Όπως εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα ο υποδιευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκος Δένης, μπορεί αυτό το χρονικό διάστημα, που το Μετρό παραμένει κλειστό λόγω των δοκιμαστικών δρομολογίων προς την Καλαμαριά οι νέοι συρμοί να παραμένουν... καθηλωμένοι, εντούτοις η διαδικασία δοκιμής όσων ήρθαν ήδη την προηγούμενη περίοδο στη Θεσσαλονίκη έχει προχωρήσει ικανοποιητικά.
«Δύο από τους συρμούς που παραλάβαμε κοντεύουν να φτάσουν τα 10.000 χιλιόμετρα, αριθμός ο οποίος αποτελεί ορόσημο, για να μπορέσουν να δρομολογηθούν. Από τις 11 Δεκεμβρίου που θα δοθεί και πάλι σε λειτουργία το Μετρό, θα αρχίσουν ξανά τις νυχτερινές ώρες οι δοκιμές των τρένων. Επομένως, από τις πρώτες μέρες του νέου έτους θα μπορούν να πιστοποιηθούν και θα τους εντάξουμε στο σύστημα», υπογραμμίζει ο κ. Δένης.

Νίκος Δένης
Οι διαφορές
Οι καινούριοι συρμοί έχουν τα ίδια λειτουργικά χαρακτηριστικά με αυτούς που δρομολογούνται σήμερα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή έχουν μήκος 51,5 μέτρα, αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια και μπορούν να μεταφέρουν 450 επιβάτες.
Οι διαφορές τους, σε σχέση με τους «παλιούς», που ήρθαν στη Θεσσαλονίκη από το 2019 έως το 2022, είναι αισθητικές.
Η μία αφορά τις οθόνες μεταβαλλόμενου σήματος, που είναι εγκατεστημένες σε κάθε βαγόνι, όπου αναγράφεται η στάση που ακολουθεί.
Η δεύτερη αφορά τον χάρτη, με τη διαδρομή και τις στάσεις του μετρό, που είναι αναρτημένος πάνω από τις πόρτες εισόδου και εξόδου των βαγονιών, ο οποίος είναι φωτιζόμενος.
Η συναρμολόγηση
Κάθε συρμός έρχεται, φορτωμένος σε νταλίκες, σε δύο τμήματα. Τα τμήματα αυτά συναρμολογούνται στο συνεργείο του αμαξοστασίου, όπου οι συρμοί υποβάλλονται σε στατικές δοκιμές. Μετά την ολοκλήρωση των στατικών δοκιμών οι συρμοί δοκιμάζονται στην υφιστάμενη γραμμή του Μετρό και όχι στην επέκταση προς Καλαμαριά, η οποία δεν έχει ακόμα πιστοποιηθεί. «Οι συρμοί δοκιμάζονται σε κάθε σενάριο, μέχρι να διαπιστωθεί ότι διαθέτουν λειτουργική αρτιότητα. Οι δοκιμές γίνονται τις νυχτερινές ώρες, όταν το μετρό είναι εκτός λειτουργίας», υπογραμμίζει ο κ. Δένης.
Όπως τονίζει ο ίδιος, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αναμένονται στη Θεσσαλονίκη ακόμα τρεις συρμοί – συμπεριλαμβανομένου αυτού που θα καταφθάσει μεθαύριο – ενώ οι υπόλοιποι πέντε θα έρθουν το νέο έτος, με την ολοκλήρωση παράδοσης του τελευταίου να τοποθετείται χρονικά στο τέλος Φεβρουαρίου.
Το σίγουρο είναι ότι μέχρι το τέλος Μαρτίου, οπότε αναμένεται να παραδοθεί η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, θα έχουν πιστοποιηθεί συνολικά τουλάχιστον έξι νέοι συρμοί, αριθμός ο οποίος αποτελεί προαπαιτούμενο, για να μπορέσει να λειτουργήσει η επέκταση. Έτσι τότε θα δρομολογούνται καθημερινά τουλάχιστον 24 τρένα -τα 18 που ήδη κυκλοφορούν συν τα έξι καινούρια.
Με την ολοκλήρωση των δοκιμών όλων των συρμών, διαδικασία η οποία θα απαιτήσει ικανό χρονικό διάστημα καθώς θα πραγματοποιείται μόνο τις νυχτερινές ώρες που το Μετρό είναι κλειστό, θα δρομολογούνται καθημερινά 30 συρμοί, ενώ άλλοι τρεις θα παραμένουν στο αμαξοστάσιο, ως εφεδρικοί. Τότε, πια, η συχνότητα του Μετρό θα «πέσει» στα μόλις 90 δευτερόλεπτα.









