Υπενθυμίζεται πως το περασμένο Σάββατο 20 Δεκεμβρίου ήταν το πρώτο βράδυ εφαρμογής του πιλοτικού προγράμματος 24ωρης λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκης με τη νύχτα να γίνεται... μέρα και ανθρώπους κάθε ηλικίας να κατακλύζουν τις αποβάθρες μετά τα μεσάνυχτα. Στον σταθμό «Αγία Σοφία» βρέθηκε, επίσης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, συνοδευόμενος από κλιμάκιο στελεχών της Ελληνικό Μετρό και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, Κώστα Ταγγίρη προκειμένου να πραγματοποιήσει αυτοψία στην έναρξη της 24ωρης πιλοτικής λειτουργίας του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά. (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ).
Όπως δήλωσε στα Μακεδονικά Νέα ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, «στις 20 και 27 Δεκεμβρίου δοκιμάζουμε πιλοτικά στη Θεσσαλονίκη την 24ωρη λειτουργία του Μετρό και βασικών λεωφορειακών γραμμών. Τις ημέρες των γιορτών, όταν οι μετακινήσεις αυξάνονται, στόχος μας είναι οι πολίτες να έχουν μια ασφαλή και αξιόπιστη επιλογή μεταφοράς, όλο το βράδυ».
Μάλιστα, ο κ. Κυρανάκης είχε προαναγγείλει την πρόθεση επέκτασης της 24ωρης λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε μόνιμη βάση. «Είναι μια καλή είδηση για την πόλη και ένα μέτρο που θέλουμε να επεκταθεί σε μόνιμη βάση και στη Θεσσαλονίκη. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που με επαγγελματισμό στηρίζουν αυτή την προσπάθεια», είχε υπογραμμίσει ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών.
Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ, πέρα από την καθιερωμένη νυχτερινή γραμμή Ν1, που εκτελεί το δρομολόγιο ΚΤΕΛ – Αεροδρόμιο νυχτερινό, στην πιλοτική, 24ωρη λειτουργία εντάσσει τις γραμμές:
- 6, που εκτελεί το δρομολόγιο Καλαμαριά – Βενιζέλου,
- 14, που εκτελεί το δρομολόγιο Άνω Τούμπα – Ν.Σ. Σταθμός,
- 27, που εκτελεί το δρομολόγιο Σταυρούπολη – Πανεπιστήμιο,
- 32, που εκτελεί το δρομολόγιο Κάτω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους
- Επιπλέον, επί 24ωρου θα λειτουργήσουν και οι γραμμές 58 και 66, των ΚΤΕΛ, οι οποίες εκτελούν τα δρομολόγια Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανόραμα – Βενιζέλου και Σταθμός Μετρό Νέα Ελβετία – Θέρμη, αντίστοιχα.
Τα δρομολόγια των λεωφορειακών γραμμών θα εκτελούνται ανά περίπου 30 λεπτά από τα μεσάνυχτα έως τις 05:00, ενώ τις υπόλοιπες ώρες θα ακολουθούν την κανονική συχνότητα των ημερήσιων δρομολογίων.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με ανακοίνωση του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της σταδιακής εξέλιξης των δοκιμών στην επέκταση προς Καλαμαριά, το πρόγραμμα δρομολογίων αναπροσαρμόζεται και θα εκτελείται ως και την Κυριακή 4 Ιανουαρίου από Δευτέρα έως Πέμπτη από τις 05.30 μέχρι τις 00.30, την Παρασκευή και το Σάββατο από τις 05.30 ως τις 02.00 και την Κυριακή από τις 05.30 ως τις 00.30.
Από τη Δευτέρα 5 Ιανουαρίου το πρόγραμμα δρομολογίων θα εκτελείται από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 06.30 ως τις 23.00 και το Σαββατοκύριακο από τις 08.00 ως τις 23.00.
Η εξέλιξη των εργασιών στους σταθμούς της Καλαμαριάς
Τις επόμενες μέρες αναμένονται οι ανακοινώσεις για τα χρονικά ορόσημα που αφορούν στην επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, ενώ ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας -Θράκης Κωνσταντίνος Γκιουλέκας σχεδιάζει να συγκαλέσει εκ νέου το συντονιστικό όργανο με τη συμμετοχή της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων. Σε αυτήν τη συνεδρίαση θα συζητηθούν τα μέτρα που θα ληφθούν στη διάρκεια της δεύτερης προσωρινής διακοπής λειτουργίας του Μετρό η οποία είναι επιβεβλημένη προκειμένου να ολοκληρωθούν οι δοκιμές των συστημάτων και των συρμών ενόψει της παράδοσης της επέκτασης της Καλαμαριάς. Επίσης, θα πραγματοποιηθεί ειδική σύσκεψη με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα για το θέμα της διάνοιξης και κατασκευής της οδού Πόντου στο πλαίσιο της εργολαβίας του Μετρό στην επέκταση της Καλαμαριάς.
Στο μεταξύ πρόσφατα, η Ελληνικό Μετρό έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία που αφορούν στην πορεία εκτέλεσης του έργου που βρίσκεται «σε προχωρημένη φάση κατασκευής». Μάλιστα αναφέρεται στις εργασίες που είναι σε εξέλιξη σε έναν προς έναν τους σταθμούς της γραμμής προς Καλαμαριά.
Συγκεκριμένα η Ελληνικό Μετρό ανακοίνωσε τα εξής:
Σταθμός ΝΟΜΑΡΧΙΑ: Σε εξέλιξη, βρίσκονται οι εργασίες πυροπροστασίας (δίκτυο αυτόματης κατάσβεσης), ανελκυστήρων (υαλοπίνακες, υποδομές), θυρών αποβαθρών (λειτουργικοί έλεγχοι, δοκιμές), ραδιοεπικοινωνιών (στηρίγματα, καλώδια), συστημάτων εποπτείας (συνδέσεις σε PLC, έλεγχοι) και ασθενών ρευμάτων (γειώσεις, ερμάρια, κυτία, συνδέσεις, μέρος εξοπλισμού).
Σταθμός ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες κλιματισμού (σωληνώσεις, μονώσεις), πυροπροστασίας (δίκτυο αυτόματης κατάσβεσης), ανελκυστήρων (υαλοπίνακες, υποδομές), υδραυλικών (αντλιοστάσιο) καθώς και οι εργασίες θυρών αποβαθρών με λειτουργικούς ελέγχους και δοκιμές.
Σταθμός ΑΡΕΤΣΟΥ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αερισμού (δίκτυο αεραγωγών), κλιματισμού (αντλία θερμότητας), πυροπροστασίας (δίκτυο αυτόματης κατάσβεσης), υδραυλικών (αντλιοστάσιο), θυρών αποβαθρών (λειτουργικοί έλεγχοι, δοκιμές), πυρανίχνευσης (πίνακας, συνδέσεις), συστημάτων εποπτείας (συνδέσεις σε PLC, έλεγχοι) και ασθενών ρευμάτων (γειώσεις, ερμάρια, κυτία, συνδέσεις, μέρος εξοπλισμού).
Φρέαρ Πόντου: Ολοκληρωμένες εργασίες υποδομής του τμήματος και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες φωτισμού.
Σταθμός ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αερισμού (δίκτυο αεραγωγών), κλιματισμού (μονάδα κλειστού κυκλώματος, αντλίες θερμότητας), πυροπροστασίας (δίκτυο αυτόματης κατάσβεσης), υδραυλικών (αντλιοστάσιο), θυρών αποβαθρών (λειτουργικοί έλεγχοι, δοκιμές) και ασθενών ρευμάτων (γειώσεις, κυτία, συνδέσεις).
Σταθμός ΜΙΚΡΑ: Ολοκληρώθηκαν οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες της μέσης και χαμηλής τάσης, συστημάτων αερισμού, πυρόσβεσης, αυτόματης κατάσβεσης και συστημάτων αυτόματων θυρών αποβάθρων. Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες ενσωμάτωσης ηλεκτρολογικού υλικού και σωμάτων, αερισμού και κλιματισμού (κατασκευή δικτύων), υδραυλικών (δίκτυα κατάθλιψης, αντλιοστάσιο), θυρών αποβάθρων (λειτουργικοί έλεγχοι, δοκιμές), συστημάτων εποπτείας και ασθενών ρευμάτων.
Σήραγγες: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες υποδομής και επιδομής. Στο τμήμα 25ης Μαρτίου – Νομαρχία τοποθετήθηκε εξοπλισμός του συστήματος διακοπής ρεύματος έλξης, σε συνδυασμό με συμπλήρωση βασικών υποδομών. Σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες διανομής χαμηλής τάσης, συστήματος γείωσης, συστήματος έλξης σήραγγας και πυρόσβεσης.








