Η οδική διασύνδεση αποκτά πλέον άλλη δυναμική, αντάξια μεγάλων ευρωπαϊκών περιοχών.
Ο προϋπολογισμός των έργων αυτών υπερβαίνει τα 800 εκατ. ευρώ με τις εμπορευματικές μεταφορές και επιβατικές ροές να περνούν σε νέα εποχή.
Ανοίγει 1η Δεκέμβρη η διαγωνιστική διαδικασία για δύο σημαντικά οδικά έργα
Τα δύο υψηλού προϋπολογισμού οδικά έργα που προχωρούν στην Κεντρική Μακεδονία και, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η διαγωνιστική τους διαδικασία θα ανοίξει με οριζόμενη ημερομηνία υποβολής προσφορών την 1η Δεκεμβρίου, αφορούν, το πρώτο, την αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και τη λειτουργία και συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας και το δεύτερο τον κάθετο άξονα Δράμα - Αμφίπολη (Παλαιοκώμη). Το πρώτο έργο αφορά τις Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης – Πέλλας και το δεύτερο τις Περιφερειακές Ενότητες Δράμας – Σερρών.
- Πιο αναλυτικά το έργο Αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία - συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας, είναι προϋπολογισμού 444,9 εκατ. ευρώ, με εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσης του τέλη του 2029, με αρχές 2030.
Περιλαμβάνει, τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και Λειτουργία - Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με συνολικό μήκος 80 χλμ.
- Παράλληλα το έργο «Κάθετος άξονας Δράμα - Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)», έχει προϋπολογισμένο κόστος που ανέρχεται στα περίπου 248,5 εκατ. ευρώ. Και αυτό το έργο έχει ορίζοντα υλοποίησης, τέλη 2029 με αρχές 2030.
Το έργο και ο προϋπολογισμός του αφορούν, τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση των τμημάτων: Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους 29.5 χλμ., το τμήμα Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους 13.5 χλμ. και τη δημιουργία 9 ανισόπεδων κόμβων οι οποίοι είναι:
- Μεσορράχης
- Παλαιοκώμης
- Μ. Σουλίου
- Ροδολίβους
- Πρώτης
- Ν. Μπάφρας
- (Ημικόμβος) Αγγίτη
- Μαυρολεύκης
- Περιφερειακής Δράμας
- όπως και ο κυκλικός κόμβος Δράμας.
Επίσης περιλαμβάνεται η λειτουργία και συντήρηση του βασικού άξονα Δράμα-Αμφίπολη.
Και τα δυο παραπάνω έργα αναμένεται να συμβάλουν καθοριστικά στην εξοικονόμηση χρόνου και κόστους μετακίνησης, στη μείωση του λειτουργικού κόστους των οχημάτων, στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Τα οφέλη θα είναι επίσης και περιβαλλοντικά, όπως και οικονομικά, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Έργα σε στάδιο εργασιών με σημαντικό αποτύπωμα σε εμπορευματικές και επιβατικές ροές
Εκτός από τα δυο υψηλού προϋπολογισμού και σημασίας οδικά έργα, στην Κεντρική Μακεδονία και ειδικότερα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε εξέλιξη και στο στάδιο της εκτέλεσης εργασιών, επιπλεόνέ ργα σημαντικού αποτυπώματος.
- Κάθετος άξονας 56, Έργο που αφορά στην ολοκλήρωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και με το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου. Ο προϋπολογισμός του είναι στα 80 εκατ. ευρώ.
Αφορά την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του αυτoκινητόδρομου ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο περιοχής Καλοχωρίου, μήκους περίπου 3,5 χλμ. Παράλληλα αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου στη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου αποκαθιστώντας τη σύνδεσή του με τον 6ο προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Το συγκεκριμένο έργο αποτελούσε πάγιο αίτημα των εκπροσώπων του κλάδου των Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, αναβαθμίζοντας και τον ρόλο του λιμανιού της πόλης, καθώς του επιτρέπει με μια σύγχρονη οδική υποδομή, να εισέρχονται στον 6ο προβλήτα εγχώριοι μεταφορείς, αλλά και άλλων κρατών, που μεταφέρουν εμπορεύματα και προϊόντα.
- Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη, για τη Β΄ Φάση που περιλαμβανει την αναβάθμιση του τμήματος, από τονΑνισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Ασσήρου έως Α/Κ Ν. Σάντας.
Πρόκειται για οδικό τμήμα κλειστού αυτοκινητόδρομου μήκους 11,45 χλμ, συνολικού προϋπολογισμού 81,7 εκατ. ευρώ. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που αποτελεί και την αναθέτουσα αρχή έχει ορίσει ως ημερομηνία - στόχο ολοκλήρωσής του τον Φεβρουάριο του 2027. Για να καταστεί δυνατή η περάτωση του, χρειάστηκε επαναδημοπράτηση και εξασφάλιση επιπλέον των αρχικών κονδυλίων.
- Στο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να έχει εντάξει το έργο στο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό 37 εκατ. ευρώ, είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής των παράπλευρων οδών εξυπηρέτησης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών στο τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 12 μέχρι Α/Κ Θέρμης. Η σύνδεση των παράπλευρων οδών με τον αυτοκινητόδρομο θα γίνεται μέσω των αναμορφωμένων ανισόπεδων κόμβων με την οδό Μαρίνου Αντύπα (Α/Κ Φοίνικα), Α/Κ Mediterranean Cosmos και Α/Κ Θέρμης, καθώς επίσης με τον νέο ανισόπεδο κόμβο Α/Κ Εκπαιδευτηρίων.








