Στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης είμαστε σε… συναγερμό, ώστε να εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους επιβάτες οι οποίοι χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις το Μετρό, κατά τον μήνα που αυτό θα παραμείνει κλειστό, από τις 10 Νοεμβρίου έως τις 10 Δεκεμβρίου. Ήδη από χτες, Δευτέρα, κάνουμε το καλύτερο δυνατό, βάζουμε πλάτη και είμαι πεπεισμένος ότι το στοίχημα της εξυπηρέτησης θα το κερδίσουμε.
Για να πετύχουμε τον σκοπό μας, ετοιμάσαμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαχείρισης των αυξημένων αναγκών μετακίνησης που προκύπτουν από την προσωρινή διακοπή της λειτουργίας του Μετρό, ένα πρόγραμμα το οποίο ήδη εφαρμόζουμε. Αρκεί να σας πω ότι στον ΟΑΣΘ δρομολογούμε καθημερινά 325 λεωφορεία, αριθμός που είναι ρεκόρ και για να τον πετύχουμε έχουμε φτάσει στα επιχειρησιακά μας όρια.
Το σχέδιό μας περιλαμβάνει τη δρομολόγηση μίας νέας, ημι-εξπρές λεωφορειακής γραμμής, την ενίσχυση τριών υφιστάμενων γραμμών, τη δημιουργία άμεσης ομάδας δράσης, καθώς και την αναστολή αδειών οδηγών και σταθμαρχών, έχοντας βεβαίως εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη τους.
Ειδικότερα, η νέα λεωφορειακή γραμμή που δρομολογούμε, η Μ1, εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, κινείται στον νοητό άξονα του Μετρό, αλλά αντί της οδού Δελφών διέρχεται από την Κωνσταντίνου Καραμανλή και πραγματοποιεί 11 στάσεις. Επομένως, έχει χαρακτηριστικά ημι-εξπρές λειτουργίας. Εξυπηρετείται από 17, αρθρωτά λεωφορεία και η συχνότητά της στις ώρες αιχμής είναι 7,5 λεπτά.
Τα δρομολόγια εκτελούνται από τις 5 τα ξημερώματα μέχρι τις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα από Κυριακή έως Πέμπτη, ενώ τις Παρασκευές και τα Σάββατα τα δρομολόγια θα σταματούν στη 1 μετά τα μεσάνυχτα.
Επιπλέον, ενισχύουμε τρεις λεωφορειακές γραμμές οι οποίες διέρχονται από τη ζώνη επιρροής του Μετρό και μπορούν να εξυπηρετήσουν επιβάτες του. Συγκεκριμένα, ενισχύουμε τη γραμμή 3 (ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός) η οποία έχει πλέον μέση συχνότητα 8 λεπτά, τη γραμμή 31 (Βούλγαρη – ΚΤΕΛ) η οποία έχει πλέον μέση συχνότητα 10 λεπτά και τη γραμμή 39 (Κηφισιά – Δικαστήρια) που πλέον διέρχεται ανά 11 λεπτά.
Παράλληλα, συγκροτήσαμε άμεση ομάδα δράσης, η οποία αποτελείται από οδηγούς και σταθμάρχες του Οργανισμού. Τόσο οι οδηγοί, όσο και οι σταθμάρχες βρίσκονται σε κατάσταση ετοιμότητας ώστε, εφόσον χρειαστεί, να καλύψουν οποιοδήποτε κενό δημιουργηθεί σε κάποια λεωφορειακή γραμμή για έκτακτους λόγους, όπως, για παράδειγμα, η ασθένεια κάποιου οδηγού.
Έτσι, εφόσον υπάρξει πρόβλημα, θα αναλαμβάνει το δρομολόγιο άλλος οδηγός, ο οποίος θα προέρχεται από τη συγκεκριμένη ομάδα. Στόχος είναι κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα να μην υπάρξουν απώλειες δρομολογίων, κάτι που σε φυσιολογικές συνθήκες είναι αναπόφευκτο.
Οφείλω να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ οι οποίοι δέχτηκαν το πάγωμα των αδειών τους και βάζουν την ψυχή τους, για να εξυπηρετήσουμε τους επιβάτες σε μια κρίσιμη περίοδο.
Ταυτόχρονα, όμως, θέλω να απευθύνω έκκληση προς τους οδηγούς των αυτοκινήτων, ώστε με την οδηγική τους συμπεριφορά να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία των λεωφορείων. Παρακαλώ θερμά τους οδηγούς να σκέφτονται προτού σταθμεύσουν ή κάνουν στάση κάπου που δεν επιτρέπεται, ώστε να μην δημιουργούν πρόβλημα στα λεωφορεία. Οι λεωφορειολωρίδες πρέπει να είναι ανοιχτές, προκειμένου τα λεωφορεία να εκτελούν τα δρομολόγιά τους με ταχύτητα και να μπορούν να τηρούνται τα προγράμματα.
Σε κάθε περίπτωση, το χρονικό διάστημα που θα μείνει εκτός λειτουργίας το Μετρό είναι μικρό. Στον ΟΑΣΘ πήραμε όλα τα μέτρα για να τα καταφέρουμε και θα τα καταφέρουμε!
*Ο κ. Κώστας Ταγγίρης είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΟΑΣΘ












