Αναλυτικά, ο κ. Εξάρχου τονίζει: «Όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Μεταφορών, η προσπάθεια γίνεται να ολοκληρωθεί (σ.σ. η επέκταση προς την Καλαμαριά), το πρώτο τρίμηνο του ‘26. Θεωρώ ότι πηγαίνουμε πολύ καλά. Εμείς δουλεύουμε σε τρεις βάρδιες, έχουν ξεκινήσει οι δοκιμαστικές διαδρομές των τρένων στο τμήμα της Καλαμαριάς. Θεωρώ ότι είμαστε on track (σ.σ. εντός χρονοδιαγράμματος για την επίτευξη του στόχου) ώστε να τελειώσουμε on time».
Πράγματι, όπως επισημαίνεται σε σχετικό ρεπορτάζ των Μακεδονικών Νέων (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ), από την προηγούμενη Πέμπτη άρχισαν οι δοκιμές για την επέκταση του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά προς την Καλαμαριά, καθώς η γραμμή ηλεκτροδοτήθηκε. Για να φτάσουμε στην ηλεκτροδότηση της γραμμής, έπρεπε να εγκατασταθούν όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, να ελεγχθούν και να δοκιμαστούν.
Η επέκταση προς Καλαμαριά
Η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά έχει μήκος 4,78 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Η κατασκευή των σταθμών έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 90% και, αυτό που ουσιαστικά μένει, είναι οι… τελευταίες πινελιές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του μήνα, στους πέντε σταθμούς θα εγκατασταθούν τα ασανσέρ, ενώ οι απαιτούμενοι συρμοί φτάνουν διαδοχικά στο αμαξοστάσιο της Ελληνικό Μετρό, στην Πυλαία.
Εννέα μήνες με Μετρό
Η βασική γραμμή, που παραδόθηκε από τον όμιλο AKTOR στο ελληνικό κράτος, δηλαδή σε όλους τους πολίτες, άλλαξε τη Θεσσαλονίκη. Αναβάθμισε την καθημερινότητα των κατοίκων της πόλης, εντάχθηκε στη ζωή τους και πλέον αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Θεσσαλονίκης.
Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του έργου που τελέστηκαν στις 30 του περασμένου Νοεμβρίου από τον Πρωθυπουργό, ο κ. Εξάρχου είχε θυμηθεί και είχε τονίσει: «Έναν χρόνο πριν αναλάβαμε τη διοίκηση της AKTOR. Εκείνη τη μέρα δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από εσάς κ. Πρωθυπουργέ. Μου είπατε, “Θέλω του χρόνου τον Νοέμβριο να είναι έτοιμο”. Εκείνη την ημέρα, μόλις γύρισα στο γραφείο, φώναξα τα στελέχη της AKTOR για να δούμε πως μπορούμε να ανταποκριθούμε. Θυμάμαι ότι με κοίταξαν και μου είπαν: “Πρέπει να το κάνουμε, μας ζητήθηκε να το κάνουμε και θα το κάνουμε”».
Ο κ. Εξάρχου είχε υπογραμμίσει ότι χωρίς τη βοήθεια των συναρμόδιων Υπουργείων και της Ελληνικό Μετρό, η ολοκλήρωση του έργου θα ήταν αδύνατη. «Φτιάξαμε ένα εξαιρετικό έργο. Η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα Μετρό, που άλλες πόλεις θα ζήλευαν και έχει τον ωραιότερο σταθμό στον κόσμο. Ο σταθμός Βενιζέλου είναι ένα αξιοθέατο για τη Θεσσαλονίκη και θα τον επισκέπτονται για να δουν το ωραιότερο δωρεάν μουσείο στον κόσμο. Είναι τιμή μας που σας παραδίδουμε σήμερα το Μετρό για να το δώσετε στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και τον κόσμο», είχε καταλήξει ο κ. Εξάρχου, ευχαριστώντας τον Πρωθυπουργό, τα συναρμόδια Υπουργεία, την Ελληνικό Μετρό και την εταιρεία HITACHI, μέλος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, για τη συνεργασία τους.
Πέρα από τα υπερσύγχρονα συστήματα που έχουν εγκατασταθεί στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο συγκαταλέγεται ανάμεσα σε ένα από τα πιο εξελιγμένα έργα Μετρό στην Ευρώπη, η κυριότερη καινοτομία του είναι η αυτόματη κίνηση των συρμών χωρίς οδηγό, η οποία ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, που έχει εγκατασταθεί στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Επιπλέον, ο Όμιλος AKTOR είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας AKTOR – HITACHI που κατασκευάζει την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά. Η επέκταση της γραμμής εκτιμάται ότι θα προσελκύσει περίπου 63.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση και θα συμβάλλει στη μείωση της χρήσης ΙΧ και των ρύπων CO2. Η απόσταση από τον τερματικό σταθμό της Μίκρας έως το κέντρο της πόλης θα καλύπτεται σε μόλις 15’.