Ειδικότερα, οι «κόκκινες» περιοχές είναι:
- Σαράντα Εκκλησιές - Εθνικής Αμύνης - Πλατεία Λευκού Πύργου,
- Μίκη Θεοδωράκη - Πλατεία Δημοκρατίας – Δικαστήρια και
- Αγίων Πάντων
Όπως ανακοίνωσε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας σε ομιλία στο ΤΕΕ/ΤΚΜ με θέμα «Αναβαθμίζοντας τη Θεσσαλονίκη μέσα από μεγάλα έργα και υποδομές», «οι μελέτες για την αντιπλημμυρική θωράκιση των περιοχών είναι έτοιμες, ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται στα 25 εκατ. ευρώ και τις επόμενες μέρες θα καταθέσουμε αίτημα στη Διαχειριστική Αρχή για την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ».
Όπως εξήγησε στα Μακεδονικά Νέα ο κ. Μπίλλιας, η εκπόνηση των μελετών ολοκληρώθηκε από την ΕΥΑΘ, κατόπιν σχετικού μνημονίου συνεργασίας που είχε υπογραφεί από τους δύο φορείς και τώρα, όπως συμφωνήθηκε εξαρχής, η Περιφέρεια αναλαμβάνει και τη χρηματοδότηση υλοποίησής τους. «Προβλήματα πλημμυρικών φαινομένων ταλαιπωρούν εδώ και χρόνια τις τρεις περιοχές. Με τα έργα αυτά θωρακίζουμε το κέντρο της Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε στα Μακεδονικά Νέα ο κ. Μπίλλιας.
Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια «η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σήμερα σε ένα σταυροδρόμι ριζικού μετασχηματισμού. Μετά από δεκαετίες καθυστερήσεων και παθογενειών, ένα κύμα μεγάλων έργων υποδομής, βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ή σχεδιασμού. Το Μετρό, το Flyover, ο Δυτικός Προαστιακός, γενναίες αναπλάσεις σε ολόκληρη την Περιφερειακή Ενότητα, επενδύσεις στο Λιμάνι, δημιουργία καινοτόμων πάρκων, συνθέτουν μια εικόνα σημαντικής χωρικής δυναμικής. Η Θεσσαλονίκη σήμερα αλλάζει και αναβαθμίζεται μέσα από μεγάλα έργα, μέσα από υποδομές οι οποίες τα επόμενα χρόνια, πέρα από την αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών, θα συμβάλλουν και στην οικονομική της ανάπτυξη».
Μετρό, προαστιακός και Flyover
Ο ίδιος, μιλώντας για το Μετρό Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι «αποτελεί τον πλέον κρίσιμο παράγοντα αλλαγής. Η βασική γραμμή και η επέκταση προς την Καλαμαριά, είναι κάτι περισσότερο από ένα μέσο σταθερής τροχιάς. Είναι ένας καταλύτης για την αναδιάρθρωση της χρήσης γης», ενώ ειδικά για την επέκταση προς την Καλαμαριά, υπογράμμισε ότι «θα… απογειώσει την καθημερινότητα της πόλης».
Αναφερόμενος στην αναμενόμενη υλοποίηση του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου, ο κ. Μπίλλιας σημείωσε ότι θα ενισχύσει τη διασύνδεση της παραγωγικής Δυτικής Θεσσαλονίκης με τον κεντρικό και ανατολικό αστικό πυρήνα, αντιμετωπίζοντας τη διαχρονική ανισότητα στην πρόσβαση. «Ο Δυτικός Προαστιακός, πέρα από τους προφανείς, συγκοινωνιακούς λόγους βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών οι οποίοι διαμένουν σε περιοχές όπως η Μενεμένη ή το Κορδελιό, θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης σε περιοχές που σήμερα δεν έχουν αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό, όπως τα Διαβατά, η Σίνδος, ο Άγιος Αθανάσιος, η Γέφυρα. Στις περιοχές αυτές, είναι πιθανή η προσφορά κατοικίας, με τιμές πολύ φθηνότερες σε σχέση με τις τιμές στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας στη λύση του προβλήματος της έλλειψης επαρκούς στέγης, που έχει ως αποτέλεσμα το υψηλό κόστος στέγασης», υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων.
Για το Flyover τόνισε ότι έρχεται να δώσει λύση στις διαμπερείς μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη για τα τουλάχιστον 30 επόμενα χρόνια, ενώ χαρακτήρισε τους ρυθμούς κατασκευής του όχι απλώς ταχύτατους, αλλά σχεδόν… πρωτοφανείς για τα δεδομένα της Θεσσαλονίκης, ενδεχομένως και της Ελλάδας.
«Με Μετρό, Δυτικό Προαστιακό και Flyover, η Θεσσαλονίκη δίνει λύση στις διαμπερείς μετακινήσεις και διαθέτει αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς. Έτσι, πλέον, θα έχουμε τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε τα σχέδια και τα έργα που συμβάλλουν στη βιώσιμη αστική κινητικότητα», υπογράμμισε.

Πάρις Μπίλλιας
Η Θεσσαλονίκη… πρασινίζει
Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρθηκε και στις αστικές αναπλάσεις, οι οποίες, όπως είπε, αποτελούν σημαντικό παράγοντα βελτίωσης της ποιότητας ζωής.
«Σήμερα μπορούμε να λέμε ότι η Θεσσαλονίκη, επιτέλους, ….πρασινίζει. Εξαιρετικά σημαντικός για την ποιότητα ζωής και για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, είναι ο πνεύμονας πρασίνου που δημιουργείται στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά. Το εγκαταλελειμμένο στρατόπεδο μεταμορφώνεται σε πνεύμονα πρασίνου, πολιτισμού και αναψυχής, μεταμορφώνεται σε ένα μητροπολιτικό, υπερτοπικό πάρκο, το οποίο βρίσκεται σε τροχιά ολοκλήρωσης. Λίγο παραδίπλα, στην Ευκαρπία, έχουμε τη δημιουργία περιαστικού δάσους, με ιδιωτική πρωτοβουλία και χορηγία, κάτι που αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες των τελευταίων ετών», υπογράμμισε.
Ειδική αναφορά έκανε και στις αστικές αναπλάσεις που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με περισσότερα από 200 εκ. ευρώ. Τα χρήματα διοχετεύονται σε 12 Δήμους της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να προχωρήσουν σε «γενναίες» αναπλάσεις, μέσω των οποίων θα αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής των πολιτών.
Το παραλιακό μέτωπο
Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Μπίλλιας αναφέρθηκε σε ένα έργο που το χαρακτήρισε οραματικό, ένα έργο – σταθμό στην ιστορία της Θεσσαλονίκης, την ενοποίηση και ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, το οποίο εκτείνεται σε μήκος 40 χιλιομέτρων, από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι.
«Αν το κάνουμε εικόνα, είναι κάτι πραγματικά εντυπωσιακό και… αναζωογονητικό: Ένα τεράστιο, αναπλασμένο παραλιακό μέτωπο, με συνεχή παράκτια ζώνη περιπάτου και αναψυχής, συνεχή ποδηλατόδρομο δίπλα στη θάλασσα, νέα τοπόσημα, νέους ελεύθερους χώρους, πολύ πράσινο, 1.000 πανέμορφα στρέμματα κοινόχρηστου δημόσιου χώρου», υπογράμμισε.
Διευκρίνισε ότι η υλοποίηση του έργου προετοιμάζεται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με σταθερά και μεθοδικά βήματα. «Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι οι διαδικασίες για να προχωρήσει είναι πραγματικά επίπονες, καθώς απαιτείται σωστή προετοιμασία, απαιτούνται μελέτες, διαβούλευση, αδειοδοτήσεις, διαδικασίες που είναι χρονοβόρες. Οι δύσκολες αυτές διαδικασίες έχουν να κάνουν με την προετοιμασία, την ωρίμανση του έργου, καθώς στην πατρίδα μας η ρύθμιση του δημόσιου χώρου αποτελεί δύσκολη υπόθεση, όμως στη συνέχεια δεν θα υπάρξουν προβλήματα και το έργο θα μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα. Σήμερα, μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι, καθώς θέλω να ελπίζω ότι βρισκόμαστε στο τέλος όλων αυτών των διαδικασιών. Αυτό που περιμένουμε είναι το κλείσιμο των τελευταίων εκκρεμοτήτων, ώστε να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα για το έργο. Τότε πλέον, ο δρόμος θα είναι διάπλατα ανοιχτός, για να περάσουμε στην υλοποίηση», κατέληξε ο κ. Μπίλλιας μιλώντας στην εκδήλωση που διοργανώθηκε από το ΤΕΕ/ΤΚΜ, το Τμήμα Χωροταξίας και Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ και τον Σύλλογο Ελλήνων Μηχανικών Πολεοδομίας Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Πολεοδομίας – Χωροταξίας που τιμάται στις 8 Νοεμβρίου.









