makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

«Θέατρο ξανά, μαζί, παντού»: Το ΚΘΒΕ εγκαινιάζει τη σεζόν 2025-2026 με ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα

Ακούστε το άρθρο 8'
03.10.2025 | 20:31
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος  ανοίγει τη νέα θεατρική περίοδο 2025-2026 με το σύνθημα «Θέατρο ξανά, μαζί, παντού», φράση-πυξίδα που συμπυκνώνει το όραμα και τη στρατηγική του Οργανισμού για ένα ανοιχτό, προσβάσιμο και σύγχρονο θέατρο. Τρεις λέξεις που λειτουργούν ταυτόχρονα ως απολογισμός τριετίας και ως προοπτική για το μέλλον της θεατρικής δημιουργίας στη δεύτερη κρατική σκηνή της χώρας. 

«Πρόκειται για ένα σύνθημα που καθρεφτίζει την πολιτιστική στρατηγική του Θεάτρου», όπως είπε κατά την παρουσίαση του προγράμματος στο Βασιλικό Θέατρο ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Αστέριος Πελτέκης τονίζοντας τη σημασία των τριών λέξεων: «Ξανά» σημαίνει επιστροφή στη ρίζα του θεάτρου, αλλά με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Το ΚΘΒΕ παρουσιάζει  νέες παραγωγές που σέβονται την ιστορία του θεσμού αλλά δεν φοβούνται να πειραματιστούν. «Μαζί» δηλώνει τη συλλογικότητα και την αλληλεπίδραση — τη σύμπραξη όλων των δημιουργικών δυνάμεων επί σκηνής. «Παντού» σημαίνει εξωστρέφεια και προσβασιμότητα: το θέατρο βγαίνει από τα κτήριά του και ταξιδεύει σε σχολεία,  πλατείες και διεθνείς σκηνές.

Ο κ. Πελτέκης έκανε έναν μίνι απολογισμό της τελευταίας τριετίας κατά τη διάρκεια της οποίας δόθηκαν 3262 παραστάσεις τις οποίες παρακολούθησαν 1.013.000 θεατές (48 παραγωγές, 18 συμπαραγωγές και πολλές μετακλήσεις). Επίσης οργανώθηκαν εργαστήρια, εκπαιδευτικά προγράμματα, φεστιβάλ και άλλες εκδηλώσεις, έγιναν δράσεις σε συνεργασία με φορείς της Θεσσαλονίκης. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 280%, ο αριθμός των θεατών κατά 25% και των χορηγιών κατά 300%.

Όσο για τη νέα σεζόν επισήμανε ότι θα δοθεί έμφαση στο ελληνικό ρεπερτόριο. «Στόχος μας είναι να αναδειχθούν περισσότερο το ελληνικά θεατρικά έργα, παλιά και σύγχρονα αλλά και διασκευές αριστουργημάτων της λογοτεχνίας», είπε. 

Από την πλευρά του ο  υφυπουργός Πολιτισμού Ιάσων Φωτήλας που παρέστη στην παρουσίαση, εξέφρασε τη στήριξη του ΥΠΠΟ προς το ΚΘΒΕ. «Στηρίζουμε αποφασιστικά και διαχρονικά το ΚΘΒΕ, τον καλλιτεχνικό, εκπαιδευτικό και εθνικό ρόλο του», τόνισε, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο διεθνή προσανατολισμό του Θεάτρου, που όπως είπε «αναδεικνύει τη Θεσσαλονίκη σε κέντρο διεθνούς ενδιαφέροντος». Ο κ. Φωτήλας χαρακτήρισε την τέχνη του θεάτρου «ένα μικρό θαύμα που συντελείται μπροστά μας, μια συλλογική δουλειά» και αναφέρθηκε ιδιαίτερα στους «αθέατους συντελεστές που δουλεύουν στα παρασκήνια».

«Έχω τη χαρά να υπηρετώ εδώ και έξι χρόνια ένα θέατρο που αποδεικνύει ότι η τέχνη και ο πολιτισμός παραμένουν ζωντανά, ουσιαστικά και επίκαιρα», επισήμανε στον χαιρετισμό της η πρόεδρος του ΔΣ Γιάννα Καρύμπαλη Τσίπτσιου.

Ρεπερτόριο για όλους

 

Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα της περιόδου 2025-2026 χαρακτηρίζεται από πλουραλισμό και πολυμορφία με νέες παραγωγές, πανελλήνιες πρώτες, δεύτερους κύκλους επιτυχημένων παραστάσεων αλλά και δράσεις για όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Στο Βασιλικό Θέατρο, η σεζόν άνοιξε με τον μονόλογο «Μια ζωή – Ο μονόλογος μιας μοδίστρας» με τη Νένα Μεντή, ενώ ακολουθεί η  Θελεστίνα» του Φερνάντο ντε Ρόχας σε σκηνοθεσία Αστέριου  Πελτέκη (δεύτερος χρόνος, 25 Οκτωβρίου). Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ σκηνοθετεί και την επόμενη παραγωγή στο πρόγραμμα που είναι το θεατρικό   «Αυτή η νύχτα μένει», βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή με τον Παντελή Καναράκη σε πρωταγωνιστικό ρόλο (18 Δεκεμβρίου).  Την άνοιξη στην ίδια σκηνή θα ανεβεί  «Ο Βυσσινόκηπος» του Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου με τον Αντίνοο Αλμπάνη, τον Βασίλη Ευταξόπουλο και τη Γιολάντα Μπαλαούρα. 

Η Σκηνή της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών φιλοξενεί την avant-garde δημιουργία της Ρούλας Πατεράκη «SILLILAB - No difference between ho ho ho!!!» (Δημήτρια, πρεμιέρα 31 Οκτωβρίου) και ενώ στη συνέχεια επιστρέφει για δεύτερη χρονιά η σαρκαστική σπουδή στην εξουσία του Θωμά Μοσχόπουλου «Οι Δελφίνοι» (20 Δεκεμβρίου). Τον Μάρτιο ακολουθεί το έργο   «Ήλιος με ξιφολόγχες», βασισμένο στο βιβλίο του Γιώργου Σκαμπαρδώνη, με φόντο τη μεσοπολεμική Θεσσαλονίκη. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε η Ελένη Ευθυμίου. 

Στο Φουαγέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών παρουσιάζονται τρεις νέες παραγωγές. Την αρχή κάνει «Το τέλος του έρωτα» του Πασκάλ Ραμπέρ (22 Οκτωβρίου), μια σκληρή κατά μέτωπο σύγκρουση δύο πρώην εραστών, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Αποστολόπουλου. Ακολουθούν  τα έργα: «Οι γείτονες από πάνω» του Σεσκ Γκέι (19 Δεκεμβρίου), μια ευφυής   κωμωδία για την κρίση των σχέσεων, σε σκηνοθεσία Νικολέτας Φιλόσογλου και  «Λαχταρώ» της Σάρα Κέιν (27 Φεβρουαρίου 2026), ένα ποιητικό κείμενο-κραυγή για τον έρωτα και τον ψυχικό πόνο, σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου.

Στη Μονή Λαζαριστών, στη Σκηνή Σωκράτης Καραντινός, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά το «Έγκλημα και Τιμωρία» του Θανάση Τριαρίδη, ενώ από τις 12 Δεκεμβρίου  επανέρχεται η παράσταση «Η αγάπη άργησε μια μέρα» της Λιλής Ζωγράφου σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι.

Τον Μάρτιο του 2026  κάνει πρεμιέρα ο «Ζορμπάς» του Καζαντζάκη, σε διασκευή Λευτέρη Γιοβανίδη. Στο Μικρό Θέατρο, ξεχωρίζει η «Ξανθιά φράουλα» του Μίνο Μπελέι (18 Οκτωβρίου) σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα, ενώ στις 13 Δεκεμβρίου  ανεβαίνει το «Τρέμω» του Ζοέλ Πομμερά, με την υπογραφή του Άρη Κακλέα.

Ακολουθεί τον Μάρτιο του 2026 η παράσταση «Νέκυια 20kg» του Σάκη Σερέφα με τον Τάσο Παλαντζίδη σε έναν σπαρακτικό μονόλογο για τη μνήμη και την απώλεια.

Θέατρο για βρέφη, παιδιά και εφήβους

 

Η Παιδική και Εφηβική Σκηνή του ΚΘΒΕ παραμένει πυλώνας του προγράμματος. Η «Πολυξένη» της Στέλλας Μιχαηλίδου συνεχίζει για δεύτερη χρονιά, ενώ η νέα παραγωγή «Οι Διψασμένοι» του Wajdi Mouawad, απευθύνεται σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναδεικνύοντας τις υπαρξιακές αγωνίες της εφηβείας. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στο βρεφικό πρόγραμμα «Κου-κουτί!», που επιστρέφει στο Βασιλικό Θέατρο. 

Θέατρο για όλους, χωρίς αποκλεισμούς

 

Το ΚΘΒΕ ενισχύει την προσβασιμότητα και την κοινωνική ένταξη, προσφέροντας παραστάσεις με προσιτό εισιτήριο, μεταγλωττίσεις, αλλά και ανοίγοντας το θέατρο σε ομάδες με λιγότερες ευκαιρίες. Παράλληλα, ενισχύει τις συνεργασίες με πανεπιστήμια, διεθνείς σκηνές και πολιτιστικούς οργανισμούς.

Χρύσα Νάνου

Tελευταίες Ειδήσεις