makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Γκιουλέκας: Ο πρωθυπουργός δίνει βαρύτητα στη Μακεδονία και τη Θράκη - «Προσπαθούμε να παραδοθεί νωρίτερα το Flyover»

Ακούστε το άρθρο 8'
22.12.2025 | 17:45
Ενημερώθηκε 22.12.2025 | 18:29
Στις προτεραιότητες του Τομέα Μακεδονίας -Θράκης του υπουργείου Εσωτερικών για το 2026, στην πορεία υλοποίησης του Flyover και της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά, αλλά και στις αγροτικές κινητοποιήσεις αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας -Θράκης), Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους το μεσημέρι της Δευτέρας.

Επίσης υπογράμμισε το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη για τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ απάντησε και στα σενάρια περί υποψηφιότητάς του στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές για τη θέση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας.

Για τα δύο μεγάλα έργα υποδομής που είναι σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη ο κ. Γκιουλέκας προανήγγειλε νέα συνεδρίαση του συντονιστικού οργάνου με τη συμμετοχή της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων. Σε αυτήν θα συζητηθούν τα μέτρα που θα ληφθούν στη διάρκεια της δεύτερης προσωρινής διακοπής λειτουργίας του Μετρό η οποία είναι επιβεβλημένη προκειμένου να ολοκληρωθούν οι δοκιμές των συστημάτων και των συρμών ενόψει της παράδοσης της επέκτασης της Καλαμαριάς. Επίσης, ανακοίνωσε πως θα πραγματοποιηθεί ειδική σύσκεψη με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα για το θέμα της διάνοιξης και κατασκευής της οδού Πόντου στο πλαίσιο της εργολαβίας του Μετρό στην επέκταση της Καλαμαριάς.

Αναφερόμενος στο Flyover επισήμανε ότι προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, ενώ αποκάλυψε πως καταβάλλονται προσπάθειες ώστε το έργο να παραδοθεί πριν από τον Μάιο του 2027 που προβλέπει ο προγραμματισμός ο οποίος έχει ήδη ανακοινωθεί. «Προσπαθούμε μήπως μπορέσουμε να το πάμε και λίγο νωρίτερα», είπε χαρακτηριστικά, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα οφέλη του συντονιστικού οργάνου που ίδιος συγκαλεί από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων του στο ΥΜΑΘ, αλλά και στην πολύ καλή επικοινωνία και συνεννόηση με τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων. Για δε το μετρό είπε πως προς το παρόν ο σχεδιασμός προβλέπει παράδοση της γραμμής προς Καλαμαριά στα τέλη Μαρτίου του 2026 προσθέτοντας ωστόσο ότι δεν θα δημιουργούσε πρόβλημα μια μετάθεση του χρονοδιαγράμματος γαι 10-15 μέρες. 

Η περιοδεία στα Βαλκάνια

 

Για την περιοδεία στα Βαλκάνια την οποία έχει ήδη προαναγγείλει ανέφερε πως πρώτος σταθμός της θα είναι η Σόφια στα τέλη Ιανουαρίου ή αρχές Φεβρουαρίου και θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με άλλα υπουργεία και φορείς. 

Θα ακολουθήσουν επισκέψεις σε Βελιγράδι και Βουκουρέστι με στόχο μέχρι τον Ιούνιο του 2026 να έχει πραγματοποιηθεί το 80% της περιοδείας.

Οι «καρεκλοκένταυροι» και το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού

 

Ερωτηθείς για τη μέχρι τώρα θητεία του στο ΥΜΑΘ και για τα προβλήματα που συνάντησε, ο κ. Γκιουλέκας ανέδειξε ως το μεγαλύτερο πρόβλημα τη «νοοτροπία της Αθήνας» και τη γραφειοκρατική αντιμετώπιση θεμάτων της Θεσσαλονίκης από τους «καρεκλοκένταυρους» της πρωτεύουσας. Όμως, όπως είπε, αρωγός στις προσπάθειές του ήταν και είναι ο πρωθυπουργός ο οποίος βοήθησε αποφασιστικά με το προσωπικό ενδιαφέρον του για να τρέξουν κάποια θέματα» στην πόλη. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Εσωτερικών ο πρωθυπουργός -«με τον οποίο έχω μια συνεχή και άριστη συνεργασία» έδωσε και δίνει βαρύτητα, στη Μακεδονία και στη Θράκη. Διατέθηκαν πολλά κονδύλια στη Θεσσαλονίκη κι έγιναν έργα που εκκρεμούσαν για χρόνια» και τα οποία «μάς τα χρωστούσαν». 

«Θα μιλήσουμε με άλλους όρους»

 

Αναφερόμενος στις αγροτικές κινητοποιήσεις ο Κωνσταντίνος Γκιουλέκας είπε πως μπορεί να υπάρχουν δίκαια αιτήματα από τους αγρότες, αλλά δεν μπορεί να μη γίνεται διάλογος. Υπογράμμισε ακόμη πως δεν έχει υπάρξει ποτέ μεγαλύτερη αυτοκριτική από αυτή που έχει κάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το θέμα.

Για το ενδεχόμενο δημιουργίας κόμματος από τη Μαρία Καρυστιανού είπε πως ως κυβέρνηση «σκύβουμε το κεφάλι» στη μητέρα ενός παιδιού που χάθηκε στην τραγωδία των Τεμπών. «Αν όμως κάποιος κάνει πολιτικές κινήσεις θα μιλήσουμε με άλλους όρους», συμπλήρωσε.

 

Επίσης άσκησε κριτική στην αντιπολίτευση για την καταστροφολογία στην οποία επιδίδεται τονίζοντας πως «όλοι κρινόμαστε. Και εμείς από τις αποφάσεις μας, αλλά και η αντιπολίτευση από τις προτάσεις της». Όπως είπε, πάντως, «δεν αξίζει τον κόπο να επενδύεις πολιτικά στην αξιοποίηση της ανθρώπινης τραγωδίας», σημείωσε.

Το νέο σχήμα της ΔΕΘ

Για τις αλλαγές στη διοίκηση της ΔΕΘ και τη θεσμοθέτηση της νέας συμβουλευτικής επιτροπής τόνισε πως αυτό που προέχει «είναι να μπορέσουμε να κάνουμε την έκθεση πολύ πιο αναβαθμισμένη» ώστε να αντεπεξέλθει στον διεθνή ανταγωνισμό. «Το σημαντικό είναι η Έκθεση να μείνει κρατική ως εθνικός εκθεσιακός φορέας και αυτό μπαίνει, να μείνει στη Θεσσαλονίκη και αυτό θα γίνει και οι άνθρωποι που τη διοικούν να έχουν επίσης άμεση σχέση με τη Θεσσαλονίκη», είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για τη Μακεδονία και τη Θράκη. Όπως εξήγησε, έγινε ένα σημαντικό έργο αυτά τα χρόνια από τους ανθρώπους της ΔΕΘ «οι οποίοι δούλεψαν πραγματικά και με έργο, αλλά από κει και πέρα, πρέπει να βγεις και στον διεθνή ανταγωνισμό» με νέους όρους όσον αφορά στο μάρκετινγκ και τη διεθνή αγορά εκθέσεων.

Η υποψηφιότητα στην ΠΚΜ...

Τέλος ερωτηθείς για το αν θα είναι υποψήφιος Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας ο κ Γκιουλέκας κράτησε ουσιαστικά κλειστά τα χαρτιά του χωρίς ωστόσο να βάλει τέλος στα σενάρια. Όπως είπε είναι πολύ νωρίς να ανοίξει μια τέτοια συζήτηση επισημαίνοντας πως προηγούνται οι εθνικές εκλογές του 2027 όπου θα δοθεί και από τον ίδιο η μάχη. 

«Πρέπει να είσαι ετοιμοπόλεμος για οποιαδήποτε μάχη χρειαστεί να δώσεις αλλά σε κάθε περίπτωση δεν βάζουμε το άρμα μπροστά στο άλογο», είπε, μεταξύ άλλων, προσθέτοντας πως «μετά θα μπούμε στη συζήτηση για τις Περιφέρειες».  Δείτε την απάντησή του στο βίντεο:

 

Δέσποινα Ιωαννίδου

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Συμβαίνει τώρα: Σηκώνεται το μπλε καλούπι του Flyover – Διπλασιάζεται ο όγκος εκτέλεσης των εργασιών
Ελλάδα15.12.25 | 10:46
Ντόνια ΚανιτσάκηΣυμβαίνει τώρα: Σηκώνεται το μπλε καλούπι του Flyover – Διπλασιάζεται ο όγκος εκτέλεσης των εργασιών