makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

«Επανάσταση» στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Ακούστε το άρθρο 8'
08.08.2025 | 08:00
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Μια… επανάσταση βιώνουν στις συγκοινωνίες οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης τον τελευταίο χρόνο. Μια επανάσταση, η οποία οφείλεται σε δύο παράγοντες. 

1.Από τη μια έχουμε τον εκσυγχρονισμό του ΟΑΣΘ, ενός Οργανισμού ο οποίος κατά γενική ομολογία πέρασε στο παρελθόν πολλές περιπέτειες και ταλαιπώρησε τους επιβάτες. Όμως, επίσης κατά γενική ομολογία, ο σημερινός ΟΑΣΘ δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Είναι ένας Οργανισμός ο οποίος πατά γερά στα πόδια του, είναι ένας Οργανισμός ο οποίος μπορεί και παρέχει ποιοτικές μεταφορές. 

Ο στόλος των λεωφορείων του είναι σήμερα ολοκαίνουριος, σε ποσοστό 50%, καθώς 151, από τα συνολικά 300 λεωφορεία που δρομολογεί σε καθημερινή βάση, είναι καινούρια. Από αυτά, τα 110 είναι ηλεκτρικά, επομένως μιλάμε για οχήματα τα οποία είναι μηδενικών ρύπων, σύγχρονα, αθόρυβα, προσβάσιμα για τα Άτομα με Αναπηρίες, με ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο, πλήρως κλιματιζόμενα, με σύστημα εξαερισμού, ανακλινόμενα παράθυρα και θύρες usb για τη φόρτιση φορητών συσκευών. Πρόκειται για λεωφορεία τα οποία έχουν αγαπήσει οι επιβάτες, οι οδηγοί του ΟΑΣΘ και όλοι οι πολίτες. 

Και αυτά τα λεωφορεία θα τα αυξήσουμε, καθώς τον προσεχή Ιούνιο θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη και στον ΟΑΣΘ ακόμα 50 καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία όμως θα είναι 18μετρα, δηλαδή μεγάλα, αρθρωτά. Και δεν θα μείνουμε μόνο σε αυτά, καθώς η ανανέωση του στόλου μας συνεχίζεται, με στόχο το 2027 όλα τα λεωφορεία μας να είναι καινούρια και ηλεκτρικά. 

2. Ταυτόχρονα, στη Θεσσαλονίκη δόθηκε επιτέλους σε λειτουργία η βασική γραμμή του Μετρό. Πρόκειται για ένα σπουδαίο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, που και αυτό μας ταλαιπώρησε στο παρελθόν, όμως σήμερα μας αποζημιώνει, καθώς απολαμβάνουμε όλοι το πιο σύγχρονο και το πιο όμορφο Μετρό της Ευρώπης, ένα Μέσο Μεταφοράς το οποίο άλλαξε τα δεδομένα στην πόλη και στις μετακινήσεις, ένα Μέσο που αναβάθμισε την ίδια τη Θεσσαλονίκη. 

Παρά τους… ψιθύρους που ακούγονταν στο παρελθόν, τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και το Μετρό δεν αποτελούν ανταγωνιστικά Μέσα Μεταφοράς, αλλά συμπληρωματικά. Τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, από το τέλος του περασμένου Νοεμβρίου, οπότε και παραδόθηκε η βασική γραμμή του Μετρό, μέχρι και σήμερα, δεν έχουν αδειάσει από κόσμο. Έχουν επιβάτες, οι οποίοι συνεχίζουν να μετακινούνται με τα λεωφορεία, αλλά με καλύτερες συνθήκες. Οι εικόνες που μας πλήγωναν στο παρελθόν, με ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία, ανήκουν, ευτυχώς, στο παρελθόν. 

Στον ΟΑΣΘ, μάλιστα, αδημονούμε, όπως όλοι οι Θεσσαλονικείς, να δοθεί και η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, αλλά και να πάρουν μπρος νέες επεκτάσεις του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά, προς τη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. 

Σήμερα οι Θεσσαλονικείς, έχουν επιλογές για τις μετακινήσεις τους και διαθέτουν δύο σημαντικά και αξιόπιστα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι προοπτικές που ανοίγονται είναι ευοίωνες, καθώς τόσο για τον ΟΑΣΘ, όσο και για το Μετρό, επίκειται περαιτέρω ανάπτυξη. Και τα δύο Μέσα θα συνεχίσουν να λειτουργούν και να επιτελούν το έργο τους, που είναι η καλύτερη δυνατή μετακίνηση των πολιτών. 

 

*Ο κ. Κώστας Ταγγίρης είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ

Κώστας Ταγγίρης

Tελευταίες Ειδήσεις