Όπως εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, η νέα γέφυρα από οπλισμένο σκυρόδεμα θα προσφέρει πλήρη στατική επάρκεια και αντοχή στους σύγχρονους φόρτους κυκλοφορίας και ταυτόχρονα θα διαθέτει επαρκές πλάτος και σύγχρονη χάραξη, βελτιώνοντας σημαντικά την ορατότητα και την άνεση των οδηγών.
«Η νέα γέφυρα του Λουδία έρχεται να επιλύσει ένα χρόνιο πρόβλημα ασφάλειας και λειτουργικότητας. Θα συνδέει άμεσα αγροτικές και παραγωγικές περιοχές των Δήμων Χαλκηδόνας και Αλεξάνδρειας και θα διευκολύνει τη μετακίνηση αγροτικών προϊόντων, μηχανημάτων, αλλά και των ίδιων των αγροτών, καθώς η Παλαιά Εθνική Οδός χρησιμοποιείται ευρέως ως εναλλακτική διαδρομή. Ταυτόχρονα, θα βελτιώσει την πρόσβαση των κατοίκων της περιοχής σε κέντρα υγείας, σχολεία, υπηρεσίες και καταστήματα, ειδικά για τους οικισμούς που βρίσκονται εκατέρωθεν του ποταμού», υπογραμμίζει ο κ. Μπίλλιας.
Η μεταλλική
Η υφιστάμενη μεταλλική γέφυρα του Λουδία αποτελεί… κομμάτι ιστορίας της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Βρίσκεται κοντά στον οικισμό Λουδία του Δήμου Χαλκηδόνας και κατασκευάστηκε το 1950. Για δεκαετίες, υπήρξε ο βασικός οδικός σύνδεσμος μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της Βέροιας.
Τα τελευταία χρόνια η γέφυρα αφέθηκε στη φθορά του χρόνου και υπήρξε αναγκαιότητα για ένα νέο, ασφαλές και λειτουργικό πέρασμα, με την υλοποίηση του έργου να αναλαμβάνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
«Η νέα γέφυρα θα κατασκευαστεί πλησίον της υφιστάμενης και έχει σχεδιαστεί με σύγχρονα πρότυπα, διαθέτοντας μεγαλύτερες διαστάσεις και ικανό εύρος ανά λωρίδα, ώστε να διασφαλίζει την ομαλή και ταχεία διέλευση», επισημαίνει ο κ. Μπίλλιας.
Η νέα κατασκευή είναι σχεδιασμένη για να υποστηρίζει τον σύγχρονο φόρτο κυκλοφορίας και να αντέχει τις συνθήκες του υγρού στοιχείου για πολλές δεκαετίες.
Με δυο λόγια, η κατασκευή της νέας γέφυρας του Λουδία αποτελεί ένα έργο ζωτικής σημασίας που υπερβαίνει την απλή αντικατάσταση μιας παλιάς υποδομής. Τα οφέλη είναι πολλαπλά και, πέρα από την ασφάλεια και τη διευκόλυνση των αγροτών και των κατοίκων, η νέα γέφυρα θα απορροφήσει με ασφάλεια τον κυκλοφοριακό φόρτο, όταν υπάρχουν προβλήματα στον κύριο αυτοκινητόδρομο.
«Η νέα γέφυρα είναι μια επένδυση στην ασφάλεια των πολιτών και μια υποστήριξη στην οικονομική δραστηριότητα της Δυτικής Θεσσαλονίκης και της Ανατολικής Ημαθίας», καταλήγει ο κ. Μπίλλιας.

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας
Η δημοπράτηση
Η δημοπράτηση της νέας γέφυρας του Λουδία αναμένεται τις προσεχείς εβδομάδες, με προϋπολογισμό 6 εκατ. ευρώ. Η περίοδος κατασκευής του έργου προβλέπεται σε 18 μήνες.
Πέρα από την κατασκευή της γέφυρας, το έργο περιλαμβάνει βελτιώσεις των οδικών συνδέσεων και των προσβάσεων. Ειδικότερα, θα κατασκευαστεί νέα οδός πρόσβασης, μήκους περίπου 500 μέτρων, που θα συνδέει τη νέα γέφυρα με την Παλαιά Εθνική Οδό.








