Με βάση τη μελέτη ο άξονας θα παραμείνει εργοτάξιο για 365 ημέρες και το έργο θα εξελιχθεί σε έξι διακριτές φάσεις, με βασικό μέτρο την πλήρη αντιδρόμηση της οδού Καρόλου Ντηλ μέχρι την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων.
Παρά το γεγονός ότι ο ανάδοχος είναι ήδη έτοιμος, η διοίκηση του δήμου -θέλοντας να μην επιβαρυνθεί η αγορά την εορταστική περίοδο- έχει αποφασίσει οι εργασίες να ξεκινήσουν μετά τις γιορτές, από τα μέσα έως τα τέλη Ιανουαρίου, ενώ η συνολική διάρκεια του έργου διαμορφώνεται στους 14 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία «Τακούδης Α.Ε.».

Έγκριση μελέτης και προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων
Από τη σημερινή συνεδρίαση της δημοτικής επιτροπής αναμένεται να εγκριθεί η μελέτη εργοταξιακής σήμανσης και των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που θα εφαρμοστούν στις οδούς Αγίας Σοφίας, Προξένου Κορομηλά και Καρόλου Ντηλ, που ανήκουν στο μη Βασικό Οδικό Δίκτυο. Οι ρυθμίσεις αυτές αποτελούν προαπαιτούμενο για την έκδοση Κανονιστικής Απόφασης από το δημοτικό συμβούλιο, η οποία θα πρέπει στη συνέχεια να εγκριθεί από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης.
Αντίστοιχα, για τα τμήματα του Βασικού Οδικού Δικτύου (οδούς Μητροπόλεως και Λ. Νίκης), η μελέτη έχει ήδη διαβιβαστεί στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού (ΔΙΠΕΧΩΣ) της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, προκειμένου να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία έγκρισης και από την Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης.
Έργο 365 ημερών σε 6 φάσεις - Προσωρινή αντιδρόμηση της Καρόλου Ντηλ
Η μελέτη Εργοταξιακής Σήμανσης και Προσωρινών Ρυθμίσεων Κυκλοφορίας προβλέπει ότι το έργο θα εκτελεστεί σε 365 ημέρες και θα χωριστεί σε έξι φάσεις εργασιών, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η όχληση για κατοίκους, επαγγελματίες και επισκέπτες του κέντρου.
Καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών, θα αντιδρομηθεί προσωρινά η οδός Καρόλου Ντηλ, από την οδό Τσιμισκή έως τη Λεωφόρο Νίκης, ώστε να εξυπηρετείται η κίνηση των οχημάτων που δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούν την Αγίας Σοφίας για πρόσβαση προς τη Λ. Νίκης. Το μέτρο αυτό θα ισχύει από την πρώτη φάση έως την ολοκλήρωση του έργου, σύμφωνα με σχετική πρόταση της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης -που έγινε για να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω κυκλοφοριακά η πόλη- και κατόπιν συνεννόησης με τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που είναι υπεύθυνη για τους φωτεινούς σηματοδότες.
Για τις προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχει ήδη εξασφαλιστεί και η σύμφωνη γνώμη του ΟΣΕΘ, ο οποίος διευκρινίζει ότι στην οδό Μητροπόλεως -από την οποία διέρχονται έντεκα λεωφορειακές γραμμές- θα εξασφαλιστεί τουλάχιστον 3,25 μέτρα πλάτος λωρίδας για την ασφαλή διέλευση των λεωφορείων και των επιβατών. Παράλληλα, τη σύμφωνη γνώμη του για τη μελέτη έχει εκφράσει και το Συμβούλιο της Α’ Δημοτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης.
Πότε ξεκινούν οι εργασίες
Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, οι εργασίες θα ξεκινήσουν αμέσως μετά τις γιορτές, στα μέσα με τέλη Ιανουαρίου, παρότι οι υπηρεσίες και η ανάδοχος εταιρεία είναι ήδη έτοιμες για άμεση έναρξη, ώστε να μην υπάρξει όχληση στην αγορά.
«Τα έργα γίνονται για το καλό των πολιτών, άρα πρέπει να φροντίζουμε να δημιουργείται η λιγότερη δυνατή όχληση. Αν και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε ακόμη και τώρα τον Νοέμβριο, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε μετά τις γιορτές», είχε υπογραμμίσει σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου.
Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση με την «Τακούδης Α.Ε.» υπογράφηκε στις 15 Σεπτεμβρίου, με προβλεπόμενη συνολική διάρκεια 14 μηνών.

Τι περιλαμβάνει το έργο
Η ανάπλαση του ιστορικού άξονα Αγίας Σοφίας αφορά το τμήμα από Ι. Τσιμισκή έως Λεωφόρο Νίκης και περιλαμβάνει δύο βασικά σκέλη:
- Α΄ τμήμα (Τσιμισκή - Μητροπόλεως): Δημιουργείται εμπορικός πεζόδρομος με την προσθήκη μίας λωρίδας ήπιας κυκλοφορίας εντός του, χωρίς τη δυνατότητα στάσης ή στάθμευσης, ώστε να εξασφαλιστεί ομαλή κυκλοφοριακή ροή.
- Β΄ τμήμα (Μητροπόλεως - Λ. Νίκης): Διαμορφώνεται η νέα «πλατεία Μητρόπολης», με χαρακτήρα εκβολής του άξονα προς τη θάλασσα. Περιλαμβάνει τη δημιουργία υδάτινης επιφάνειας («αρμός - ποταμός») που θα καταλήγει σε κρήνη πόσιμου νερού, καθώς και την τοποθέτηση φωτεινών στηλών κατά μήκος της πλατείας.
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, είχε εξηγήσει, στο πλαίσιο υπογραφής της σύμβασης, γιατί επελέγη η λύση της λωρίδας ήπιας κυκλοφορίας στο α' τμήμα: «Με δεδομένο ότι θέλαμε να υπάρχει διέλευση αυτοκινήτων, θα υλοποιήσουμε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Είναι κάτι στο οποίο μας οδηγεί η πραγματικότητα της πόλης».
Έξι φάσεις εργασιών με ελάχιστη όχληση
Η μελέτη διαχωρίζει το έργο σε τρεις επιμέρους τομείς και έξι φάσεις υλοποίησης:
- Φάση 1: Εργασίες μεταξύ Τσιμισκή - Μητροπόλεως
- Φάσεις 2 & 3: Παρεμβάσεις στη Μητροπόλεως (τοποθέτηση αγωγών ομβρίων) με τμηματική στένωση της οδού.
- Φάση 4: Εργασίες από Μητροπόλεως έως Προξένου Κορομηλά, με ειδική μέριμνα για τη Μητρόπολη, τα καταστήματα και τις κατοικίες.
- Φάση 5: Παρεμβάσεις στη συμβολή Αγίας Σοφίας - Προξένου Κορομηλά. Θα εξυπηρετούνται κανονικά τα παρακείμενα πάρκινγκ με τη βοήθεια σηματωρών.
- Φάσεις 6α - 6β: Εργασίες στη Λεωφόρο Νίκης και στο κατώτερο τμήμα της Αγίας Σοφίας, με προσωρινή στένωση λωρίδας και αποκλεισμό της οδού στο τελικό στάδιο.
Σε κάθε στάδιο, όπως ορίζεται, θα υπάρχει πλήρης ενημέρωση των κατοίκων και των επαγγελματιών, ενώ προβλέπεται ειδική μέριμνα για την πρόσβαση οχημάτων έκτακτης ανάγκης ή τελετών στη Μητρόπολη.








