Το κλίμα στην Ελληνικό Μετρό είναι πανηγυρικό, καθώς ο 6ος κατά σειρά συρμός που παρελήφθη αποτελεί το κλειδί που ξεκλειδώνει τη λειτουργία της επέκτασης προς την Καλαμαριά. Κι αυτό καθώς οι έξι επιπλέον συρμοί αποτελούν προαπαιτούμενο για τη λειτουργία της νέας γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
πως εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα ο υποδιευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκος Δένης, το καινούριο τρένο οδηγήθηκε στο συνεργείο του αμαξοστασίου, όπου τα δύο κομμάτια του θα συναρμολογηθούν. Στη συνέχεια θα… υποβληθεί σε εξαντλητικές στατικές δοκιμές, διαδικασία που ακολουθείται για κάθε έναν από τους καινούριους συρμούς. Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος, θα μπει στις ράγες και, τις ώρες που είναι κλειστό το Μετρό, θα εκτελεί δοκιμαστικά δρομολόγια.
«Κάθε ένας από τους καινούριους συρμούς δοκιμάζεται με κάθε δυνατό τρόπο. Κυκλοφορεί διαρκώς, άλλοτε φορτωμένος με σακιά άμμου ώστε να έχει βάρος σαν να μετέφερε επιβάτες, άλλοτε χωρίς, με μικρές και μεγάλες ταχύτητες, φρενάροντας ομαλά ή απότομα. Σταματούν στους σταθμούς, μένουν με τις θύρες ανοιχτές για λίγα ή πολλά δευτερόλεπτα, σβήνουμε τη μηχανή τους, τους επανεκκινούμε, γενικά πραγματοποιούμε κάθε είδους δοκιμή», σημειώνει ο κ. Δένης.
Η σχετική διαδικασία πραγματοποιείται αυτό το χρονικό διάστημα στην υφιστάμενη γραμμή, στους δύο από τους έξι συρμούς που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη, μετά τις 11 το βράδυ που κλείνει το Μετρό, μέχρι τις 6.30 τα ξημερώματα που παίρνει και πάλι μπρος.
Για να θεωρείται ολοκληρωμένη η δοκιμή και να πάρει ένας καινούριος συρμός πιστοποίηση, ώστε να αρχίσει δρομολόγια μεταφέροντας επιβάτες, πρέπει να διανύσει 10.000 χιλιόμετρα, μέσα σε χρονικό διάστημα ενός μήνα.
Προς ώρας, δύο είναι οι συρμοί οι οποίοι πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια, καθώς οι άλλοι τρεις δοκιμάζονται στατικά, ενώ ο έκτος συναρμολογείται.
15 καινούριοι συρμοί
Η Ελληνικό Μετρό μπορεί να έχει παραλάβει τους έξι συρμούς που απαιτούνται για την επέκταση προς Καλαμαριά, όμως συνολικά έχει παραγγείλει 15. Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αναμένονται στη Θεσσαλονίκη ακόμη τέσσερις, ενώ οι υπόλοιποι πέντε, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα φτάσουν στην πόλη μέχρι το τέλος του προσεχούς Φεβρουαρίου.
Από το σύνολο των 15 τρένων θα δρομολογούνται τα 12, (έξι στην Καλαμαριά και έξι στη βασική γραμμή), ενώ τα υπόλοιπα τρία θα είναι εφεδρικά και θα παραμένουν σταθμευμένα στο αμαξοστάσιο, στην Πυλαία. Έτσι, μαζί με τους 18 συρμούς που έχει σήμερα διαθέσιμους το Μετρό της Θεσσαλονίκης, θα διαθέτει συνολικά και θα δρομολογεί 30 (συν 3 που θα είναι εφεδρικοί), κάτι που φυσικά θα αυξήσει τη συχνότητα διέλευσης από τους σταθμούς. Μάλιστα, ο στόχος είναι μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβριο από τα 4 λεπτά που είναι η σημερινή συχνότητα του Μετρό, να πέσει στο 1,5 λεπτό!
Το κλείσιμο

Την ίδια ώρα βέβαια, πραγματοποιούνται δοκιμές στη νέα γραμμή του Μετρό, προς την Καλαμαριά. Οι δοκιμές γίνονται στο τμήμα από τον σταθμό 25ης Μαρτίου μέχρι το τέρμα της γραμμής, στη Μίκρα.
Από τις 10 Νοεμβρίου και μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου που θα σταματήσει προσωρινά τη λειτουργία του το Μετρό της Θεσσαλονίκης, θα εκτελούνται δοκιμαστικά δρομολόγια στο σύνολο της νέας γραμμής, τα οποία θα περιλαμβάνουν και το κοινό κομμάτι με τη βασική γραμμή. Έτσι, τρένα θα πηγαινοέρχονται διαρκώς από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Μίκρα και αντίστροφα. Η ίδια διαδικασία θα επαναληφθεί και το νέο έτος, επίσης για έναν μήνα, οπότε θα κλείσει και πάλι το Μετρό, κάπου μεταξύ Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου.
Η ενέργεια αυτή είναι απαραίτητη για να «κουμπώσει» και να ενσωματωθεί η νέα γραμμή στο σύστημα, καθώς απαιτείται συναρμογή των συστημάτων της βασικής γραμμής με τη γραμμή της Καλαμαριάς.
Σε κάθε περίπτωση, η κλεψύδρα αδειάζει, ώστε μέσα στον Μάρτιο να παραδοθεί η επέκταση, η οποία εκτείνεται σε μήκος 4,78 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα.








