Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία αναφέρει: «Ένας χρόνος Μετρό Θεσσαλονίκης. Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας! Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να σας προσφέρουμε ασφαλείς, αξιόπιστες και σύγχρονες υπηρεσίες μετακίνησης στην πόλη, με συνέπεια και υπευθυνότητα».
Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο:
Μετρό Θεσσαλονίκης: Η… ακτινογραφία των μετακινήσεων στον πρώτο χρόνο λειτουργίας
Όπως είχαν γράψει τα Μακεδονικά Νέα σε σχετικό ρεπορτάζ (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) και σύμφωνα με τα στοιχεία της THEMA, της εταιρείας που λειτουργεί το Μετρό, έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 27 εκατομμύρια επικυρώσεις – 27.042.924 για την ακρίβεια – με την τάση να είναι διαρκώς ανοδική.
Στο νούμερο, δεν συμπεριλαμβάνονται οι πρώτες μέρες λειτουργίας του Μετρό,πέρσι, που ήταν δωρεάν, αλλά ούτε και οι τελευταίες 20 μέρες του Νοεμβρίου, που το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά παρέμεινε προσωρινά σε αναστολή λειτουργίας.
Ρεκόρ επιβατών τον Οκτώβριο
Με βάση στα μηνιαία στοιχεία, τον Οκτώβριο καταγράφηκε ρεκόρ επιβατικής κίνησης, με 3.152.609 επικυρώσεις εισιτηρίων, ξεπερνώντας κατά πολύ τον μέχρι πρότινος κυρίαρχο Μάιο, που είχαν καταγραφεί 2.794.872 επικυρώσεις. Έπονται σε επιβατική κίνηση ο Ιούνιος και ο Σεπτέμβριος, ενώ ακολουθούν ο Μάρτιος και ο Ιανουάριος. Οι θερινοί μήνες Ιούλιος και Αύγουστος, όπως αναμενόταν, κινούνται χαμηλότερα, αντικατοπτρίζοντας τη μείωση της αστικής κινητικότητας, λόγω των καλοκαιρινών διακοπών.
Σημειωτέον ότι ο Οκτώβριος ήταν μήνας με περιορισμένο ωράριο λειτουργίας, καθώς τότε άρχισαν οι δοκιμές των νέων συρμών που φτάνουν διαδοχικά στη Θεσσαλονίκη. Ενδεικτικό της δυναμικής του Μετρό είναι και το γεγονός ότι, μόλις στο πρώτο εννιαήμερο του Νοεμβρίου, οι επικυρώσεις ξεπέρασαν τις 800.000 και συγκεκριμένα ήταν 828.968!
Η «χρυσή» πεντάδα των σταθμών
Ο πιο δημοφιλής σταθμός –σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της THEMA– είναι ο σταθμός Αγίας Σοφίας, με περίπου 3,5 εκατ. επικυρώσεις. Ακολουθούν ο σταθμός Βενιζέλου, με περίπου 2,9 εκατ. επικυρώσεις, ο σταθμός Σιντριβάνι, με 2,8 εκατ. επικυρώσεις, ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός όπου «κόπηκαν» 2,5 εκατ. εισιτήρια. Η… χρυσή πεντάδα ολοκληρώνονται με τον σταθμό Δημοκρατίας, όπου κόπηκαν 2,2 εκατ. εισιτήρια.
Οι σταθμοί Παπάφη, Νέα Ελβετία και 25ης Μαρτίου εμφανίζουν μεσαία κίνηση, ενώ οι σταθμοί Ανάληψη, Φλέμινγκ, Βούλγαρη, Ευκλείδης και Πανεπιστήμιο βρίσκονται στις χαμηλότερες θέσεις από πλευράς επιβατικής κίνησης.
Σε ό,τι αφορά την κυκλοφοριακή αιχμή, αυτή, παραδόξως δεν είναι πρωινή, αλλά εντοπίζεται σταθερά μεταξύ 5 με 7 το απόγευμα, με δευτερεύουσες αυξήσεις γύρω στις 2 με 3 μετά το μεσημέρι και στις 8 το βράδυ. Οι ώρες αυτές πιθανώς αντιστοιχούν σε απογευματινές επιστροφές από εργασία και σπουδές, με μικρές διαφοροποιήσεις ανά εποχή, ενώ τις πρωινές ώρες δεν υπάρχει αιχμή και η κίνηση είναι διαρκής.
Εισιτήρια και κάρτες
Ο πιο δημοφιλής τύπος εισιτηρίων είναι τα απλά, διάρκειας 70 λεπτών. Τα εισιτήρια 10+1 διαδρομών καταγράφουν… χαμηλές πτήσεις, ενώ ακόμα χαμηλότερες είναι οι πωλήσεις των ημερήσιων εισιτηρίων.
Σε σχέση με τις προσωποποιημένες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, ο Δεκέμβριος του 2024, ο μήνας έναρξης της επιβατικής λειτουργίας του Μετρό, ήταν ο πρώτος σε εκδόσεις καρτών, φτάνοντας τις 43.625, σε ένα σύνολο που ξεπερνάει τις 130.000. Ακολούθησε ο Ιανουάριος, ενώ μικρές... αναζωπυρώσεις καταγράφηκαν τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία που αφορούν τις αγορές με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Τα POS λειτούργησαν για πρώτη φορά φέτος τον Σεπτέμβριο και μέσα σε διάστημα περίπου ενός μήνα, σχεδόν ο μισός όγκος συναλλαγών (45,37%) πραγματοποιήθηκε με κάρτα. Οι σταθμοί με τις περισσότερες αγορές μέσω POS είναι οι Αγίας Σοφίας, Βενιζέλου, ΝΣΣ, Δημοκρατίας και Νέα Ελβετία.
Το γεγονός δε ότι το ποσοστό προσέγγισε το 50% από τον πρώτο κιόλας μήνα λειτουργίας δείχνει ότι οι χρήστες ήταν ήδη εξοικειωμένοι και πρόθυμοι να υιοθετήσουν άμεσα τις ηλεκτρονικές πληρωμές για την αγορά και επαναφόρτιση των εισιτηρίων τους.









