makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Στη Θεσσαλονίκη ο Μητσοτάκης στις 27 Νοεμβρίου για τον Προαστιακό και η (συνολική) αναβάθμιση των συγκοινωνιών

Ακούστε το άρθρο 8'
21.11.2025 | 08:00
Κυριάκος Μητσοτάκης/ Φωτογραφία Αρχείου
/Eurokinissi
Στη Θεσσαλονίκη είναι πολύ πιθανό να βρεθεί εκ νέου ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου για να εγκαινιάσει την έναρξη των δρομολογίων του δυτικού προαστιακού σιδηρόδρομου προς την Σίνδο.

Αρχικά υπήρχε η σκέψη η επίσκεψη να πραγματοποιηθεί στις 18 Νοεμβρίου, ανήμερα της «επίσημης πρώτης» των δρομολογίων που έχουν ως αφετηρία τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο το γεμάτο πρόγραμμα του Πρωθυπουργού στην Αθήνα και η άρτια προετοιμασία της επίσημης επίσκεψης του στη Σιγκαπούρη, στο πλαίσιο της οποίας οικοδομήθηκαν γέφυρες στενής εμπορικής και οικονομικής συνεργασίας με την ταχύτατα αναπτυσσόμενη περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας, δεν επέτρεψαν την υλοποίησή της. Έτσι, αποφασίστηκε να μετατεθεί χρονικά για λίγες ημέρες αργότερα.  

Ήδη, σε καθημερινή βάση, 17 δρομολόγια του προαστιακού συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με τη Σίνδο, δίνοντας τη δυνατότητα σε χιλιάδες φοιτητές, εργαζόμενους και επιβάτες να φτάνουν στο Διεθνές Πανεπιστήμιο, στη Βιομηχανική Περιοχή και στα γύρω προάστια σε μόλις 11 λεπτά, με κόστος μόνο ένα ευρώ.  Με την αναβάθμιση της γραμμής τα δρομολόγια γίνονται πιο συχνά, πιο γρήγορα και η διαδρομή πιο προσιτή από ποτέ, καθώς οι διαφορετικές ώρες αναχώρησης προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία, επιλογές και μειώνουν σημαντικά τους χρόνους αναμονής.

Βελτιώνεται αισθητά ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης

 

Τα νέα δρομολόγια του προαστιακού εντάσσονται σε έναν ολιστικό κυβερνητικό σχεδιασμό για την αναβάθμιση του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, ο οποίος υλοποιείται με μεθοδικότητα από το 2019 έως σήμερα. Επιπρόσθετα λειτουργούν συμπληρωματικά στις μεγάλες παρεμβάσεις που ήδη «τρέχουν», όπως είναι για παράδειγμα η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, η αναβάθμιση της αστικής συγκοινωνίας με τις νέες λεωφορειακές γραμμές και ο εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου μέσω του Flyover. Μαζί, όλα τα παραπάνω, συνθέτουν ένα ενιαίο πλέγμα μετακινήσεων που στοχεύει σε ταχύτερη, ασφαλέστερη και οικονομικότερη πρόσβαση στα βασικά σημεία της πόλης, αντανακλώντας την προσπάθεια της κυβέρνησης να προσφέρει στους Θεσσαλονικείς ένα βιώσιμο και σύγχρονο σύστημα αστικών μεταφορών.

Σε αυτό το πλαίσιο η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά αποτελεί βασικό πυλώνα του κυβερνητικού σχεδιασμού. Με τις δοκιμές να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, την ένταξη 15 νέων συρμών και την οριστική παράδοση της επέκτασης να τοποθετείται στο πρώτο τρίμηνο του 2026, το έργο προχωρά σταθερά προς την ολοκλήρωσή του. Είναι χαρακτηριστικό ότι γύρω από τους νέους σταθμούς αρχίζουν, ημέρα με την ημέρα, να βγαίνουν οι λαμαρίνες που είχαν τοποθετηθεί, σηματοδοτώντας την αντίστροφη μέτρηση για την ημέρα των εγκαινίων. Στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξηγούν πως η σύνδεση της Καλαμαριάς με το κέντρο μέσω ενός γρήγορου, αξιόπιστου και πλήρως αυτοματοποιημένου μετρό θα αποσυμφορήσει σημαντικούς οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, θα μειώσει δραστικά τους χρόνους μετακίνησης και θα εξυπηρετήσει δεκάδες χιλιάδες κατοίκους της ανατολικής Θεσσαλονίκης που θέλουν να κατευθυνθούν προς το κέντρο ή τα δυτικά της πόλης. Παράλληλα, θα ενισχύσει τη λεγόμενη «λειτουργική συνοχή» ανάμεσα στον Προαστιακό, την αστική συγκοινωνία και τα μεγάλα οδικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ο ΟΑΣΘ στα καλύτερά του

 

Σημαντική βοήθεια στην ομαλή συγκοινωνιακή καθημερινότητα προσφέρει και ο ΟΑΣΘ. Το διάστημα του ενός μήνα που το μετρό δεν θα λειτουργεί, έχουν τεθεί σε εφαρμογή σημαντικές παρεμβάσεις στην αστική συγκοινωνία. Για παράδειγμα, στους δρόμους βρίσκονται σε καθημερινή βάση 325 λεωφορεία του ΟΑΣΘ σε σταθερή κυκλοφορία και 182 οχήματα από το ΚΤΕΛ. Αθροιστικά είναι περισσότερα από 500 λεωφορεία στους δρόμους της πόλης.

Όσον αφορά το FlyOver, προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, έχοντας ήδη ολοκληρώσει περίπου το 30–35% των εργασιών. Μάλιστα, οι εμπλεκόμενοι φορείς επιβεβαιώνουν ότι το έργο θα παραδοθεί στην ώρα του τον Μάιο του 2027. Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, το νέο ολοκληρωμένο δίκτυο του περιφερειακού θα επιτρέπει πλέον ασφαλή, απρόσκοπτη και ταχεία μετακίνηση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, είτε με κατεύθυνση προς το κέντρο είτε για διαμπερή διέλευση, χωρίς καθυστερήσεις στους κόμβους. «Μιλάμε για έναν δρόμο που θα είναι από τους καλύτερους στην Ελλάδα. Και όταν τεθεί υπό την εποπτεία του ειδικού φορέα σύμπραξης που υλοποιεί το έργο, θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε οδηγούς και κατοίκους», όπως έχει δηλώσει εμφατικά σε μια από τις τελευταίες επισκέψεις του στο εργοτάξιο του FlyOver.

Χρήστος Τσαλικίδης

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Η προοπτική ύπαρξης υδρογονανθράκων στον Θερμαϊκό και το οικονομικό boom της Θεσσαλονίκης
Οικονομία20.11.25 | 06:00
Χρήστος ΤσαλικίδηςΗ προοπτική ύπαρξης υδρογονανθράκων στον Θερμαϊκό και το οικονομικό boom της Θεσσαλονίκης