makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αρχίζουν οι δοκιμές για την Καλαμαριά – Εντός του μήνα τα ασανσέρ στους σταθμούς της επέκτασης

Ακούστε το άρθρο 8'
03.09.2025 | 08:00
Το αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία
/Eurokinissi /Φωτογραφία αρχείου
Ορόσημο για το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί η αυριανή μέρα καθώς, καλώς εχόντων των πραγμάτων, αρχίζουν οι δοκιμές για την επέκταση του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά προς την Καλαμαριά.

Όπως εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα ο υποδιευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκος Δένης, αυτό μπορεί να συμβεί καθώς η γραμμή προς την Καλαμαριά έχει πλέον ηλεκτροδοτηθεί. 

«Η ηλεκτροδότηση της επέκτασης αποτέλεσε για μας ένα μεγάλο στοίχημα, το οποίο κερδίσαμε. Διότι για να μπορέσει να πάρει ρεύμα η γραμμή, έπρεπε να εγκατασταθούν όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, να ελεγχθούν και να δοκιμαστούν, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι το ρεύμα θα δοθεί με ασφάλεια», υπογραμμίζει ο κ. Δένης. 

Έτσι από αύριο Πέμπτη, από τη διασταύρωση των γραμμών της βασικής γραμμής με την γραμμή της Καλαμαριάς, η οποία βρίσκεται αμέσως μετά τον σταθμό 25ης Μαρτίου, θα αρχίσουν να κυκλοφορούν τρεις συρμοί. Οι συρμοί αυτοί θα τερματίζουν τη διαδρομή τους στη Μίκρα, όπου βρίσκεται ο τελευταίος σταθμός της επέκτασης.

«Αρχικά, τα δοκιμαστικά δρομολόγια θα εκτελούνται με τρεις συρμούς. Οι πρώτες διαδρομές θα γίνουν με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οποία, σταδιακά, θα ανεβαίνει. Εφόσον όλα πάνε βάσει του σχεδιασμού, σιγά – σιγά θα φτάσουμε στην ταχύτητα της εμπορικής λειτουργίας του Μετρό», τονίζει ο κ. Δένης. 

Ο υποδιευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκος Δένης

Οι σταθμοί 

 

Η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά έχει μήκος 4,78 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Η κατασκευή των σταθμών έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 90% και, αυτό που ουσιαστικά μένει, είναι οι… τελευταίες πινελιές. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στον Σεπτέμβριο, θα γίνει η εγκατάσταση των ασανσέρ που θα διαθέτουν οι σταθμοί, για την εξυπηρέτηση Ατόμων με Αναπηρία. 

Την ίδια ώρα, όλα πηγαίνουν βάσει προγράμματος στο… μέτωπο των νέων συρμών. Ήδη τρεις συρμοί, σε σύνολο 15 επιπλέον τρένων που έχουν παραγγελθεί, βρίσκονται στο αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην Πυλαία, ενώ ο τέταρτος αναμένεται να φτάσει στις εγκαταστάσεις της Ελληνικό Μετρό την ερχόμενη Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου και ο πέμπτος στο τέλος του τρέχοντος μήνα. 

Οι επιπλέον 15 συρμοί θα δρομολογηθούν τόσο στην επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά (έξι συρμοί), όσο και στη βασική γραμμή (επίσης έξι συρμοί), ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, ενώ τρεις συρμοί θα είναι εφεδρικοί, κάτι το οποίο προβλέπεται σε κάθε Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.  

«Το χρονοδιάγραμμα τηρείται στο ακέραιο και αυτό μας ικανοποιεί. Βάσει του σχεδιασμού μας, το σύνολο των 15 νέων συρμών, θα έχουν φτάσει στη Θεσσαλονίκη και θα βρίσκονται στο αμαξοστάσιό μας τον προσεχή Φεβρουάριο», δηλώνει ο κ. Δένης. 

Η διακοπή

 

Το «αγκάθι» που απομένει για τη λειτουργία της επέκτασης προς την Καλαμαριά, είναι η αναγκαία διακοπή στη λειτουργία της βασικής γραμμής, προκειμένου να γίνουν όλα τα απαραίτητα δοκιμαστικά. Δοκιμαστικά τα οποία θα περιλαμβάνουν την ταυτόχρονη λειτουργία και των δύο γραμμών.

Για τις ανάγκες των δοκιμαστικών αυτών, το μετρό θα πρέπει να παύσει τη λειτουργία του, για χρονικό διάστημα το οποίο ξεπερνά τον ενάμισι μήνα. 

Όπως άλλωστε σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, σε πρόσφατη επίσκεψη που πραγματοποίησε στο έργο μαζί με τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, το πιθανότερο είναι ότι η διακοπή αυτή θα συμβεί σε δύο χρονικά διαστήματα, ενδεχομένως πριν και μετά τα Χριστούγεννα, αλλά σε καμία περίπτωση στην εορταστική περίοδο. 

Αφού ξεπεραστεί και αυτός ο σκόπελος, ο χρόνος θα μετρά αντίστροφα μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026, οπότε η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία, αλλάζοντας ακόμα περισσότερο τις συνθήκες μετακίνησης στη Θεσσαλονίκη. 

Ντόνια Κανιτσάκη

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Μετρό Θεσσαλονίκης: Προς Νοέμβριο το κλείσιμο της βασικής γραμμής - Σε 20 λεπτά από ΝΣΣ προς Μίκρα
Ελλάδα01.09.25 | 07:40
Μετρό Θεσσαλονίκης: Προς Νοέμβριο το κλείσιμο της βασικής γραμμής - Σε 20 λεπτά από ΝΣΣ προς Μίκρα