makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Θεσσαλονίκη: Νέος κανονισμός για την Κάρτα Στάθμευσης Μονίμου Κατοίκου - Αλλαγές, απλοποίηση και νέες κατηγορίες δικαιούχων

Ακούστε το άρθρο 8'
04.12.2025 | 08:00
Δημαρχείο Θεσσαλονίκης
/Shutterstock
Με ένα ανανεωμένο και πιο ευέλικτο πλαίσιο για τη στάθμευση στις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Θεσσαλονίκης, η διοίκηση του κεντρικού δήμου φέρνει τον νέο κανονισμό χορήγησης Κάρτας Στάθμευσης Μονίμου Κατοίκου για τις πέντε (Α', Β', Γ', Δ' και Ε') Δημοτικές Κοινότητες και τη Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας.

Η απόφαση αυτή -η οποία εγκρίθηκε στη χθεσινή (3/12) συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής- αποτελεί το πρώτο βήμα για τη θεσμοθέτηση ενός συστήματος που φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει τη χρόνια έλλειψη χώρων στάθμευσης, να μειώσει την άσκοπη κυκλοφορία οχημάτων και να ενισχύσει τη βιώσιμη κινητικότητα στο κέντρο και τις γύρω περιοχές.

Ο κανονισμός θα εισαχθεί προς ψήφιση σε επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, όπου και αναμένεται να λάβει το «πράσινο φως» ώστε να τεθεί σε εφαρμογή στις πέντε Δημοτικές Κοινότητες και την Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας.

Γιατί θεσπίεζεται ο νέος κανονισμός - Ποιοι οι στόχοι

 

Σύμφωνα με την εισήγηση της υπηρεσίας, η υψηλή ζήτηση στάθμευσης σε γειτονιές με πυκνή κατοικία και έντονη εμπορική δραστηριότητα καθιστά αναγκαία την εφαρμογή ενός σύγχρονου συστήματος που θα εξασφαλίζει θέσεις στάθμευσης κοντά στις κατοικίες των μονίμων κατοίκων, μειώνοντας την επιβάρυνση του οδικού δικτύου και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής.

Το μέτρο αποσκοπεί:

  • στην εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους σε κοντινή απόσταση από την κατοικία τους,
  • στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και τη μείωση περιττών μετακινήσεων,
  • στην ενίσχυση της ελεγχόμενης στάθμευσης και της ομαλής λειτουργίας των εμπορικών περιοχών,
  • στη συνολική βελτίωση της ποιότητας ζωής και της βιώσιμης κινητικότητας στον αστικό ιστό.

 

Οι αλλαγές που φέρνει ο νέος κανονισμός - Τι αλλάζει για τους κατοίκους
 

Μιλώντας στα «Μακεδονικά Νέα», ο αντιδήμαρχος Δημοτικών Κοινοτήτων και Γειτονιών και Μέριμνας για την Τρίτη Ηλικία, Λάζαρος Ζαχαριάδης, παρουσίασε τις βασικές τομές που εισάγει ο νέος κανονισμός.

  • Απλούστευση και λιγότερα δικαιολογητικά

 

Ο αντιδήμαρχος ανέφερε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης «απλοποιεί τη διαδικασία» και ζητά λιγότερα δικαιολογητικά, διευκολύνοντας τον κάτοικο και δείχνοντάς του μεγαλύτερη εμπιστοσύνη.

  • Διόρθωση αδικιών - Νέες κατηγορίες δικαιούχων

 

Ο κ. Ζαχαριάδης επισήμανε ότι με τον νέο κανονισμό αντιμετωπίζονται περιπτώσεις που μέχρι σήμερα αδικούσαν συγκεκριμένες ομάδες κατοίκων.

Μεταξύ των αλλαγών:

  • Κάτοικοι χωρίς άδεια οδήγησης, για λόγους υγείας ή ηλικίας, θα μπορούν πλέον να λάβουν κάρτα και να δηλώσουν έτερο πρόσωπο ως οδηγό του οχήματός τους.
  • Μόνιμος κάτοικος και φιλοξενούμενός του μπορούν πλέον να λάβουν ξεχωριστή κάρτα, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από φορολογικά στοιχεία.
  • Κάτοικοι που διαθέτουν εταιρικό όχημα (είτε με leasing είτε μέσω εταιρικής παραχώρησης) θα μπορούν επίσης να αποκτήσουν κάρτα.
  • Σε περιπτώσεις διάστασης, όπου δεν έχει εκδοθεί τυπικά διαζύγιο, η κάρτα θα χορηγείται στον γονέα που έχει την αποκλειστική επιμέλεια του παιδιού.
  • Αναγνωρίζεται πλήρως το σύμφωνο συμβίωσης, το οποίο πλέον αντιμετωπίζεται ισότιμα με τον γάμο.

 

Ψηφιακή έκδοση της άδειας - Διαβούλευση με τους πολίτες

 

Μία από τις σημαντικές καινοτομίες του νέου κανονισμού είναι η δυνατότητα ο δικαιούχος να τυπώνει μόνος του την άδεια στάθμευσης μέσω σχετικής ηλεκτρονικής εφαρμογής.

«Όπως παλιά με τα τέλη κυκλοφορίας, έτσι και τώρα ο πολίτης θα μπορεί να τυπώνει την άδειά του και να την τοποθετεί στο όχημα», εξηγεί ο αντιδήμαρχος, προσθέτοντας ότι η αλλαγή αυτή θα συμβάλει στην καλύτερη εποπτεία και στον αποτελεσματικότερο έλεγχο.

Ακόμη, ο αντιδήμαρχος εξήγησε ότι όλες οι νέες ρυθμίσεις προέκυψαν έπειτα από διαβούλευση με τους πολίτες, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως, «στον έναν χρόνο που ανέλαβα την αντιδημαρχία, μιλήσαμε με ανθρώπους που είχαν ενστάσεις. Κάποιες ήταν δίκαιες, κάποιες όχι. Αυτές που κρίναμε δίκαιες έγιναν και αποδεκτές».

Δημήτρης Ευαγγελίδης

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Θεσσαλονίκη: Το σχέδιο του δήμου για 1.000 θέσεις στάθμευσης στην Ε' Κοινότητα
Ελλάδα14.11.25 | 06:00
Δημήτρης ΕυαγγελίδηςΘεσσαλονίκη: Το σχέδιο του δήμου για 1.000 θέσεις στάθμευσης στην Ε' Κοινότητα