makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Wine Vision by Open Balkan: Η Σερβία στο προσκήνιο της οινικής και γαστρονομικής Ευρώπης

Ακούστε το άρθρο 8'
28.11.2025 | 14:34
Wine Vision by Open Balkan: Η Σερβία στο προσκήνιο της οινικής και γαστρονομικής Ευρώπης
Η έκθεση Wine Vision by Open Balkan, που πραγματοποιήθηκε στο Βελιγράδι, μεταξύ 22 και 25 Νοεμβρίου 2025, επιβεβαίωσε για ακόμη μια χρονιά τη δυναμική του ως μία από τις σημαντικότερες διοργανώσεις στον οινικό και γαστρονομικό χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το Wine Vision by Open Balkan είναι μια διοργάνωση που αποτυπώνει με καθαρό τρόπο το νέο πρόσωπο της Σερβίας. Η έκθεση συγκέντρωσε εκατοντάδες παραγωγούς, επαγγελματίες του οινοτουρισμού, δημοσιογράφους και επισκέπτες από πολλές χώρες. Στο επίκεντρο βρέθηκαν ετικέτες από τα οινοποιεία της Σερβίας, τα οποία τα τελευταία χρόνια καταγράφουν σημαντική πρόοδο.

Οι επισκέπτες της έκθεσης είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν σερβικά λευκά κρασιά με δροσερή οξύτητα, ερυθρά με πολυπλοκότητα, καθώς και premium επιλογές που έχουν ήδη αποκτήσει διεθνή αναγνώριση. Στο Wine Vision by Open Balkan συμμετείχαν παραγωγοί που επενδύουν συστηματικά στο terroir της χώρας, αναδεικνύοντας τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της σερβικής γης.

Ιδιαίτερη θέση στην έκθεση είχε η rakija (ρακή), το παραδοσιακό απόσταγμα της Σερβίας, με ιστορία αιώνων και δεκάδες παραλλαγές. Η rakija δεν είναι απλώς ποτό – οι ντόπιοι το θεωρούν κομμάτι της σερβικής φιλοξενίας.

Στην έκθεση συμμετείχε και η Air Serbia παρουσιάζοντας τη σύγχρονη εταιρική της ταυτότητα και τις νέες υπηρεσίες που προσφέρει στους ταξιδιώτες και ο Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού της Σερβίας.

Η γαστρονομία της Σερβίας

 

Το γαστρονομικό σκέλος της διοργάνωσης παρουσίασε το εύρος των σερβικών προϊόντων: τυριά μικρών παραγωγών, παραδοσιακά αλλαντικά, χειροποίητα γλυκίσματα, μέλι, ελαιόλαδα και σύγχρονες γευστικές δημιουργίες που παντρεύουν την παράδοση με τις νέες διεθνείς τάσεις. Η συγκεντρωμένη παρουσίαση της σερβικής γαστρονομίας αποτέλεσε μια ευκαιρία κατανόησης της συνολικής ταυτότητας της χώρας.

Ο Αντώνης Λειβαδιώτης πρεσβευτής στην Ελλάδα του σερβικού τουρισμού

 

Στην έκθεση παρευρέθηκε και ο Αντώνης Λειβαδιώτης, ένας από τους πλέον αναγνωρίσιμους Έλληνες δημιουργούς ταξιδιωτικού περιεχομένου, ο οποίος εδώ και χρόνια αναδεικνύει συστηματικά τη σερβική κουλτούρα στο ελληνικό νεανικό και ταξιδιωτικό κοινό. Με πολυετή σχέση με τη Σερβία και αμέτρητα ταξίδια στη χώρα, ο κ. Λειβαδιώτης έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο συνεπείς «αφηγητές» της σύγχρονης σερβικής ταυτότητας. Η παρουσία του στη διοργάνωση κάλυψε όλες τις βασικές θεματικές του φεστιβάλ: κρασί, γαστρονομία, πολιτισμική κληρονομιά και νέα τουριστική ταυτότητα.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, ο κ. Λειβαδιώτης είχε συνάντηση με τη Διευθύνουσα Σύμβουλο του Οργανισμού Τουρισμού της Σερβίας, Marija Labović, η οποία έχει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της σύγχρονης τουριστικής στρατηγικής της Σερβίας και στην ενίσχυση της διεθνούς προβολής της. Η συμμετοχή της στο Wine Vision τόνισε τη σημασία που δίνει η Σερβία στην προώθηση της αυθεντικής γαστρονομικής και οινικής εμπειρίας σε διεθνείς αγορές. Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, ο κ. Λειβαδιώτης συνομίλησε και με στελέχη της Air Serbia.

Ο Αντώνης Λειβαδιώτης, μέσα από τις ταξιδιωτικές του εμπειρίες, συνεχίζει να παρουσιάζει στο ελληνικό κοινό μια Σερβία που εξελίσσεται, συνδυάζοντας παράδοση, πολιτισμό και σύγχρονη δημιουργικότητα. «Με κάθε επίσκεψη, νιώθω πως μεταφέρω στο ελληνικό κοινό εικόνες μιας χώρας που δεν φοβάται να προχωρήσει μπροστά, διατηρώντας παράλληλα τον πυρήνα της ταυτότητάς της», ανέφερε.

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
ΒΕΘ - Εμπορικό Επιμελητήριο Κρούσεβατς: Ενώνουν δυνάμεις για τη διεύρυνση των οικονομικών σχέσεων Ελλάδας - Σερβίας
Οικονομία21.11.25 | 07:00
ΒΕΘ - Εμπορικό Επιμελητήριο Κρούσεβατς: Ενώνουν δυνάμεις για τη διεύρυνση των οικονομικών σχέσεων Ελλάδας - Σερβίας