Η προσπάθεια αφορά κυρίως μεγάλες εκτάσεις πρασίνου που βρίσκονται σε κομβικά σημεία που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο πρόβλημα, ωστόσο οι διαδικασίες παραμένουν «μπλοκαρισμένες» εδώ και μήνες λόγω εκκρεμοτήτων αδειοδότησης από τη Γενική Γραμματεία Δασών.
Κατά τη χθεσινή συνάντησή του με δημοσιογράφους, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης περιέγραψε -μεταξύ άλλων- το σχέδιο που υπάρχει αλλά και τις δυσκολίες που έχουν προκύψει για το συγκεκριμένο ζήτημα.
«Είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε - 6.000 με 7.000 νέες θέσεις υπόγειας στάθμευσης μπορούν να βγουν σε παραχώρηση»
Ο δήμαρχος ανέφερε ότι η Γενική Γραμματεία Δασών -η οποία βάσει διάταξης πρέπει να δώσει την έγκρισή της καθώς οι χώροι αυτοί θεωρείται ότι είναι πράσινο και δασική έκταση- δεν έχει προχωρήσει ακόμη στις απαιτούμενες εγκρίσεις, γεγονός που έχει προκαλέσει καθυστερήσεις στη διαδικασία. Επεσήμανε, δε, ότι ο δήμος ετοιμάζει τις σχετικές μελέτες για τη δημιουργία υπόγειων πάρκινγκ και ότι ήδη υπάρχει ενδιαφέρον για την εκμετάλλευσή τους. Όπως εξήγησε ο κ. Αγγελούδης, οι χώροι στους οποίους μπορεί να υλοποιηθεί το έργο, είναι τρεις στη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου κάτω από τον Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, τέσσερις στην οδό Μαρία Κάλλας και πέντε στη Μιχαήλ Ψελλού, κάτι που αντιστοιχεί συνολικά σε 6.000 με 7.000 θέσεις στάθμευσης που ο δήμος θέλει να προωθήσει προς αξιοποίηση.
Αναφερόμενος στο θεσμικό σκέλος, υπογράμμισε ότι τα συγκεκριμένα σημεία ανήκουν σε ζώνες πρασίνου και δασών και απαιτούνται εγκρίσεις από τη Γενική Γραμματεία Δασών, ωστόσο -όπως είπε- υπάρχει νομική δυνατότητα να προχωρήσουν τα έργα, καθώς σχετικό Προεδρικό Διάταγμα επιτρέπει την κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης χωρίς να διαταράσσεται το πράσινο στην επιφάνεια.
Ο δήμαρχος σημείωσε επίσης πως οι καθυστερήσεις έχουν φτάσει ήδη τους τρεις μήνες, ενώ ο ίδιος έχει αποστείλει και σχετική επιστολή. Έκανε γνωστό ότι ο δήμος είναι έτοιμος να προχωρήσει στην παραχώρηση αυτών των χώρων, ώστε να τους εκμεταλλευτούν οι ενδιαφερόμενοι, και ότι οι συνολικές θέσεις που μπορούν να δημιουργηθούν ανέρχονται σε 6-7.000, τόσο στην Ε' Δημοτική Κοινότητα όσο και στην περιοχή της Τούμπας.
«Δημιουργήθηκαν 2.500 θέσεις, αλλά χρειαζόμαστε 70.000»
Στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο δήμαρχος είχε αναφέρει ότι με τις προσπάθειες της δημοτικής αρχής έχουν δημιουργηθεί περίπου 2.500 νέες θέσεις στάθμευσης, όμως οι πραγματικές ανάγκες της πόλης αγγίζουν τις 70.000.
Παράλληλα, σημείωσε ότι από τις αρχές του 2026 θα ξεκινήσει η διαδικασία προκήρυξης παραχώρησης για την υλοποίηση υπόγειων σταθμών, τονίζοντας πως απαιτείται η άμεση έγκριση της Γενικής Γραμματείας Δασών ώστε να μην υπάρξουν νέες καθυστερήσεις. Ανέφερε ότι εδώ και περίπου τρεις μήνες ο δήμος αναμένει λύση στο ζήτημα της εν λόγω αδειοδότησης.
Το μέχρι τώρα αποτέλεσμα: 2.350 νέες θέσεις στάθμευσης και 610 για δίκυκλα
Η δημοτική αρχή έχει καταφέρει -με ίδιους πόρους και χωρίς εργολαβικές αναθέσεις- να δημιουργήσει έναν σημαντικό αριθμό νέων θέσεων μέσα σε δύο χρόνια:
Συνολικά 2.350 νέες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων:
- 1.280 θέσεις τον πρώτο χρόνο (αξιοποιώντας εγκαταλελειμμένα δημοτικά οικόπεδα και 200 νέες θέσεις εντός της περιοχής του Λιμανιού)
- 400 νέες θέσεις στη Νέα Ελβετία, σε απαλλοτριωμένες εκτάσεις βόρεια του τερματικού σταθμού του Μετρό
- 670 θέσεις μετά την απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων οχημάτων και δικύκλων
Και 610 νέες θέσεις αποκλειστικά για δίκυκλα στο ιστορικό κέντρο, οι οποίες προστέθηκαν στις 794 ήδη υπάρχουσες, με τον συνολικό αριθμό των θέσεων για δίκυκλα να φτάνει τις 1.404.










