makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

ΑΒ Βασιλόπουλος: Το ανακαινισμένο κατάστημα «πρότυπο» στη Θεσσαλονίκη – Νέες υπηρεσίες, συνεργασίες και σχέδιο ανάπτυξης στην Καλαμαριά

Ακούστε το άρθρο 8'
23.10.2025 | 08:00
Το ανακαινισμένο κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος στη Θεσσαλονίκη – Νέες υπηρεσίες, συνεργασίες και σχέδιο ανάπτυξης στην Καλαμαριά
/Μακεδονικά Νέα
Η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινίασε το πλήρως ανακαινισμένο κατάστημά της στο 11ο χλμ. Θεσσαλονίκης – Αεροδρομίου, παρουσιάζοντας ένα ολοκληρωμένο concept εξυπηρέτησης που συνδυάζει καινοτόμες υπηρεσίες, επώνυμες συνεργασίες και μια μοναδική εμπειρία αγορών.

Το κατάστημα, συνολικής έκτασης 3.300 τ.μ., αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά σημεία της αλυσίδας στη Βόρεια Ελλάδα, συγκεντρώνοντας πλήθος νέων λειτουργιών —από sushi bar και ανθοπωλείο, μέχρι είδη σπιτιού και κομμωτήριο— και αποτυπώνει τη στρατηγική επένδυση της εταιρείας ύψους 5 εκατ. ευρώ την τελευταία δεκαετία.

«Αυτό το κατάστημα είναι το στολίδι μας στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Νίκος Λαβίδας, τονίζοντας ότι «το ανοίξαμε το 1999 και από τότε έχει περάσει από διάφορες φάσεις ανακαίνισης. Ουσιαστικά έχουμε επενδύσει περισσότερα από 5 εκατομμύρια από το 2016 μέχρι και τώρα που πήρε την τελική του μορφή».

Νέο design, νέες υπηρεσίες και τοπικές συνεργασίες

 

Η νέα μορφή του καταστήματος εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο επενδύσεων ύψους 60 εκατ. ευρώ για το 2025, που περιλαμβάνει ανακαινίσεις, ανοίγματα νέων σημείων και τη μετατροπή εταιρικών καταστημάτων σε franchise. Το design που υιοθετεί η ΑΒ Βασιλόπουλος, ξεκινώντας από το κατάστημα στο Μαρούσι, εφαρμόζεται πλέον σε όλα τα μεγάλα σημεία της εταιρείας, δίνοντας έμφαση στη λειτουργικότητα, την αισθητική και την εμπειρία του πελάτη.

«Πρώτα απ’ όλα έχουμε ένα διαφορετικό design, που ξεκίνησε ουσιαστικά από το Μαρούσι. Σιγά σιγά το περνάμε σε όλα μας τα μεγάλα μαγαζιά», εξήγησε ο κ. Λαβίδας, υπογραμμίζοντας ότι το κατάστημα της Θεσσαλονίκης αποτελεί πρότυπο για την υπόλοιπη αλυσίδα.

Στον νέο χώρο, ο πελάτης βρίσκει τμήμα sushi bar με μεγάλη απήχηση, χώρο (grab and go) για γρήγορο φαγητό, σνακ και καφέ —όπου χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο καφές Perla, — αλλά και τμήμα ανθοπωλείου, είδη σπιτιού και ανανεωμένη μαναβική με σύστημα ομίχλης για τη διατήρηση της φρεσκάδας.

«Η μαναβική είναι σήμα κατατεθέν μας. Έχουμε πολύ καλά προϊόντα και μπορούμε να αναδείξουμε αποκλειστικές συνεργασίες, όπως με τον Κήπο της Ξάνθης», τόνισε ο επικεφαλής της εταιρείας.

Επώνυμες αποκλειστικότητες και τοπικό αποτύπωμα

 

Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να δίνει έμφαση στις συνεργασίες με κορυφαίους Έλληνες παραγωγούς. Η αλυσίδα διαθέτει αποκλειστική συνεργασία με τη Νιτσιάκος για το μοσχάρι —το οποίο καταγράφει ρυθμούς ανόδου 20%— και με την ιχθυόσκαλα της Καβάλας για τα ψάρια, ενώ στα ράφια της θα αναδείξει και συνεργασίες όπως με την εταιρεία ΑΝΕΜΟΣ για αποκλειστικά προϊόντα της ΑΒ. Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει στην ενίσχυση της εξαγωγικής της δραστηριότητας μέσα από το Hub της Σίνδου, το οποίο «πηγαίνει πολύ καλά», όπως σημείωσε ο κ. Λαβίδας. «Δύο φορτηγά την εβδομάδα αναχωρούν για το εξωτερικό», ανέφερε, επισημαίνοντας τη δυναμική παρουσία της εταιρείας και εκτός συνόρων. 

Franchise, ανάπτυξη και νέα καταστήματα

 

Η στρατηγική της ΑΒ Βασιλόπουλος για το 2025 εστιάζει στην ισχυροποίηση του δικτύου franchise, το οποίο αποτελεί μοχλό ανάπτυξης. Ήδη η εταιρεία διαθέτει 600 καταστήματα πανελλαδικά —230 εταιρικά και 370 franchise— ενώ στο τέλος του χρόνου ο συνολικός αριθμός θα φτάσει τα 650, με τα franchise να αυξάνονται στα 420.

Η Θεσσαλονίκη αποτελεί κεντρικό σημείο του πλάνου. «Στη Θεσσαλονίκη έχουμε περίπου 50 μαγαζιά, από τα οποία 30 είναι franchise και 20 εταιρικά. Εντός του χρόνου σκοπεύουμε να ανοίξουμε ένα νέο εταιρικό κατάστημα στην Καλαμαριά, 1.000 τετραγωνικών μέτρων, καθώς βλέπουμε ότι υπάρχει χώρος στην περιοχή», ανέφερε ο κ. Λαβίδας.

Η αλυσίδα προχωρά, παράλληλα, σε αναδιοργάνωση του δικτύου της με την προσθήκη των τεσσάρων καταστημάτων της αλυσίδας Πτολεμαΐς τα οποία θα δοθούν σε franchisees. «Αυτό είναι μέσα στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης που έχουμε ξεκινήσει εδώ και δύο-τρία χρόνια. Είναι το ίδιο μοντέλο που εφαρμόσαμε στον Πύργο με την εταιρεία Τερζής», εξήγησε ο επικεφαλής της ΑΒ. 

Το 2025, η εταιρεία εγκαινίασε επίσης δύο νέα εταιρικά καταστήματα σε Ρόδο και Ερμιόνη, ενισχύοντας το δίκτυό της σε τουριστικές περιοχές.

Επιστροφή στην κερδοφορία και σταθερή ανάπτυξη

 

Παρά τις ζημιές ύψους 15,8 εκατ. ευρώ το 2024 —μειωμένες σε σχέση με το 2023— η εταιρεία παραμένει σε τροχιά ανάκαμψης. Ο κ. Λαβίδας υπογράμμισε ότι οι απώλειες είναι «μέρος του πλάνου» και συνδέονται με τη στρατηγική μετάβασης στο μοντέλο franchise. «Ακόμα και οι ζημιές είναι μέρος του πλάνου μας. Ξέρουμε ότι κάθε χρόνο θα έχουμε κάποιες ζημιές και μάλιστα είμαστε ακριβώς πάνω στο πλάνο μας. Φέτος σε franchise γυρίσαμε σχεδόν 50 μαγαζιά. Το αποτέλεσμα είναι λίγο πιο μεσοπρόθεσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η εταιρεία στοχεύει να επιστρέψει σε θετικό πρόσημο κερδοφορίας το 2026, δίνοντας προτεραιότητα στην αύξηση του τζίρου και στη διατήρηση του μεριδίου αγοράς. «Ο στόχος για φέτος είναι να κλείσουμε θετικά σε ανάπτυξη, σε τζίρο, και είμαστε σε αυτή την κατεύθυνση. Τρέχουμε θετικά αυτή τη στιγμή και φυσικά να μην έχουμε πλέον απώλειες μεριδίου. Για μας το πιο σημαντικό αυτή τη στιγμή είναι ο τζίρος. Και μετά το κέρδος θα έρθει», υπογράμμισε ο κ. Λαβίδας. 

Το μέλλον της ΑΒ στη Θεσσαλονίκη

 

Η Θεσσαλονίκη, με ισχυρό αποτύπωμα καταναλωτών και σταθερή αναπτυξιακή δυναμική, παραμένει στρατηγική αγορά για την ΑΒ Βασιλόπουλος. Μετά την ολοκλήρωση της μεγάλης ανακαίνισης στο 11ο χλμ. Θεσσαλονίκης – Αεροδρομίου, η εταιρεία σχεδιάζει νέα ανοίγματα και ανακαινίσεις, ενισχύοντας το δίκτυό της με σύγχρονα καταστήματα που προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες.

Το νέο μοντέλο, που συνδυάζει retail εμπειρία, τοπικότητα, ποιοτικά προϊόντα και lifestyle υπηρεσίες, ενσωματώνει τη φιλοσοφία για τη δημιουργία βιώσιμων, ανθρωποκεντρικών και τεχνολογικά προηγμένων χώρων λιανικής. Όπως σημείωσε ο κ. Λαβίδας, «το κατάστημα άλλαξε μορφή για να γίνει πιο λειτουργικό για τους πελάτες μας. Βλέπεις πλέον όλο το μαγαζί και μπορείς φυσικά να κυκλοφορήσεις πολύ πιο άνετα».

Με την επένδυση στη Θεσσαλονίκη και τον επαναπροσδιορισμό του μοντέλου ανάπτυξης, η ΑΒ Βασιλόπουλος επιβεβαιώνει τον ρόλο της στο οργανωμένο λιανεμπόριο, με σταθερό βηματισμό προς μια νέα εποχή βιώσιμης παρουσίας στην αγορά.

Δήμητρα Τάγκα

Tελευταίες Ειδήσεις