makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Αλεξανδρούπολη: Ισχυροποιεί τη θέση της στον τουριστικό χάρτη - Προορισμός με υψηλή ικανοποίηση επισκεπτών και αυξημένη δαπάνη

Ακούστε το άρθρο 8'
24.11.2025 | 08:00
Αλεξανδρούπολη: Ισχυροποιεί τη θέση της στον τουριστικό χάρτη - Προορισμός με υψηλή ικανοποίηση επισκεπτών και αυξημένη δαπάνη
/Shutterstock
Εντυπωσιακή άνοδο στη ζήτηση και ισχυροποίηση του τουριστικού προφίλ καταγράφει η Αλεξανδρούπολη, όπως αποτυπώνεται στο Τουριστικό Βαρόμετρο 2025 του Δήμου.

Με δείγμα 492 επισκεπτών κατά την περίοδο Αυγούστου–Σεπτεμβρίου 2025, η πόλη της Θράκης δείχνει να εξελίσσεται σε προορισμό υψηλής ικανοποίησης, με αυξανόμενη δαπάνη, μεγάλη επαναληψιμότητα επισκέψεων και αναγνωρισμένη σχέση ποιότητας-τιμής.

Η αύξηση των συνολικών εξόδων ανά ταξίδι στα 1.289 ευρώ από τα 855 ευρώ το 2024, η πολύ υψηλή βαθμολόγηση σε φιλοξενία, ασφάλεια και γαστρονομία, αλλά και η ισχυρή θέση της πόλης στις αγορές της Τουρκίας και των Βαλκανίων, αναδεικνύουν μια δυναμική που ενισχύει την οικονομία της περιοχής και δημιουργεί σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.

Το προφίλ των επισκεπτών 

 

Το 72% των επισκεπτών δηλώνει ότι επέλεξε την πόλη για αναψυχή και διακοπές, ποσοστό αυξημένο κατά δέκα μονάδες σε σχέση με το 2024 (62%). Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται σε όλες τις ηλικίες, με κυρίαρχες τις ομάδες 35-44 και 45-54 ετών που επιλέγουν υπερβατικά την πόλη για ξεκούραση και φυσικό περιβάλλον. 

Θεαματική είναι η εικόνα στην αγορά της Τουρκίας καθώς το 91% των Τούρκων επισκεπτών επιλέγει την Αλεξανδρούπολη για διακοπές, κάνοντας την πόλη κορυφαίο κοντινό προορισμό για την ανατολική Θράκη. Το 44% των επισκεπτών δήλωσε ότι ήρθε για πρώτη φορά στην πόλη (από 37% το 2024), γεγονός που δείχνει την είσοδο νέου κοινού. 

Ωστόσο, η πλειονότητα (56%) είναι επαναλαμβανόμενοι ταξιδιώτες, με υψηλή ικανοποίηση. Το 38% των repeat επισκεπτών αξιολόγησε την φετινή επίσκεψη ως καλύτερη, ενώ μόλις 2% τη θεώρησε χειρότερη.

Οι επισκέπτες από βαλκανικές χώρες εμφανίζουν τις υψηλότερες θετικές μεταβολές, με 69% να χαρακτηρίζουν την εμπειρία "καλύτερη" από προηγούμενες χρονιές.

Γιατί επιλέγουν την Αλεξανδρούπολη – Τα δυνατά σημεία του προορισμού

 

Ως λόγοι επιλογής αναδεικνύονται η ξεκούραση (36%), το φυσικό περιβάλλον (11%), η τοπική κουζίνα (4%), η φιλικότητα ανθρώπων (9%) και οι καιρικές συνθήκες (8%)

Οι Βαλκάνιοι επισκέπτες δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην ξεκούραση (56%), ενώ οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι επιλέγουν περισσότερο την πόλη για τις καλές κλιματολογικές συνθήκες και τη συνολική ευχάριστη εμπειρία.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Αλεξανδρούπολης

 

Στην ανοιχτή ερώτηση σχετικά με το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της πόλης, οι κυρίαρχες απαντήσεις είναι οι παραλίες και παραλιακό μέτωπο (24%), η εύκολη πρόσβαση από Τουρκία και Βουλγαρία (19%), οι προσιτές τιμές – value for money (19%), η φυσική ομορφιά και ήρεμη πόλη (27% συνολικά σε δύο επιμέρους κατηγορίες), η γαστρονομία (12%) και η φιλοξενία (10%). 

Η Αλεξανδρούπολη, χάρη στη γεωγραφική της θέση, λειτουργεί ως τουριστικός κόμβος μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας – Βουλγαρίας, ενώ η ποιότητα των υπηρεσιών ενισχύει την εικόνα ενός προορισμού που συνδυάζει καλή τιμή, φυσική ομορφιά και άριστη φιλοξενία.

Άνοδος σε όλες τις κατηγορίες – Άλμα 50% στη συνολική δαπάνη

 

Η μέση συνολική δαπάνη ανά ταξίδι εκτινάχθηκε στα 1.289 ευρώ, έναντι 855 ευρώ το 2024. Αυτό το στοιχείο αποτελεί το σημαντικότερο οικονομικό εύρημα της έρευνας, δείχνοντας ότι ο επισκέπτης μένει περισσότερες ημέρες, ξοδεύει περισσότερα ανά ημέρα, συμμετέχει σε περισσότερες δραστηριότητες.

Αναλυτικά ανά χώρα, οι δαπάνες των επισκεπτών από Τουρκία ήταν 1.560 ευρώ, από Ευρώπη. Άλλες χώρες στα 1.459 ευρώ, από Βαλκάνια στα 1.151 ευρώ και από Ελλάδα στα 725 ευρώ. Στις κατηγορίες δαπανών, ξεχωρίζουν η διαμονή με 345 ευρώ, η εστίαση με 328 ευρώ, οι μεταφορές με 169 ευρώ και οι άλλες αγορές/δαπάνες με 460 ευρώ. Η μεγάλη δαπάνη στις «άλλες αγορές» δείχνει αυξημένη κατανάλωση σε προϊόντα, υπηρεσίες, shopping, ψυχαγωγία – στοιχείο σημαντικό για την αγορά της πόλης.

Μικρή μείωση στη μέση παραμονή, αλλά αύξηση κόστους

 

Το 82% ταξιδεύει χωρίς τουριστικό πακέτο, επιβεβαιώνοντας ότι η Αλεξανδρούπολη λειτουργεί ως open-market προορισμός. Οι επισκέπτες μένουν στην πόλη κυρίως σε ξενοδοχεία (35%), airbnb (28%), ενοικιαζόμενα (12%), φίλοι/συγγενείς (6%) και camping (2%). 

Η μέση παραμονή είναι 2,7 διανυκτερεύσεις, ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με τις 2,9 του 2024, όμως το κόστος ανά διανυκτέρευση αυξάνεται σημαντικά (122 ευρώ στα ξενοδοχεία, 110 ευρώ στα ενοικιαζόμενα καταλύματα, 160 ευρώ στα airbnb. Η διαμονή μέσω short-term rental αυξάνει τιμές αλλά και προσελκύει υψηλότερου budget επισκέπτες.

Πρωταγωνίστρια η φιλοξενία, υστερεί το οδικό δίκτυο

 

Οι επισκέπτες δίνουν υψηλές βαθμολογίες στην εξυπηρέτηση/προσωπικό (4,8), στο value for money (4,6), και στη γενική εμπειρία (4,8). 

Η γαστρονομία παραμένει ισχυρό brand με την ποιότητα φαγητού να αξιολογείται με 4,8, η γενική εμπειρία με 4,7 και η καθαριότητα χώρων με 4,5.  Η Αλεξανδρούπολη επιβεβαιώνει τη θέση της ως ένας από τους γαστρονομικούς πόλους της Βόρειας Ελλάδας.

Δυνατά σημεία και αδυναμίες

 

Στις υποδομές, υψηλές βαθμολογίες λαμβάνουν το αεροδρόμιο με 4,2, το λιμάνι με 4,2 και οι οδικές πινακίδες/σήμανση με 4,2. Ωστόσο, σημαντικές αδυναμίες παραμένουν οι δημόσιες τουαλέτες με 3,0 και οι χώροι στάθμευσης με 3,1.  Αυτοί οι δύο τομείς αποτελούν σημαντικά σημεία προσοχής για τον Δήμο και την ευρύτερη τουριστική στρατηγική.

Επίσκεψη σε περιοχές εκτός πόλης – Η Αλεξανδρούπολη ως βάση εξορμήσεων

 

Το 41% των επισκεπτών ταξιδεύει σε κοντινές περιοχές όπως η Σαμοθράκη, η Μαρώνεια, τα Δέλτα, και η Τραϊανούπολη – αύξηση από το 35% του 2024. Από αυτούς, το 54% πραγματοποιεί και διανυκτέρευση εκτός πόλης, ενώ η μέση παραμονή εκτός πόλης ανέρχεται σε 4,4 διανυκτερεύσεις. Αυτή η διάχυση επισκεψιμότητας ενισχύει το τουριστικό αποτύπωμα σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου, με σημαντικά οφέλη για μικρές τοπικές επιχειρήσεις.

Η Αλεξανδρούπολη ως τουριστικός προορισμός – Υψηλή ικανοποίηση, ισχυρή φιλοξενία

 

Οι συνολικές βαθμολογίες είναι εξαιρετικές όπως η ασφάλεια (4,8), η φιλοξενία (4,5), η γενική εμπειρία παραμονής (4,6). Μοναδικό σημείο που υποχωρεί ελαφρώς είναι η ποικιλία εμπειριών με βαθμολογία 3,7, δείχνοντας την ανάγκη για περαιτέρω ανάπτυξη θεματικών δραστηριοτήτων, πολιτιστικών events, αθλητικού και city-break προϊόντος.

Μια πόλη που ανεβαίνει σταθερά και ισχυροποιεί τη θέση της

 

Η εικόνα που αποτυπώνει το Τουριστικό Βαρόμετρο 2025 επιβεβαιώνει ότι η Αλεξανδρούπολη γίνεται προορισμός υψηλής ζήτησης και ποιότητας, ο εισερχόμενος τουρισμός, ιδιαίτερα από Τουρκία και Βαλκάνια, ενισχύεται, η μέση δαπάνη ταξιδίου αυξάνεται σημαντικά, ωφελώντας όλες τις τοπικές επιχειρήσεις, οι επισκέπτες δηλώνουν ικανοποιημένοι, επανέρχονται και συστήνουν την πόλη, οι υποδομές και δημόσιες υπηρεσίες χρειάζονται στοχευμένες βελτιώσεις για να ενισχυθεί η εμπειρία και ο ανταγωνισμός.

Συνεπώς, η Αλεξανδρούπολη δεν αποτελεί πλέον «κρυμμένο μυστικό» των συνόρων. Κατακτά δυναμικά θέση ανάμεσα στους πιο υποσχόμενους προορισμούς της Βόρειας Ελλάδας, με δυνατό brand, αυξανόμενη οικονομική συμβολή και στρατηγικό ρόλο στον διασυνοριακό τουρισμό.

Δήμητρα Τάγκα

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Μάρμαρο και Περιφερειακή ανάπτυξη: Ο πυρήνας της Δράμας και οι προοπτικές της Βόρειας Ελλάδας
Οικονομία22.11.25 | 06:00
Δήμητρα ΤάγκαΜάρμαρο και Περιφερειακή ανάπτυξη: Ο πυρήνας της Δράμας και οι προοπτικές της Βόρειας Ελλάδας