makedonikanea.gr logo
makedonikanea.gr logo

Πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη… έρχεται το Κιλκίς – Μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου οι προσφορές για το οδικό τμήμα Νέα Σάντα – Άσσηρος 

Ακούστε το άρθρο 8'
23.08.2025 | 08:00
Το κόστος του έργου είναι περίπου 44 εκατ. ευρώ
/Shutterstock/Φωτογραφία αρχείου
Με σφιχτές ημερομηνίες, τρέχει ο διαγωνισμός για την υλοποίηση ενός… πολύπαθου οδικού έργου, της αναβάθμισης του τμήματος Νέα Σάντα – Άσσηρος, το οποίο εντάσσεται στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Δοϊράνη.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που αποτελεί την αναθέτουσα αρχή και θέλει να τρέξει τάχιστα το έργο, έβγαλε εν μέσω θέρους τον διαγωνισμό στον αέρα, ορίζοντας ως προθεσμία παραλαβής των προσφορών την 10η Σεπτεμβρίου. 

Το οδικό αυτό τμήμα, όπως εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, αν και μήκους μόλις 12 χιλιομέτρων, είναι εξαιρετικά σημαντικό.

«Το έργο είναι σημαντικό όχι μόνο διότι θα φέρει πιο κοντά το Κιλκίς στη Θεσσαλονίκη και το αντίστροφο, αλλά διότι θα βελτιώσει τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Βιομηχανικές Περιοχές του Κιλκίς και της Νέας Σάντας, όπου καταγράφονται καθημερινές μετακινήσεις», δηλώνει ο κ. Μπίλλιας, ο οποίος υπογραμμίζει ότι στόχος είναι να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2027. 

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας

Στρατηγική επιλογή 

 

Όπως εξηγεί ο κ. Μπίλλιας, η επαναδημοπράτηση κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού τμήματος αποτέλεσε στρατηγική επιλογή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία θέλησε να λύσει τον γόρδιο δεσμό του έργου, το οποίο από το 2010 έχει περάσει από 40 κύματα. 

Πράγματι, το 2010 το έργο είχε δημοπρατηθεί, είχε όμως χαμηλή ωριμότητα, κυρίως σε σχέση με τις απαλλοτριώσεις, οι οποίες δεν είχαν συντελεστεί. Μετά κόπων και βασάνων, ολοκληρώθηκαν το 2016 και τότε άνοιξε ο δρόμος για να αναπτύξει ο ανάδοχος εργοτάξια. Όμως τότε, η Ελλάδα βρισκόταν στη δίνη της οικονομικής κρίσης και στα όποια εργοτάξια στήθηκαν, η εκτέλεση των εργασιών γινόταν με ρυθμούς… χελώνας. Το έργο καρκινοβατούσε και προχωρούμε με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς, μέχρι που το 2023 ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, κλήθηκε να αναλάβει την κατασκευή του έργου ο δεύτερος εργολάβος, με τον οποίο υπογράφηκε σύμβαση τον Απρίλιο του 2024. Φάνηκε, ωστόσο, στην πράξη, ότι το έργο, που ήταν δημοπρατημένο με τιμές 2010, δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί. 

Τότε κρίθηκε σκόπιμο από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας η διάλυση της σύμβασης και η επαναδημοπράτηση του έργου.

Σε 14 μήνες 

 

«Το έργο σήμερα είναι… καθαρό, καθώς έχουν λυθεί όλα τα ζητήματα, όχι μόνον των απαλλοτριώσεων, αλλά και όλων των αδειοδοτήσεων. Τρέχουμε τις διαδικασίες ώστε μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους να έχει υπογραφεί η σύμβαση και να αρχίσουν τάχιστα οι εργασίες. Στόχος μας είναι ο άξονας να παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2027, δίνοντας τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών. Αυτή τη φορά, συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις, ώστε ο στόχος να τηρηθεί», καταλήγει ο κ. Μπίλλιας. 

Το κόστος του έργου είναι περίπου 44 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, ενώ η διάρκεια κατασκευής 14 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Ντόνια Κανιτσάκη

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Flyover: Αντίστροφη μέτρηση για το δεύτερο καλούπι – Έφτασε, είναι μπλε και βρίσκεται ήδη στην περιφερειακή οδό (ΦΩΤΟ-VIDEO)
Ελλάδα22.08.25 | 05:00
Ντόνια ΚανιτσάκηFlyover: Αντίστροφη μέτρηση για το δεύτερο καλούπι – Έφτασε, είναι μπλε και βρίσκεται ήδη στην περιφερειακή οδό (ΦΩΤΟ-VIDEO)