Το ΚΘΒΕ συμμετέχει ενεργά, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως βασικού πυλώνα της καλλιτεχνικής ζωής της Πόλης. Η συνεργασία αυτή ανάμεσα στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και τα Δημήτρια ενισχύεται, αποδεικνύοντας στην πράξη τη δυναμική των πολιτιστικών συνεργειών και τη σημασία τους για την προώθηση του θεάτρου, της τέχνης και της εξωστρέφειας του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης.
Τέσσερις παραγωγές που εντάσσονται στο πρόγραμμα των 60ων Δημητρίων, θα παρουσιαστούν τον Οκτώβριο στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών:
· Η οπερέτα «Θέλω να δω τον Πάπα», σε μουσική διεύθυνση του Νίκου Βασιλείου και σκηνοθεσία της Νατάσας Τριανταφύλλη, μια παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης, στις 4 & 5 Οκτωβρίου.
· Η «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, σε χορογραφία και σκηνικά του Κωνσταντίνου Ρήγου, από τις 10 έως τις 12 Οκτωβρίου.
· Η παράσταση «Περιμένοντας τον Γκοντό», σε σκηνοθεσία του μεγάλου διεθνούς Έλληνα σκηνοθέτη του θέατρου, Θεόδωρου Τερζόπουλου, με τον εξαιρετικό ιταλικό θίασο Emillia Romagna Teatro, μια συνδιοργάνωση του ΚΘΒΕ με το Δήμο Θεσσαλονίκης, στις 23 Οκτωβρίου
· Η νέα παραγωγή SILLILAB: No difference between ho ho ho!!!», σε κείμενο, σκηνοθεσία και χορογραφία της μεγάλης κυρίας του Ελληνικού θεάτρου, Ρούλας Πατεράκη, είναι η επίσημη συμμετοχή του του ΚΘΒΕ στα 60α Δημήτρια. Ένα έργο αφιερωμένο στον κορυφαίο μαθηματικό του 20ού αιώνα, Τζον φον Νόιμαν, που θα κάνει πρεμιέρα, σε πανελλήνια πρώτη, στις 31 Οκτωβρίου.
Δείτε αναλυτικά στοιχεία για κάθε παραγωγή
· «Θέλω να δω τον Πάπα»
Εθνική Λυρική Σκηνή με τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
04-05 Οκτωβρίου, στις 20. 30
Στο έργο, που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις όταν ανέβηκε το 1920, ξεδιπλώνεται στο έπακρο η θεματολογία του Θεόφραστου Σακελλαρίδη. O συνθέτης υπογράφει και το λιμπρέτο, το οποίο αποτελεί διασκευή στα καθ’ ημάς της φάρσας του Μωρίς Ενεκέν «Οικιακές χαρές» (1894), με πρωταγωνιστές ένα νεόνυμφο αστικό ζευγάρι η σχέση του οποίου διαταράσσεται όταν, κατά τη διάρκεια του γαμήλιου ταξιδιού τους στη Ρώμη, η νεαρή σύζυγος εκφράζει την επιθυμία να δει από κοντά τον Ποντίφικα! Ύφος, γλώσσα, χαρακτήρες, μουσική και ρυθμός αποκαλύπτουν έναν σαγηνευτικό σκηνικό κόσμο όπου σατιρίζονται αξιοθαύμαστα η υποκρισία, η υπερβολή, η επιδειξιμανία αλλά και η άκριτη εξιδανίκευση κάποιων κοινωνικών θεσμών.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Αποκατάσταση ενορχήστρωσης και προσαρμογή για μικρό σύνολο: Γιάννης Μπελώνης
Μουσική διεύθυνση: Νίκος Βασιλείου
Σκηνοθεσία: Νατάσα Τριανταφύλλη
Δραματουργική επεξεργασία, διασκευή: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
Σκηνικό, κοστούμια: Τίνα Τζόκα
Κινησιολογία: Δήμητρα Μητροπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών:Χρήστος Τζιόγκας
Βαρονάς: Δημήτρης Σιγαλός
Λατρούδης: Βαγγέλης Μανιάτης
Κυρία Λατρούδη: Τζούλια Σουγλάκου
Άννα:Χρύσα Μαλιαμάνη
Αδριανός: Νικόλας Μαραζιώτης
Ρίτα: Μαρισία Παπαλεξίου
Δημοσθένης: Αντώνης Κυριακάκης
Ενωματάρχης: Νίκος Βασιλείου
Μια παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης υπό τη Μουσική Διεύθυνση του Νίκου Βασιλείου.
Ιδρυτικός Δωρητής Εναλλακτικής Σκηνής: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ)
Εισιτήρια:more.com
· «Χρυσή Εποχή»
Εθνική Λυρική Σκηνή σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου
Χορογραφία, σκηνικά: Κωνσταντίνος Ρήγος
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
10-12 Οκτωβρίου, στις 21.00
Ένα ιλιγγιώδες πάρτι σε μια αίθουσα όπερας, ένα μαχητικό μανιφέστο για το άγνωστο αύριο, τα μεγάλα «πιστεύω» και οι διαχρονικές καλλιτεχνικές εμμονές του Κωνσταντίνου Ρήγου εντός μιας παράστασης με club ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα. Με ηλεκτρονική χορευτική μουσική, εκτυφλωτικούς φωτισμούς και με 13 εξαιρετικούς χορευτές, που άλλοτε σαν μια αλλόκοτη μάζα που επιβιώνει στον ξέφρενο ρυθμό, άλλοτε σαν καλοκουρδισμένοι στρατιώτες μιας αυστηρής χορογραφίας και άλλοτε με απρόσμενα ντουέτα ανάμεσα στον ρομαντισμό και την απόγνωση, η Χρυσή Εποχή συνοψίζει τα 35 χρόνια του Ρήγου από την άνοιξη του χοροθεάτρου έως τη νεοκλασική αυστηρότητα του Μπαλέτου της ΕΛΣ.
Κατάλληλο για θεατές άνω των 16 ετών.
Έντονες εναλλαγές φωτισμού που μπορεί να ενοχλήσουν άτομα με προβλήματα όρασης.
Συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου
Μέγας Δωρητής ΕΛΣ & Δωρητής παράστασης: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ)
Μπαλέτο ΕΛΣ
Η χρυσή εποχή
Κωνσταντίνος Ρήγος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Χορογραφία, σκηνικά: Κωνσταντίνος Ρήγος
Μουσική: Θοδωρής Ρέγκλης
Δραματουργία: Έρι Κύργια
Εικαστικό έργο: Πέτρος Τουλούδης
Κοστούμια: Daglara
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Βίντεο: Βασίλης Κεχαγιάς
Χορεύουν: Βαγγέλης Μπίκος
Μάνες Αλμπέρντι, Γιάννης Γκάντσιος, Σταύρος Ικμπάλ, Έλενα Κέκκου, Γιάννης Μητράκης, Πέτρος Νικολίδης, Μαρίτα Νικολίτσα, Ντανιέλε Πεκοράρι, Στέφανο Πιετραγκάλλα, Αριάδνη Φιλιππάκη, Γιώργος Χατζόπουλος, Δέσποινα Χρυσοστόμου
Στην παράσταση εμφανίζονται γυμνά σώματα.
Εισιτήρια:more.com
«Περιμένοντας τον Γκοντό»
Emilia Romagna Teatro Fondazione
Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Τερζόπουλος
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, 18.00 & 21.00
Μια παράσταση σταθμός στα όρια του μνημειακού και του κωμικού. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο διεθνής Έλληνας σκηνοθέτης του θεάτρου, Θεόδωρος Τερζόπουλος, κατευθύνοντας τον εξαιρετικό ιταλικό θίασο Emillia Romagna Teatro. «Τίποτα δεν είναι πιο πραγματικό από το τίποτα» είχε δηλώσει ο Σάμιουελ Μπέκετ (1906-1989) και με το «Περιμένοντας τον Γκοντό» (1948) εκσφενδόνισε σαν μετεωρίτη αυτό το «τίποτα» πάνω στη σκηνή. Γιατί τίποτα το αξιοσημείωτο, σε επίπεδο δράσης και υπόθεσης, δεν συμβαίνει σε αυτό το έργο του νομπελίστα Ιρλανδού στοχαστή, ποιητή και συγγραφέα, εκτός από τους δύο παρίες του δρόμου, τον Βλαδίμηρο και τον Εστραγκόν, που ντυμένοι με τα κουρέλια τους, στέκονται πλάι σε ένα δέντρο και μιλώντας περί ανέμων και υδάτων, συναντιούνται τυχαία με τρεις εξίσου περίεργους τύπους, ενώ κατά βάση περιμένουν κάποιον άλλον. Εκείνον που δεν έρχεται ποτέ.
Ποιος είναι, τελικά, ο Γκοντό του τίτλου που δεν εμφανίζεται ποτέ; Κάποιος σωτήρας ή ακόμα και ο ίδιος ο Θεός, όπως φανερώνει η παραφθορά του ονόματος στα αγγλικά (Godot, από το God = Θεός); Ο Μπέκετ έχει, πάντως, παραδεχτεί ότι εκείνο που ενδιέφερε τον ίδιο δεν ήταν τόσο ο Γκοντό, όσο το «περιμένοντας».
Συνδιοργάνωση: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και Δήμος Θεσσαλονίκης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία, φωτισμός και κοστούμια: Θεόδωρος Τερζόπουλος
Με τους ηθοποιούς (σε αλφαβητική σειρά): Paolo Musio, Stefano Randisi, Enzo Vetrano και Giulio Germano Cervi, Rocco Ancarola
Δραματουργικές συμβουλές & βοηθός σκηνοθέτη: Μιχάλης Τραίτσης
Acting training – Terzopoulos Method: Giulio Germano Cervi
Δύο παραστάσεις: στις 18:00 και στις 21:00
Εισιτήρια: more.com
«SILLILAB: No difference between ho ho ho!!!»
Κείμενο – Σκηνοθεσία- Χορογραφία: Ρούλα Πατεράκη
Επίσημη συμμετοχή του ΚΘΒΕ στα 60α Δημήτρια
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Πρεμιέρα: 31| 10|2025, στις 21.00
Σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση
Η Ρούλα Πατεράκη, η μεγάλη κυρία του ελληνικού θέατρου, επιστρέφει στο ΚΘΒΕ υπογράφοντας τo κείμενο, τη σκηνοθεσία και τη χορογραφία της νέας παραγωγής με τίτλο «Sillilab: No Difference Between Ho Ho Ho!!!». Το έργο είναι αφιερωμένο στον κορυφαίο μαθηματικό του 20ού αιώνα, Τζον φον Νόιμαν και θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε πανελλήνια πρώτη.
Η Ρούλα Πατεράκη, η διακεκριμένη καλλιτέχνις που ξεχωρίζει για την αεικίνητη σκέψη και τις διαρκείς δημιουργικές αναζητήσεις της, αυτή τη φορά δημιουργεί ένα δικό της τολμηρό θεατρικό σύμπαν μέσα από το οποίο «εξερευνά», με πρωτότυπο αφηγηματικό τρόπο, το πνεύμα και το έργο ενός πραγματικού «ήρωα» της επιστήμης, μιας πολυσχιδούς προσωπικότητας και «υπερδιάνοιας» του 20ού αιώνα που άλλαξε τον ρου της ανθρωπότητας και της τεχνολογίας.
Στο πρωτοποριακό θεατρικό έργο «Sillilab: No Difference Between Ho Ho Ho!!!» οι ηθοποιοί γίνονται μηχανές που συναντιούνται για να μιλήσουν για τον Νόιμαν και τη συγκλονιστική πορεία ζωής του, η οποία χάραξε νέους δρόμους και παραμένει απαράμιλλη κι ανεξίτηλη. Μιλούν για εκείνον, οι γυναίκες της ζωής του, η μητέρα του, η κόρη του, οι συνεργάτες αλλά και όλοι οι σπουδαίοι επιστήμονες του 20ου αιώνα, μέσα από τη μοναδική σκηνική γλώσσα της Ρούλας Πατεράκη σε μια παράσταση που συνδυάζει το ανθρώπινο με το τεχνητό και συνδέει το παρελθόν με το μέλλον.
Ένα έργο που, με επίκεντρο μια μυθική μορφή της επιστήμης, μας υπενθυμίζει ότι οι μηχανές, μέσα από το νόμο της τεχνολογικής εξέλιξης, μπορούν να ξεπεράσουν την ανθρώπινη φύση, προβάλλοντας το «δράμα» της μηχανής με τον άνθρωπο και ταυτόχρονα το «δράμα» της σκέψης ενός επιστήμονα που υπήρξε πραγματικός «Αρμαγεδδώνας» για την ανθρωπότητα.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο- Σκηνοθεσία-Χορογραφία: Ρούλα Πατεράκη
Σκηνικά: Άγγελος Μέντης
Κοστούμια: Ευαγγελία Κιρκινέ
Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης
Video art: Γιάννης Πούλκας
Βοηθός χορογράφου: Στέλλα Εμινόγλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Θοδωρής Ντουρντουρέγκας
Οργάνωση παραγωγής: Πέτρος Κοκόζης
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Μαριάννα Αβραμάκη, Πελαγία Αγγελίδου, Μομώ Βλάχου, Νατάσσα Δαλιάκα, Άννα Ευθυμίου, Δημήτρης Καραγιάννης, Μαρία Καραμήτρη, Αίγλη Κατσίκη, Νίκος Μαυράκης, Χρίστος Νταρακτσής, Iωάννα Παγιατάκη, Χρήστος Παπαδημητρίου, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Γιάννης Πεσεξίδης, Δημήτρης Τσιλινίκος, Θάνος Φερετζέλης, Κοσμάς Φοντούκης