makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Κούμπωσαν» τα συστήματα στην επέκταση προς Καλαμαριά – Εκτεταμένο σέρβις σε σκάλες και ασανσέρ της βασικής γραμμής

Ακούστε το άρθρο 8'
21.11.2025 | 08:00
Το σημείο όπου «χωρίζουν» η βασική γραμμή του Μετρό και η γραμμή της Καλαμαριάς
/makedonikanea.gr
Και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, ξεπερνά η διαδικασία πραγματοποίησης δοκιμαστικών δρομολογίων της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά. Μπορεί να έχει περάσει μόνο το πρώτο δεκαήμερο, από τον μήνα που θα παραμείνει κλειστό το Μετρό της Θεσσαλονίκης προκειμένου να γίνουν οι δοκιμές που θα δώσουν το… πράσινο φως για την παράδοση της Καλαμαριάς, όμως τα διαφορετικά, πολύπλοκα συστήματα που πρέπει να εναρμονιστούν λειτουργικά, έχουν ήδη «κουμπώσει» μεταξύ τους.

Όπως εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα ο υποδιευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκος Δένης, οι συρμοί πραγματοποιούν αδιάκοπα τα δρομολόγια τους από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Μίκρα -που αποτελεί τον τελευταίο σταθμό της Καλαμαριάς- και αντίστροφα, δουλεύοντας όλα… ρολόι. 

«Τα τρένα πηγαινοέρχονται διαρκώς και όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα δουλεύουν σύμφωνα με τις προβλέψεις. Ένα από τα ζητούμενα, ήταν να σταματούν στους σταθμούς, στα προβλεπόμενα σημεία, χωρίς παρέκκλιση… εκατοστού, ώστε να μπορούν να ανοίγουν οι αυτόματες θύρες. Κι αυτό συμβαίνει ήδη, από το περασμένο Σάββατο. Επομένως, όλα πηγαίνουν καλά και, τολμώ να πω, καλύτερα κι από ό,τι περιμέναμε. Το αυτόματο σύστημα δρομολόγησης των συρμών ‘‘διαβάζει’’ τα δεδομένα, ‘‘αναγνωρίζει’’ τους σταθμούς και τα τρένα σταματούν στο σημείο που πρέπει με ακρίβεια εκατοστού», υπογραμμίζει ο κ. Δένης. 

Όπως επισημαίνει, η σχετική διαδικασία θα συνεχιστεί μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου και στις 11 το Μετρό θα ανοίξει και πάλι τις πύλες του για το επιβατικό κοινό. Όπως διαβεβαιώνει, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να υπάρξει καθυστέρηση στην ημερομηνία της εμπορικής λειτουργίας του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά. Αν υπάρξει μετάθεση στην ημερομηνία, κάτι το οποίο δεν μπορεί να αποκλειστεί, αυτή θα έχει να κάνει με το άνοιγμα του Μετρό νωρίτερα από τις 11 Δεκεμβρίου, ενδεχομένως κατά δύο 24ωρα, κάτι που πάντως θα αποσαφηνιστεί τις τελευταίες μέρες του Νοεμβρίου. 

O υποδιευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκος Δένης

Διπλά δρομολόγια

 

Για την πραγματοποίηση των δοκιμαστικών δρομολογίων, έχει αλλάξει το software που χρησιμοποιείται στο Μετρό, ώστε οι συρμοί να φεύγουν προς την Καλαμαριά. Επομένως, το τρένο που ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό για να καταλήξει στην Καλαμαριά φτάνει μέχρι τον σταθμό 25ης Μαρτίου, περνώντας και σταματώντας από όλους τους προηγούμενους, που είναι κοινοί με τους σταθμούς της βασικής γραμμής. Από εκεί φεύγει στη διακλάδωση των γραμμών και κατευθύνεται στο νέο κομμάτι της γραμμής που εκτείνεται σε μήκος 4,78 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Από τον σταθμό της Μίκρας οι συρμοί παίρνουν το δρόμο της επιστροφής προς τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, πραγματοποιώντας και πάλι όλες τις ενδιάμεσες στάσεις. 

Για το άνοιγμα του Μετρό από τις 11 Δεκεμβρίου, το software θα επανέλθει, ώστε να πραγματοποιούνται κανονικά τα δρομολόγια από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία. 

Από το νέο έτος το Μετρό θα ξανακλείσει, για δεύτερη και τελευταία φορά, ώστε να πιστοποιηθεί από ανεξάρτητο οίκο αξιολόγησης η ασφαλής λειτουργία του και να εκδοθεί άδεια λειτουργίας. Αμέσως μετά, το Μετρό θα είναι έτοιμο να ανοίξει και να υποδεχθεί τους επιβάτες και των δύο γραμμών, κάτι που χρονικά τοποθετείται μέσα στον προσεχή Μάρτιο. 

Οι σκάλες 

 

Την ίδια ώρα, το χρονικό διάστημα που το Μετρό παραμένει κλειστό, η Ελληνικό Μετρό προχωρά σε εργασίας προληπτικής συντήρησης στη βασική γραμμή. «Οι εργασίες αυτές περιλαμβάνουν εκτεταμένο σέρβις σε όλα τα συστήματα», τονίζει ο κ. Δένης.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι πέρα από τις εργασίες προληπτικής συντήρησης, τα συνεργεία εργάζονται πυρετωδώς και επιδιορθώνουν όλα τα προβλήματα στις κυλιόμενες σκάλες και τα ασανσέρ της βασικής γραμμής, έτσι ώστε από τις 11 Δεκεμβρίου τα πάντα να λειτουργούν άψογα. «Γίνονται έλεγχοι σε όλους τους σταθμούς, σε όλα τα ασανσέρ και σε όλες τις κυλιόμενες σκάλες. Επιπλέον, συντηρούνται και τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Με το άνοιγμα του Μετρό, τον Δεκέμβριο, όλα θα είναι έτοιμα», καταλήγει ο κ. Δένης. 

Ντόνια Κανιτσάκη

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Ολική μεταμόρφωση για το ΔΙΠΑΕ- Τα έργα που αναβαθμίζουν τις υποδομές, οι νέες φοιτητικές εστίες και το άνοιγμα στην κοινωνία
Ελλάδα19.11.25 | 06:00
Ντόνια ΚανιτσάκηΟλική μεταμόρφωση για το ΔΙΠΑΕ- Τα έργα που αναβαθμίζουν τις υποδομές, οι νέες φοιτητικές εστίες και το άνοιγμα στην κοινωνία