makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Θεσσαλονίκη: Το Flyover φέρνει νέα λεωφορειακή γραμμή express στο Πανόραμα- Ποια διαδρομή θα εκτελεί

Ακούστε το άρθρο 8'
30.10.2025 | 15:45
Flyover/Φωτογραφία αρχείου
Μια νέα λεωφορειακή γραμμή express για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του Πανοράματος φέρνει η κατασκευή του Flyover μετά και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που τέθηκαν ήδη σε ισχύ από χτες (29/10) λόγω της έναρξης των πρόδρομων εργασιών για την κατεδάφιση της διπλής γέφυρας.

Πρόκειται για τη γραμμή την οποία πρότεινε ο δήμαρχος Πυλαίας -Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης στην πρόσφατη συνεδρίαση του συντονιστικού συμβουλίου που συγκάλεσε ο υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας- Θράκης), Κωνσταντίνος Γκιουλέκας παρουσία του αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Στο τραπέζι της συζήτησης σε εκείνη τη συνεδρίαση ο κ. Καϊτεζίδης είχε υπογραμμίσει την ανάγκη να δρομολογηθεί μια νέα γραμμή - εξπρές η οποία θα διέρχεται μέσω Θέρμης και θα καταλήγει στον τερματικό σταθμό Ν. Ελβετίας όπου θα γίνεται μετεπιβίβαση στο μετρό, προκειμένου να διευκολυνθούν οι κάτοικοι του Πανοράματος κατά τις μετακινήσεις τους προς και από το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα ο δήμαρχος είχε προτείνει σε αυτήν τη νέα γραμμή να διατεθούν τα δύο λεωφορεία με τα οποία σχεδιαζόταν να ενισχυθεί η υφιστάμενη γραμμή 58 (Διασταύρωση Χορτιάτη- Πανόραμα- Βενιζέλου) που εκτελείται ήδη από τα ΚΤΕΛ. Επίσης -ως γνώστης των πραγματικών αναγκών του Πανοράματος- ο κ. Καϊτεζίδης είχε ζητήσει να διατεθούν επιπλέον τουλάχιστον δύο λεωφορεία προκειμένου να «χτιστεί» η νέα γραμμή η οποία βρήκε ευήκοα ώτα και πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.  

Την επόμενη εβδομάδα οι ανακοινώσεις

 

Σύμφωνα με πληροφορίες των Μακεδονικών Νέων οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν από τον ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) και τον διευθύνοντα σύμβουλό του, Γιάννη Τόσκα την επόμενη εβδομάδα, ενώ ήδη από χτες τέθηκαν σε ισχύ οι νέες κλυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ένα κλάδο της γέφυρας Πανοράματος (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ). Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε ήδη σύσκεψη στον ΟΣΕΘ προκειμένου να καθοριστούν οι λεπτομέρειες σε συνέχεια της απόφασης του κ. Κυρανάκη ο οποίος υιοθέτησε την πρόταση του δημάρχου Πυλαίας -Χορτιάτη και έδωσε το «πράσινο φως» στη δημιουργία της γραμμής εξπρές.

Σε αυτή τη σύσκεψη τέθηκε επί τάπητος αναλυτικά το δρομολόγιο της νέας γραμμής η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα κινείται στη βάση της πρότασης την οποία κατέθεσε ο δήμαρχος στο συντονιστικό συμβούλιο: το λεωφορείο θα ξεκινά από το Πανόραμα, θα κινείται μέσω Θέρμης και από τη διασταύρωση όπου βρίσκεται ο κόμβος θα ακολουθεί πορεία προς τα δεξιά με προορισμό τη Νέα Ελβετία από όπου οι πολίτες θα μπορούν να επιβιβάζονται στο Μετρό για να μεταβούν στο κέντρο.

Με 4 λεωφορεία σε πρώτη φάση

Σύμφωνα με πληροφορίες το συγκοινωνιακό έργο της εξπρές γραμμής θα εκτελείται από τα ΚΤΕΛ, ενώ σε πρώτη φάση θα δρομολογηθούν σε αυτήν τέσσερα λεωφορεία. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί από τα τέλη Ιανουαρίου οπότε θα υπάρχουν περισσότερα διαθέσιμα λεωφορεία, ενώ η δημοτική αρχή καταβάλλει προσπάθειες ώστε αυτή η γραμμή να μην είναι προσωρινή -δηλαδή έως τα τέλη του Αυγούστου του 2026 (σ.σ. τότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή της νέας γέφυρας Πανοράματος)- αλλά θα είναι μόνιμη και θα εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό του Πανοράματος που θέλει να μετακινηθεί προς το κέντρο και με μετρό. Η νέα γραμμή δρομολογείται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, χωρίς την αφαίρεση λεωφορείων από τη γραμμή 58 που επίσης εξυπηρετεί και το Πανόραμα. 

Η νέα γραμμή Μ1

 

Παράλληλα, προχωρά από τη η δρομολόγηση της νέας γραμμής Μ1 η οποία θα εκτελείται από τον ΟΑΣΘ στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των πολιτών στο χρονικό διάστημα της προσωρινής διακοπής λειτουργίας του μετρό -δηλαδή από 10 Νοεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου- η οποία είναι απολύτως απαραίτητη για την εντατικοποίηση των δοκιμών των νέων συρμών καθώς και για το «κούμπωμα» της επέκτασης της Καλαμαριάς στο δίκτυο του μετρό Θεσσαλονίκης.

Η νέα γραμμή Μ1, του ΟΑΣΘ -όπως τονίστηκε και στην τελευταία συνεδρίαση του συντονιστικού συμβουλίου- θα «αντικαταστήσει» κατά κάποιον τρόπο τη βασική γραμμή του μετρό, καθώς θα διέρχεται πλησίον των υφιστάμενων σταθμών του μέσου σταθερής τροχιάς. Μάλιστα κατά τις ώρες αιχμής θα έχει συχνότητα 7 λεπτά και 10 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες. Όπως ανακοίνωσε ήδη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, στη γραμμή Μ1 θα δρομολογηθούν 17 αρθρωτά λεωφορεία (των 18 μέτρων) τα οποία θα εκτελούν τη διαδρομή από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι Νέα Ελβετία μέσω των οδών Μοναστηρίου, Εγνατία και Κ. Καραμανλή, ενώ προβλέπονται 11 στάσεις.

Τις καθημερινές, Δευτέρα-Πέμπτη όπως  και τις Κυριακές η Μ1 γραμμή θα λειτουργεί από τις 5 το πρωί έως τις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα, ενώ την Παρασκευή και το Σάββατο από τις 5 το πρωί έως τη μία μετά τα μεσάνυχτα.

Στην ίδια σύσκεψη ο κ. Ταγγίρης, είχε γνωστοποιήσει πως πέραν της δρομολόγησης της Μ1, ο ΟΑΣΘ θα ενισχύσει τις γραμμές 3Κ (ΑΣ ΙΚΕΑ- ΝΑ Σταθμός), 31 (Βούλγαρη -ΚΤΕΛ) και 39 (Κηφισιά -Δικαστήρια).

Δέσποινα Ιωαννίδου

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Θεσσαλονίκη: Επί ποδός για το κυκλοφοριακό - Μέτρα για τη διακοπή λειτουργίας του Μετρό και την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος για το Flyover
Ελλάδα20.10.25 | 02:31
Δέσποινα ΙωαννίδουΘεσσαλονίκη: Επί ποδός για το κυκλοφοριακό - Μέτρα για τη διακοπή λειτουργίας του Μετρό και την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος για το Flyover