Ειδικότερα στην ανακοίνωσή της η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης αναφέρει τα εξής:
«Από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι το Σάββατο (11/10/2025) κατά τις ώρες 22:15΄ έως 05:00΄ της επομένης, θα εφαρμοστούν σταδιακά Προσωρινές Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στην Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδό, και στα δύο ρεύματα πορείας, στο ύψος του Ανισόπεδου Κόμβου Κ11 (Πυλαίας - Πανοράματος).
Συγκεκριμένα:
-Θα διακοπεί πλήρως η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην Εσωτερική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, στο ρεύμα πορείας προς Δυτικά, στο ύψος της 1ης εξόδου προς την οδό Πρασακάκη του Α/Κ Κ11 (Πυλαίας – Πανοράματος). Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται με κατάλληλη σήμανση μέσω των οδών Πρασακάκη, Τζων Κένεντυ και Ελαιώνων όπου τα οχήματα θα εισέρχονται εκ νέου στην Εσωτερική Περιφερειακή οδό, στο ρεύμα πορείας προς Δυτικά, στο ύψος του Α/Κ Κ11.
-Θα διακοπεί πλήρως η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην Εσωτερική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, στο ρεύμα πορείας προς Ανατολικά, στο ύψος του κλάδου εξόδου προς την οδό Φωκά του Α/Κ Κ11 (Πυλαίας – Πανοράματος). Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται μέσω της οδού Φωκά με ελεύθερη επιλογή κατευθύνσεων μέσω του κέντρου πόλης.
Παρακαλούνται οι οδηγοί να καταβάλλουν ιδιαίτερη προσοχή, να συμμορφώνονται με τις πινακίδες σήμανσης, προς αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων και δημιουργίας κυκλοφοριακών συμφορήσεων.
Ζητούμε την κατανόηση και τη συνεργασία των πολιτών».
Οι τροποποιήσεις
Ήδη, ενόψει της καθαίρεσης της υφιστάμενης γέφυρας, που εκτιμάται ότι θα γίνει πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, ισχύουν σε καθημερινή βάση και άλλες τροποποιήσεις στην κυκλοφορία. Οι τροποποιήσεις αυτές, σύμφωνα με πληροφορίες των Μακεδονικών Νέων, γίνονται προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες, οι οποίες θα μπορέσουν να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων όταν θα περάσουμε στο στάδιο της κατεδάφισης, ώστε να μην μπλοκάρει η περιοχή.
Στόχος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας είναι όταν αρχίσει η καθαίρεση των κλάδων της γέφυρας, να υπάρχουν συνολικά τρεις λωρίδες κυκλοφορίας διαθέσιμες για τα οχήματα.
Ειδικότερα, εδώ και μερικές μέρες εφαρμόζεται νέα κυκλοφοριακή ρύθμιση στην περιοχή της άνω διάβασης του ανισόπεδου κόμβου της Πυλαίας (Τζ. Κένεντυ). Πιο συγκεκριμένα, η κίνηση των οχημάτων στο ρεύμα κατεύθυνσης από το Πανόραμα προς την Πυλαία, διεξάγεται με μια λωρίδα κυκλοφορίας.
Σε δύο φάσεις η κατεδάφιση
Υπενθυμίζεται πως η γέφυρα Πανοράματος θα κατεδαφιστεί σε δύο φάσεις, οι οποίες θα απέχουν χρονικά μεταξύ τους κάποιους μήνες (Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ).
Σε κάθε μία από αυτές τις φάσεις, που πάντα θα είναι Σαββατοκύριακο, θα κλείνει εντελώς η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης για 48 ώρες, όπως είχε συμβεί και με την κατεδάφιση της γέφυρας Περραιβού.
Πρώτα θα γκρεμιστεί ο κλάδος της γέφυρας που οδηγεί προς το Αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενώ η κυκλοφορία θα διεξάγεται από τον δεύτερο κλάδο, ο οποίος θα αμφιδρομηθεί. Θα προχωρήσει με τάχιστους ρυθμούς η κατασκευή νέου κλάδου και τότε θα περάσουμε στη δεύτερη φάση. Αυτή θα περιλαμβάνει το γκρέμισμα του δεύτερου, παλιού κλάδου και πάλι με 48ωρο αποκλεισμό της Περιφερειακής Οδού στο σύνολό της.
Δηλαδή, με απλά λόγια, η μέθοδος που θα ακολουθηθεί θα είναι: κατεδάφιση, κατασκευή, κατεδάφιση, κατασκευή.
Οι τρεις λωρίδες
Όπως πληροφορούνται τα Μακεδονικά Νέα, αυτό το χρονικό διάστημα η κατασκευάστρια κοινοπραξία εργάζεται ώστε από τις συνολικά τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας που διαθέτουν οι δύο κλάδοι της γέφυρας (δύο λωρίδες στον κλάδο ανόδου και δύο λωρίδες στον κλάδο καθόδου), να υπάρχουν για τα οχήματα συνολικά τρεις διαθέσιμες λωρίδες κυκλοφορίας.
Έτσι, έχουν εκπονηθεί μελέτες και, προκειμένου να μην οδηγηθεί η περιοχή σε κυκλοφοριακή ασφυξία, «ξηλώνονται» από τον κλάδο που θα κατεδαφιστεί πρώτος οι νησίδες και γίνεται όση διαπλάτυνση είναι εφικτό, έτσι ώστε να υπάρχουν τρεις λωρίδες κυκλοφορίας. Οι δύο θα χρησιμοποιούνται για την κάθοδο από το Πανόραμα και η μία για την άνοδο σε αυτό.
Οι τρεις λωρίδες θα έχουν συνολικά πλάτος δέκα μέτρων, θα είναι δηλαδή στενές, όπως είναι άλλωστε σήμερα σε όλη την Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, όπου εκτελούνται οι εργασίες κατασκευής του Flyover.
Το μπλε καλούπι
Την ίδια ώρα, αυτό το χρονικό διάστημα κατασκευάζονται οι κολώνες που θα αποτελέσουν τα βάθρα για να πατήσει πάνω τους και να σηκωθεί το δεύτερο, μπλε καλούπι, κάτι που εκτιμάται ότι θα συμβεί προς το τέλος του τρέχοντος μήνα.
Τότε πλέον στο Flyover θα δουλεύουν ταυτόχρονα δύο καλούπια, το πορτοκαλί και το μπλε και θα υπάρξει περαιτέρω επιτάχυνση των εργασιών.
Υπενθυμίζεται ότι το καλούπι αποτελεί μία ειδικά σχεδιασμένη σιδηροκατασκευή που φτιάχτηκε αποκλειστικά για το Flyover και κινείται πάνω στα βάθρα κατασκευάζοντας το οδόστρωμα.
Σήμερα η πρόοδος του Flyover έχει φτάσει στο 30% και το έργο, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τρέχει με χίλια, ώστε να είναι έτοιμο τον Μάιο του 2027, με βάση το χρονοδιάγραμμά του.
Δείτε ΕΔΩ πώς θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί.