμη στο σύνολό της και θα παραδοθεί σε πλήρη κυκλοφορία.
Οι κατεδαφίσεις θα διαρκούν 48 ώρες, θα γίνονται πάντα Σαββατοκύριακο, με πλήρη αποκλεισμό της κυκλοφορίας στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, όπως είχε συμβεί και με την κατεδάφιση της γέφυρας Περραιβού.
Την ίδια ώρα, το Flyover τρέχει συνολικά με… χίλια, με την παράδοση του έργου να τοποθετείται στον Μάιο του 2027, οπότε η Θεσσαλονίκη θα διαθέτει για τις διαμπερείς μετακινήσεις έναν σύγχρονο και ασφαλή περιφερειακό οδικό άξονα.
Οι οδηγοί μπορούν να κατεβάσουν δωρεάν την εφαρμογή Drive Thess για να επιλέγουν σε πραγματικό χρόνο εναλλακτικές διαδρομές στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα μπορούν να δουν σε πραγματικό χρόνο τις κυκλοφοριακές ροές απεικονισμένες σε χάρτη, καθώς και τη μέση ταχύτητα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.
Δείτε ΕΔΩ πώς θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί.








