Με υποθαλάσσιο αγωγό το φυσικό αέριο θα μεταφέρεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στα Διαβατά ενώ μέρος θα διοχετεύεται στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Αερίου. Όλα αυτά θα γίνουν σε μια πλωτή εξέδρα που θα βρίσκεται στα 3.5 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του προβλήτα 6 του Λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Το έργο βρίσκεται μάλλον στη μέση της πορείας του καθώς, αν όλα πάνε καλά, η εμπορική του λειτουργία πρόκειται να ξεκινήσει στις αρχές του 2029. Η κρίσιμη χρονιά φαίνεται να είναι το 2026 διότι τότε ο επενδυτής, η Helleniq Energy, θα αποφασίσει για το τι θα πράξει. Ας σημειωθεί πως το κόστος της επένδυσης θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια ευρώ.
Τα οφέλη για τη Θεσσαλονίκη είναι προφανή. Θα αποτυπωθεί η πόλη μας στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη, θα γίνει σημείο τροφοδοσίας πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο, ενώ θα αναβαθμιστεί οικονομικά η ζωή της. Αυτά είναι αυτονόητα πράγματα, σε μια τέτοιου μεγέθους επένδυση.
Όπως είναι αναμενόμενο προκλήθηκαν αντιδράσεις από τους συνήθεις υπόπτους. Από οικολογικές οργανώσεις, από διάφορους δημάρχους και φυσικά από τα κόμματα της Αριστεράς. Αυτοί ακόμα ασχολούνται με τη δολοφονία του Λαμπράκη. Είναι κολλημένοι στο παρελθόν διότι δεν έχουν να πουν τίποτε για το μέλλον. Δεν υπάρχει επένδυση στην Ελλάδα που η Αριστερά να είπε «ναι». Άρα και επί του προκειμένου ουδεμία έκπληξη.
Ελπίζω η Δημοτική Αρχή να επανεξετάσει την αρχική απορριπτική της στάση για την επένδυση. Αν έχει στα χέρια της σοβαρές μελέτες που να αποδεικνύουν τους κινδύνους για τη Θεσσαλονίκη από την πλωτή εξέδρα και τον υποθαλάσσιο αγωγό, ας τις δώσει στη δημοσιότητα. Όμως υποθέτω ότι όλα αυτά, αν υφίστανται, θα ληφθούν υπ΄όψη από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την οριστική αδειοδότηση της επένδυσης. Φυσικά σε τέτοιες απορριπτικές αποφάσεις υπεισέρχονται και οι πολιτικές σκοπιμότητες, όμως η παρούσα δημοτική πλειοψηφία έχει αποδείξει πως βρίσκεται υπεράνω.
Δεν μπορώ να μην αναφερθώ και στα κέρδη που θα αποκομίσει ο ΟΛΘ, μια εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, και η οποία έχει προγραμματίσει ένα συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο. Το όλο project θα αναβαθμίσει και το λιμάνι μας καθώς θα το καταστήσει σημείο ανεφοδιασμού πλοίων με LNG.
Αν οι αντιδράσεις συνεχιστούν οφείλουν κυβέρνηση και Helleniq Energy να ξεκινήσουν μια εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού της Θεσσαλονίκης. Με διάλογο και επιχειρήματα εξομαλύνονται καταστάσεις και προωθούνται οι επενδύσεις. Ας θυμηθούμε τις αντιδράσεις που προκάλεσε η σχετική επένδυση στη Ρεβυθούσα και πώς η τότε κυβέρνηση τις έκαμψε. Σήμερα η Ρεβυθούσα αποτελεί τον κεντρικό πυλώνα εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου. Γιατί να μη συμβεί αυτό και στην πόλη μας;













