makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Νέες λύσεις για τη στάθμευση στον δήμο Θεσσαλονίκης: Ανοικτό δημοτικό πάρκινγκ μπροστά από τα Δικαστήρια - Επιμονή για τα υπόγεια

Ακούστε το άρθρο 8'
15.12.2025 | 19:31
Φωτογραφία Αρχείου
/Shutterstock
Στο προσκήνιο επανέφερε το μείζον ζήτημα της στάθμευσης στην Θεσσαλονίκη ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης, κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Δευτέρας (15/12), παρουσιάζοντας τόσο άμεσες παρεμβάσεις όσο και τον ευρύτερο σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για την ενίσχυση των διαθέσιμων χώρων στάθμευσης στην πόλη.

Όπως ανέφερε, η διοίκηση του δήμου κινείται σε δύο κατευθύνσεις: αφενός στην αξιοποίηση υφιστάμενων εκτάσεων με τη μορφή ανοικτών δημοτικών πάρκινγκ και αφετέρου στην προετοιμασία ενός πιο σύνθετου σχεδίου για υπόγειους χώρους στάθμευσης, μέσω συνεργασιών με ιδιωτικούς φορείς.

Ανοικτό δημοτικό πάρκινγκ σε έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ μπροστά από τα Δικαστήρια

 

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ενημέρωσε το Σώμα ότι νωρίτερα την ίδια ημέρα πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ και στελέχη της εταιρείας, με αντικείμενο την παραχώρηση χώρου στάθμευσης στα δυτικά της πόλης.

Όπως είπε, ο δήμος είναι πλέον έτοιμος να φέρει προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο την αποδοχή παραχώρησης έκτασης που ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ, προκειμένου να λειτουργήσει ως ανοικτό δημοτικό πάρκινγκ. Πρόκειται για χώρο που βρίσκεται μπροστά από τα Δικαστήρια, στο τρίγωνο που ορίζεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου, απέναντι από το Λιμάνι.

Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, στη συνάντηση συζητήθηκαν οι λεπτομέρειες της σύμβασης που αφορά την αποδοχή της παραχώρησης, ώστε ο χώρος να αποδοθεί στους πολίτες ως ανοιχτός δημοτικός χώρος στάθμευσης.

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος χρειάζονται παρεμβάσεις στον χώρο, ενώ η παραχώρησή του, που θα διενεργηθεί εντός Ιανουαρίου του 2026 με την προγραμματική σύμβαση να έχει ήδη ετοιμαστεί, θα ισχύει για όσο διάστημα υπάρχει ανάγκη από τον δήμο.

Το συγκεκριμένο οικόπεδο έχει έκταση περίπου δύο στρεμμάτων και αποτελεί ένα από τα ακίνητα που διεκδικούσε η σημερινή διοίκηση από υπουργεία και φορείς, με στόχο να δοθεί άμεση ανακούφιση στο πρόβλημα της στάθμευσης, λόγω των εργασιών του Flyover.

«Χρειαζόμαστε δεκάδες χιλιάδες θέσεις στάθμευσης»

 

Αναφερόμενος στο ευρύτερο ζήτημα των χώρων στάθμευσης, ο δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι η μέχρι σήμερα προσπάθεια του δήμου, αν και ουσιαστική, δεν μπορεί να καλύψει το μέγεθος του προβλήματος.

Όπως σημείωσε, μέσα στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η δημοτική αρχή κατάφερε, με ίδιες δυνάμεις, να αξιοποιήσει δημοτικούς χώρους και να δημιουργήσει 2.500 περίπου νέες θέσεις στάθμευσης για αυτοκίνητα, καθώς και 610 θέσεις για δίκυκλα. Ωστόσο, τόνισε ότι ο αριθμός αυτός είναι μικρός σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της πόλης, οι οποίες -όπως είπε- ανέρχονται σε αρκετές δεκάδες χιλιάδες θέσεις.

Το σχέδιο για υπόγειους χώρους στάθμευσης και η συνάντηση με υπουργούς στην Αθήνα

 

Ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε αναλυτικά και στον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για υπόγειους χώρους στάθμευσης, διευκρινίζοντας ότι η σχετική αναφορά προέκυψε στο πλαίσιο συζήτησης με δημοσιογράφους και όχι ως κεντρική πολιτική εξαγγελία στο δημοτικό συμβούλιο.

Όπως εξήγησε, ο δήμος έχει ετοιμάσει μελέτη και σχεδιασμό διαγωνιστικής διαδικασίας, με στόχο την αξιοποίηση υπόγειων χώρων στάθμευσης μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Στο πλαίσιο αυτό, είχαν προετοιμαστεί περίπου έξι χώροι στις παρυφές της Ε’ Δημοτικής Κοινότητας, σε σημεία όπου -βάσει ειδικού χωρικού σχεδίου που είχε εκπονηθεί την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων- υπήρχε πρόβλεψη για υπόγεια χρήση ως χώρους στάθμευσης.

Όπως είπε, ένας από αυτούς τους χώρους, στην οδό Μαρία Κάλλας, είχε φτάσει στο παρελθόν μέχρι και σε διαγωνιστική διαδικασία, η οποία όμως κατέστη άγονη. Παρά την ωρίμανση των μελετών και την προετοιμασία της δημοπράτησης, προέκυψε -όπως ανέφερε- αρνητική γνωμοδότηση από τη Γενική Γραμματεία Δασών, η οποία εκτίμησε ότι, εκ του νόμου, δεν μπορεί να γίνει υπόγειος χώρος στάθμευσης στις συγκεκριμένες εκτάσεις.

Ο δήμαρχος σημείωσε ότι από τον Σεπτέμβριο υπήρξε ανταλλαγή εγγράφων και συζητήσεων, με τη δημοτική αρχή να υποστηρίζει ότι η ερμηνεία του νόμου επιτρέπει τη χρήση των χώρων από κατοίκους της περιοχής. Παρ’ όλα αυτά, η διαδικασία παραμένει μπλοκαρισμένη λόγω γραφειοκρατικών εμποδίων.

Όπως ανακοίνωσε, επίκειται αύριο Τρίτη (16/12) νέα συνάντηση με αρμόδιους υπουργούς, στην οποία θα τεθεί ξεκάθαρα ότι είτε μέσω ερμηνευτικής προσέγγισης είτε μέσω νομοθετικής ρύθμισης το ζήτημα πρέπει να λυθεί, καθώς διαφορετικά δεν μπορεί να προχωρήσει η δημοπράτηση. Ο κ. Αγγελούδης υπογράμμισε ότι μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί τρεις συναντήσεις στην Αθήνα και έχουν κατατεθεί δύο πλήρεις φάκελοι, σημειώνοντας ότι «έτσι γίνονται οι διεκδικήσεις».

Νικηφορίδης: Ένα παλιό θέμα που η δημοτική αρχή το ανασύρει από τη λήθη 

 

Στο ίδιο πλαίσιο τοποθετήθηκε και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, ο οποίος υπενθύμισε ότι το ζήτημα των υπόγειων χώρων στάθμευσης απασχολεί τη Θεσσαλονίκη εδώ και περισσότερες από δύο δεκαετίες.

Όπως ανέφερε, πριν από 22 - 23 χρόνια το τότε Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. είχε δώσει τη δυνατότητα στους δήμους της χώρας να δημιουργήσουν υπόγειους χώρους στάθμευσης. Ωστόσο, αυτή η δυνατότητα -όπως είπε- δεν είχε δοθεί ούτε στον δήμο Θεσσαλονίκης ούτε στον δήμο Αθηναίων.

Στον δήμο Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον κ. Νικηφορίδη, είχαν προβλεφθεί τρεις τέτοιοι χώροι: ο ένας υλοποιήθηκε στο Ιπποκράτειο, ενώ οι άλλοι δύο δεν προχώρησαν ποτέ. «Επομένως, το θέμα των υπόγειων πάρκινγκ είναι ένα παλιό θέμα», τόνισε, προσθέτοντας ότι η σημερινή διοίκηση αυτό που έκανε ήταν να ανασύρει το ζήτημα από τη λήθη, να το επικαιροποιήσει και να επιχειρήσει να το υλοποιήσει με σύγχρονους όρους.

Δημήτρης Ευαγγελίδης

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Δήμος Θεσσαλονίκης: Σχέδιο για χιλιάδες υπόγειες θέσεις στάθμευσης - Πού «μπλοκάρει»
Ελλάδα10.12.25 | 06:00
Δημήτρης ΕυαγγελίδηςΔήμος Θεσσαλονίκης: Σχέδιο για χιλιάδες υπόγειες θέσεις στάθμευσης - Πού «μπλοκάρει»