Οι εργασίες συνεχίζονται αδιάκοπα σε όλο το μήκος του έργου, ωστόσο αυτές τις μέρες υλοποιείται μία από τις πιο εντυπωσιακές και τεχνικά απαιτητικές φάσεις του, η ανύψωση του μπλε καλουπιού στον κόμβο Επταπυργίου.

Χαρακτηριστικό της ταχύτητας με την οποία εξελίσσεται η κατασκευή του Flyover είναι ότι όχι μόνο δεν υπάρχει καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα του έργου, αλλά αντιθέτως, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραδοθεί νωρίτερα! Ειδικότερα, ενώ σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η παράδοσή του προβλέπεται να γίνει τον Μάιο του 2027, υπάρχει περίπτωση να παραδοθεί έναν με δύο μήνες νωρίτερα.
Το ενδεχόμενο αυτό επισημάνθηκε σε συνάντηση του υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Κωνσταντίνου Γκιουλέκα με δημοσιογράφους της Θεσσαλονίκης, το μεσημέρι της Δευτέρας. Στη συνάντηση αυτή ο κ. Γκιουλέκας σημείωσε ότι το Flyover προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και αποκάλυψε ότι καταβάλλονται προσπάθειες ώστε το έργο να παραδοθεί πριν από τον Μάιο του 2027. «Προσπαθούμε μήπως μπορέσουμε να το πάμε και λίγο νωρίτερα», είπε χαρακτηριστικά.

Ο διπλασιασμός
Με το μπλε καλούπι, που αυτές τις μέρες συναρμολογείται, ο ρυθμός κατασκευής του Flyover θα διπλασιαστεί. Αυτό θα συμβεί μάλιστα σε μία περίοδο κατά την οποία το πορτοκαλί καλούπι έχει ήδη αυξήσει τον ρυθμό κατασκευής.
Πιο συγκεκριμένα, το πορτοκαλί καλούπι έχει πιάσει το πικ στον ρυθμό σκυροδέτησης από κολώνα σε κολώνα, που είναι οι 14 μέρες, όταν οι προηγούμενες σκυροδετήσεις γίνονταν κάθε περίπου 30 μέρες.
Υπενθυμίζεται ότι το καλούπι, αποτελεί μία ειδικά σχεδιασμένη σιδηροκατασκευή, ένα κυλιόμενο μεταλλικό φορείο, που φτιάχτηκε αποκλειστικά για το Flyover. Κινείται υδραυλικά πάνω στα βάθρα, σκυροδετώντας, κατασκευάζοντας δηλαδή το οδόστρωμα της υπερυψωμένης λεωφόρου.

Έτσι, από το νέο έτος, όταν θα δουλεύουν και τα δύο καλούπια ταυτόχρονα και παράλληλα, ο όγκος των εργασιών που θα εκτελούνται σε καθημερινή βάση, θα είναι διπλάσιος.
Μέχρι σήμερα πάντως, η πρόοδος κατασκευής του Flyover έχει ξεπεράσει το 36%. Κι αν αυτό το ποσοστό φαίνεται σχετικά μικρό, πρέπει να επισημανθεί ότι τα οδικά έργα προχωρούν με γεωμετρική πρόοδο, με το ποσοστό προόδου τους να εντείνεται όταν βρίσκονται στην τελική ευθεία.
Από το νέο έτος
Κατά τα άλλα, κάποιες από τις σημαντικές εργασίες του Flyover, οι οποίες θα επηρεάσουν και την κυκλοφορία στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, αναμένονται από το νέο έτος.
Έτσι, μετά τις γιορτές αναμένεται να κατεδαφιστεί ο ένας εκ των δύο κλάδων της γέφυρας Πανοράματος, ο οποίος παραμένει κλειστός από τις 29 Οκτωβρίου. Η γέφυρα Πανοράματος θα κατεδαφιστεί σε δύο φάσεις, ανά κλάδο και στη θέση της θα κατασκευαστεί μία νέα, σύγχρονη και ασφαλής.
Μετά τις γιορτές, εξάλλου, πάει για καθαίρεση και το τούνελ που βρίσκεται στην περιοχή των Κωνσταντινουπολίτικων.
Το έργο

Η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, όπως ονομάζεται επίσημα το Flyover, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
- 12 χιλιόμετρα έργου
- 9 ανισόπεδους κόμβους
- 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
- 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
- 9 γέφυρες
- 2 στέγαστρα
- 1 σήραγγα
- 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων ανά ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
- εκσυγχρονισμό και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έτσι θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί! (ΦΩΤΟ)










