makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Θεσσαλονίκη: 24ωρη πιλοτική λειτουργία σε Μετρό και 6+1 λεωφορειακές γραμμές - Δεν έτυχε, πέτυχε!

Ακούστε το άρθρο 8'
21.12.2025 | 08:00
Η νύχτα έγινε... μέρα στο Μετρό, αλλά και στα λεωφορεία, κατά το πρώτο βράδυ εφαρμογής του πιλοτικού προγράμματος 24ωρης λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκης.

Η 20ή Δεκεμβρίου του 2025 θα μείνει στην ιστορία των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης ως η πρώτη «λευκή νύχτα» μετακινήσεων, ένα πείραμα που έδωσε ξεκάθαρη απάντηση, ότι ναι, η Θεσσαλονίκη μπορεί να λειτουργήσει ως μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή μητρόπολη, μετά τα μεσάνυχτα. 

Μετά τις 12 το βράδυ, την ώρα που οι πύλες των σταθμών του Μετρό θα ετοιμάζονταν να κλείσουν, η κίνηση στους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγία Σοφία», θύμιζε απόγευμα καθημερινής. Άνθρωποι κάθε ηλικίας, κάτοικοι της Θεσσαλονίκης αλλά και επισκέπτες οι οποίοι ήθελαν να δουν τη νυχτερινή όψη της πόλης, κατέκλυσαν τις αποβάθρες, ενώ μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, συνοδευόμενος από κλιμάκιο στελεχών της Ελληνικό Μετρό και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, Κώστα Ταγγίρη έφτασε στον σταθμό «Αγία Σοφία» προκειμένου να πραγματοποιήσει αυτοψία στην έναρξη της 24ωρης πιλοτικής λειτουργίας του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ). 

Η 20ή Δεκεμβρίου του 2025 θα μείνει στην ιστορία των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης ως η πρώτη «λευκή νύχτα» μετακινήσεων

Η ατμόσφαιρα ήταν εορταστική. Οι συρμοί του Μετρό κατέφθαναν διαδοχικά, προσφέροντας μια αίσθηση ασφάλειας και ταχύτητας που η Θεσσαλονίκη δεν είχε ξαναζήσει τέτοια ώρα. «Είναι πρωτόγνωρο να ξέρεις ότι δεν χρειάζεται να τρέξεις για το τελευταίο λεωφορείο ή να ψάχνεις για ταξί», δήλωσε στα Μακεδονικά Νέα η 19χρονη φοιτήτρια Ειρήνη. «Το Μετρό αλλάζει τον τρόπο που διασκεδάζουμε. Η πόλη γίνεται πιο προσβάσιμη», σημείωσε ο 18χρονος Ηλίας, επίσης φοιτητής.

Η σύνδεση με τις συνοικίες

 

Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ, πέρα από την καθιερωμένη νυχτερινή γραμμή Ν1, που εκτελεί το δρομολόγιο ΚΤΕΛ – Αεροδρόμιο νυχτερινό, έθεσε σε λειτουργία σε 24ωρη βάση τέσσερις λεωφορειακές γραμμές και συγκεκριμένα: τη γραμμή 6, που εκτελεί το δρομολόγιο Καλαμαριά – Βενιζέλου, τη 14, που εκτελεί το δρομολόγιο Άνω Τούμπα – Ν.Σ. Σταθμός, την 27, που εκτελεί το δρομολόγιο Σταυρούπολη – Πανεπιστήμιο και τη γραμμή 32, που εκτελεί το δρομολόγιο Κάτω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους. 

Επιπλέον, επί 24ωρου λειτούργησαν και οι γραμμές 58 και 66, των ΚΤΕΛ, οι οποίες εκτελούν τα δρομολόγια Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανόραμα – Βενιζέλου και Σταθμός Μετρό Νέα Ελβετία – Θέρμη, αντίστοιχα. 

Τα λεωφορεία λειτούργησαν τροφοδοτικά στο Μετρό, μεταφέροντας κόσμο από και προς τις περιοχές που δεν καλύπτονται από το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά.

Τα οφέλη

Η πιλοτική εφαρμογή ανέδειξε τρία βασικά συμπεράσματα:

  • Οι πολίτες κέρδισαν το κόστος του ταξί, το οποίο τις νυχτερινές ώρες επιβαρύνεται με τη νυχτερινή ταρίφα.
  • Η λειτουργία μέσων μαζικής μεταφοράς, τις ώρες που η κατανάλωση αλκοόλ είναι αυξημένη, αποτελεί το ισχυρότερο όπλο κατά των τροχαίων ατυχημάτων.
  • Εκατοντάδες εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις εστίασης και ψυχαγωγίας, βρήκαν έναν αξιόπιστο τρόπο μετακίνησης.

 
Το επόμενο βήμα

 

Το πείραμα του Σαββάτου έδειξε ότι η Θεσσαλονίκη είναι έτοιμη για το επόμενο μεγάλο άλμα. Η εικόνα των γεμάτων συρμών στις 3 τα ξημερώματα δεν ήταν απλώς μια τουριστική ατραξιόν, αλλά η ανάγκη μιας πόλης που ζει και αναπνέει σε έντονους ρυθμούς.

Η πιλοτική εφαρμογή της 24ωρης λειτουργίας θα εφαρμοστεί και το επόμενο Σάββατο, 27 Δεκεμβρίου. 

Εξάλλου, ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, με δήλωση που είχε κάνει στα Μακεδονικά Νέα, είχε προαναγγείλει την πρόθεση επέκτασης της 24ωρης λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκης, σε μόνιμη βάση, όλα τα Σάββατα. «Είναι ένα μέτρο που θέλουμε να επεκταθεί σε μόνιμη βάση και στη Θεσσαλονίκη», είχε σημειώσει ο κ. Κυρανάκης. 

Όταν συμβεί αυτό, η 24ωρη λειτουργία τα Σάββατα θα πάψει να αποτελεί ένα πιλοτικό όνειρο και θα γίνει μια νυχτερινή πραγματικότητα. Η Θεσσαλονίκη απέδειξε πως, όταν της δίνονται οι υποδομές, ξέρει να τις χρησιμοποιεί για να βελτιώσει την ποιότητα ζωής της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μετρό Θεσσαλονίκης: Η… ακτινογραφία των μετακινήσεων στον πρώτο χρόνο λειτουργίας– «Πράσινο» σήμα για επεκτάσεις δίνει ο Νίκος Ταχιάος 

Ντόνια Κανιτσάκη

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Θεσσαλονίκη: Το Μετρό φέρνει στο φως τη ρωμαϊκή πόλη - Νέα στοιχεία στο διεθνές επιστημονικό συνέδριο στο ΚΙΘ
Ελλάδα11.12.25 | 03:07
Θεσσαλονίκη: Το Μετρό φέρνει στο φως τη ρωμαϊκή πόλη - Νέα στοιχεία στο διεθνές επιστημονικό συνέδριο στο ΚΙΘ