Η πρώτη δοκιμαστική διαδρομή στην επέκταση του Μετρό
Ιδιαίτερα θετική εξέλιξη αποτέλεσε η πρώτη δοκιμαστική διαδρομή με συρμό σε όλο το μήκος της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη.
Όπως ανακοίνωσε ο γενικός διευθυντής Επικοινωνίας του Ομίλου Aktor, Γιώργος Τσαπρούνης, κατά τη διάρκεια του φόρουμ που διοργάνωσε το Υπερταμείο/Growthfund στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ, η επιτυχής δοκιμή σηματοδοτεί την είσοδο του έργου στην τελική ευθεία.
Ο ίδιος ανέφερε ότι την Τρίτη και την Τετάρτη είχε ολοκληρωθεί η ηλεκτροδότηση της νέας γραμμής, επιτρέποντας την πρώτη κυκλοφορία συρμού. «Η βασική τεχνική δουλειά έχει ολοκληρωθεί και πλέον θα συνεχιστούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια όλο το επόμενο διάστημα», σημείωσε, υπογραμμίζοντας πως η εταιρεία συντονίζει επτά διαφορετικές εργολαβίες.
Ο κ. Τσαπρούνης εξέφρασε την πεποίθηση ότι, εφόσον δεν προκύψουν απρόβλεπτα προβλήματα, το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί και οι πέντε νέοι σταθμοί της επέκτασης θα παραδοθούν προς το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026.
Flyover: Προχωρά με ρυθμό άνω του 30%
Σε καλό δρόμο βρίσκεται και το Flyover, το εμβληματικό έργο αναβάθμισης της Περιφερειακής Οδού, που υλοποιείται από τη ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ. Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ντίνος Μπενρουμπή, ανέφερε ότι έχει ολοκληρωθεί πάνω από το 30% του κατασκευαστικού αντικειμένου. «Είναι ένα δύσκολο και απαιτητικό έργο. Ο αγώνας τώρα είναι να τελειώσει μέχρι τον Μάιο του 2027 και πιστεύω με μεγάλη βεβαιότητα ότι θα το καταφέρουμε ως κοινοπραξία», τόνισε.
Το Flyover θεωρείται κομβικής σημασίας για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και την αναβάθμιση της καθημερινότητας στη Θεσσαλονίκη, καθώς θα προσφέρει μια νέα υπερυψωμένη διαδρομή μήκους 13 χιλιομέτρων, με σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας.
Στην αφετηρία η επέκταση του 6ου Προβλήτα
Το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής που «τρέχει» η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ είναι η πολυαναμενόμενη επέκταση του 6ου Προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον κ. Μπενρουμπή, οι πρόδρομες εργασίες έχουν ξεκινήσει και προχωρούν με ταχείς ρυθμούς. «Μέσα στις επόμενες λίγες εβδομάδες αναμένεται να μπουν οι υπογραφές και να ξεκινήσει το κυρίως έργο», σημείωσε, εκφράζοντας αισιοδοξία για την ταχεία πρόοδο του project.
Η επέκταση του 6ου Προβλήτα θεωρείται στρατηγική για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, καθώς θα επιτρέψει την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και θα ενδυναμώσει τον ρόλο της πόλης ως διαμετακομιστικού κέντρου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.
17 βιοκλιματικά σχολεία μέσω ΣΔΙΤ
Η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ δίνει επίσης έμφαση σε έργα με κοινωνικό αποτύπωμα, όπως τα 17 βιοκλιματικά σχολεία που κατασκευάζει σε εννέα δήμους της Θεσσαλονίκης μέσω ΣΔΙΤ. Ο κ. Μπενρουμπή υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα έργο «που θα κάνει σημαντική διαφορά», καθώς θα προσφέρει σύγχρονες σχολικές υποδομές με υψηλή ενεργειακή απόδοση. Η εταιρεία, πέρα από την κατασκευή, θα έχει και την ευθύνη λειτουργίας και συντήρησης των σχολείων για 25 χρόνια, εξασφαλίζοντας τη μακροχρόνια ποιότητα των εγκαταστάσεων.
Νέες φιλοδοξίες: Ογκολογικό Νοσοκομείο και Μουσείο Ολοκαυτώματος
Ο ορίζοντας της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ δεν περιορίζεται στα υφιστάμενα έργα. Όπως αποκάλυψε ο κ. Μπενρουμπή, η εταιρεία ενδιαφέρεται ενεργά να συμμετάσχει στο νέο Ογκολογικό Νοσοκομείο που προγραμματίζεται στη Θεσσαλονίκη, ένα έργο επίσης ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι η Metlen διαθέτει την οικονομική δυνατότητα να το υποστηρίξει.
Παράλληλα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκφράστηκε και για το Μουσείο του Ολοκαυτώματος. «Οι παππούδες μου κάηκαν στο Ολοκαύτωμα και δεν θα αφήσω εύκολα το να μην το πάρουμε», δήλωσε με προσωπική συγκίνηση ο κ. Μπενρουμπή, υπογραμμίζοντας την ιστορική και κοινωνική βαρύτητα του έργου για την πόλη.
Η Θεσσαλονίκη σε τροχιά μεγάλων αλλαγών
Τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη συνθέτουν μια εικόνα ριζικής αλλαγής για τη Θεσσαλονίκη. Η ολοκλήρωση της επέκτασης του μετρό θα ενισχύσει τις μετακινήσεις και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής, το Flyover θα επιφέρει ουσιαστική κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, ενώ η επέκταση του 6ου Προβλήτα θα καταστήσει την πόλη κομβικό διαμετακομιστικό κέντρο. Την ίδια στιγμή, τα βιοκλιματικά σχολεία, το νέο Ογκολογικό Νοσοκομείο και το Μουσείο του Ολοκαυτώματος προσθέτουν μια διάσταση κοινωνικής και πολιτιστικής ανάπτυξης.
Η συντονισμένη πρόοδος όλων αυτών των projects αναδεικνύει την αποφασιστικότητα των εμπλεκόμενων εταιρειών και της Πολιτείας να φέρουν τη Θεσσαλονίκη πιο κοντά στον στόχο της ως μια σύγχρονη, βιώσιμη και ανταγωνιστική μητρόπολη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.