makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Μπορούμε στη Θεσσαλονίκη να είμαστε στην πρωτοπορία

Ακούστε το άρθρο 8'
19.07.2025 | 08:00
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Μια νέα εποχή έχει ανατείλει για τον ΟΑΣΘ, τον σπουδαίο και ιστορικό Οργανισμό της Θεσσαλονίκης, που έχει περάσει για τα καλά στην ηλεκτροκίνηση. 

Τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, που βρίσκονται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, κυρίως της Δυτικής, από τον περασμένο Μάιο, έχουν αλλάξει το τοπίο των μετακινήσεων, έχουν αναβαθμίσει τις υπηρεσίες μας προς το επιβατικό κοινό και αποτελούν το καμάρι του Οργανισμού. 

Τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, της κινεζικής εταιρείας Yutong, τα οποία προμηθεύθηκε ο ΟΑΣΘ έπειτα από διεθνή διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με χρηματοδότηση από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, είναι 12μετρα, 75 επιβατών. Φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες. Βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού έπρεπε να έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων. Στην πράξη η αυτονομία τους ξεπερνάει με άνεση τα 300 χιλιόμετρα με μία μόλις φόρτιση και μάλιστα σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών, με τον κλιματισμό να δουλεύει ασταμάτητα. 

Εκτός από τον κλιματισμό, τα ηλεκτρικά λεωφορεία διαθέτουν σύστημα εξαερισμού, ανακλινόμενα παράθυρα και θύρες usb για τη φόρτιση φορητών συσκευών. Έχουν ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο. Είναι οικολογικά και μηδενικών εκπομπών ρύπων, είναι όμως και αθόρυβα. 

Όμως ο ΟΑΣΘ, δεν μένει μόνο στα 110 ηλεκτρικάλεωφορεία. Ήδη μετράμε τον χρόνο αντίστροφα για να έρθουν στον Οργανισμό μας, μέσω διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού που τρέχει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ακόμα 50 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα είναι αρθρωτά, δηλαδή 18μετρα. Ο διαγωνισμός, που έχει «σφιχτές» ημερομηνίες, προβλέπει, πέρα από τα 50 λεωφορεία και 25 φορτιστές.

Τα νέα μας λεωφορεία θα είναι και αυτά απολύτως σύγχρονα, θα διαθέτουν τέσσερις θύρες, θα είναι προσβάσιμα για τους ανθρώπους με αναπηρίες, θα έχουν αυτονομία τουλάχιστον 200 χιλιομέτρων, θα είναι «χαμηλού δαπέδου» και θα διαθέτουν σύστημα κλιματισμού. Τα αρθρωτά λεωφορεία θα ενταχθούν στις γραμμές κορμού και θα εξυπηρετούν τις πολυπληθείς συνοικίες της Θεσσαλονίκης, οι οποίες δεν εξυπηρετούνται από το μετρό. Προβλέπεται να τα παραλάβουμε τον Ιούνιο του 2026, δηλαδή σε 11 μήνες από σήμερα. Η προμήθεια των λεωφορείων θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Την ίδια ώρα, στον ΟΑΣΘ είμαστε περήφανοι, καθώς μέσα σε χρόνο ρεκόρ κατασκευάσαμε μία σημαντική, σύγχρονη υποδομή, συνολικού κόστους περίπου 10 εκατ. ευρώ. Αναφέρομαι στον Σταθμό Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων ΟΑΣΘ, στη Σταυρούπολη, όπου με απόλυτη ασφάλεια φορτίζονται καθημερινά τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του Οργανισμού. Η εγκατάσταση αυτή αποτελεί τον σημαντικότερο «πνεύμονα» των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Είναι η υποδομή με την οποία ο ΟΑΣΘ πέρασε στη νέα εποχή, την εποχή της ηλεκτροκίνησης. Αλλά προπάντων η εγκατάσταση αυτή δείχνει ότι στη Θεσσαλονίκη μπορούμε να ενσωματώνουμε τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία. Μπορούμε στη Θεσσαλονίκη να είμαστε στην πρωτοπορία. 

Δεν σταματάμε όμως εδώ, καθώς γίνονται ενέργειες ώστε στο τέλος του 2027, το σύνολο του στόλου του ΟΑΣΘ να αποτελείται από καινούρια, ηλεκτρικά λεωφορεία. Η αναβάθμιση του ΟΑΣΘ είναι ορατή και μετρήσιμη και συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς. 

 

*Ο κ. Κώστας Ταγγίρης είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ

 

Κώστας Ταγγίρης

Tελευταίες Ειδήσεις