«Ο σχεδιασμός της Περιφέρειας, που αποτελεί την αναθέτουσα αρχή, είναι να τρέξουμε με ταχύτατες διαδικασίες το έργο και γι’ αυτό βγάλαμε στον αέρα τον διαγωνισμό εν μέσω θέρους, ορίζοντας ως προθεσμία παραλαβής των προσφορών τη 10η Σεπτεμβρίου. Αύριο θα υπάρξει ήδη προσωρινός μειοδότης, ενώ στόχος μας είναι στο τέλος του έτους να έχουμε υπογεγραμμένη σύμβαση. Από εκεί και πέρα θα αρχίσει η κατασκευή του έργου, που έχει χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Φεβρουάριο του 2027», δηλώνει στα Μακεδονικά Νέα ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας.
Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας
Σημαντικότατο έργο
Όπως εξηγεί ο κ. Μπίλλιας, το οδικό τμήμα Νέα Σάντα – Άσσηρος, αν και είναι μήκους μόλις 12 χιλιομέτρων, είναι εξαιρετικά σημαντικό. «Αφενός, με την ολοκλήρωση του τμήματος αυτού, θα έρθει πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη το Κιλκίς και το αντίστροφο. Αφετέρου, θα βελτιωθεί η οδική ασφάλεια και η προσβασιμότητα της Θεσσαλονίκης με τις Βιομηχανικές Περιοχές του Κιλκίς και της Νέας Σάντας, όπου καταγράφονται καθημερινές μετακινήσεις», λέει χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι το έργο δεν θα έχει να αντιμετωπίσει προβλήματα στο στάδιο της κατασκευής, καθώς έχουν τακτοποιηθεί τα ζητήματα των απαλλοτριώσεων και των αδειοδοτήσεων. «Σκοπός και στόχος μας είναι να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2027. Οι προϋποθέσεις συντρέχουν, ώστε ο στόχος να τηρηθεί», τονίζει ο κ. Μπίλλιας.
Πολύπαθο έργο
Η κατασκευή του οδικού τμήματος Νέα Σάντα – Άσσηρος, αποτελεί ένα… πολύπαθο έργο, το οποίο ουσιαστικά στοίχειωσε. Δημοπρατήθηκε για πρώτη φορά το 2010, χωρίς ωστόσο να έχει ωριμότητα, καθώς δεν είχαν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις.
Ολοκληρώθηκαν με καθυστέρηση το 2016, οπότε ο ανάδοχος είχε ελεύθερο πεδίο για να αναπτύξει τα εργοτάξιά του. Όμως εκείνη η χρονική περίοδος συνέπεσε με την οικονομική κρίση που βιώναμε στην Ελλάδα. Ο ανάδοχος ανέπτυξε μικρό αριθμό εργοταξίων και οι εργασίες εκτελούνταν με ρυθμούς… χελώνας. Το έργο προχωρούσε… σημειωτόν μέχρι το 2023, οπότε ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, κλήθηκε να αναλάβει την κατασκευή του έργου ο δεύτερος εργολάβος, με τον οποίο υπογράφηκε σύμβαση τον Απρίλιο του 2024. Φάνηκε, ωστόσο, στην πράξη, ότι το έργο, που ήταν δημοπρατημένο με τιμές 2010, δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί.
Τότε κρίθηκε σκόπιμο από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας η διάλυση της σύμβασης και η επαναδημοπράτηση του έργου.
Οι εταιρείες
Στον νέο διαγωνισμό της Περιφέρειας, έχουν καταθέσει προσφορά 13 εργοληπτικές εταιρείες και συγκεκριμένα οι: ALPHA DELTA CONSTRUCTIONS, ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ, AKTOR, Γ. ΠΕΤΡΗΣ, ΔΙΟΝ, ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ, ΔΡΟΜΩΝ, ΕΚΤΕΡ, ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΚΟΚΚΙΝΟΣ, ΟΔΟΣ, ΠΥΡΑΜΙΣ.
Το κόστος του έργου είναι περίπου 44 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, ενώ η διάρκεια κατασκευής 14 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.